AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #1 Skrevet 17. juli 2018 Som de fleste foreldre vet kan ofte bilferie med barn være en prøvelse, og slik er det med oss også. Men med det fine været som er her i år føler vi at det ville blitt feil å reise utenlands, og det blir derfor for en gangs skyld norgesferie på oss i sommer. Problemet vårt er at ene sønnen vår har slitt med en trøblete blære hele livet, og ble først skikkelig tørr på natten i fjor. Dette betyr at han ikke lenger tisser på seg på natten, men han våkner gjerne ikke før han må veldig på do. Normalt sett er ikke dette noe problem, men regner med det blir litt soving i bilen, og når man er i bil er det ikke alltid like lett å komme seg fort på do. Han er selv veldig klar over problemet, og det var faktisk han som kom med forslaget om at han kunne bruke bleie på turen. Først sa jeg ja, men mannen min er ikke like sikker da han mener det fort kan bli en hvilepute, og at han derfor heller vil bruke bleia enn å prøve å få oss til å stoppe. Vi blir ikke enige og håper derfor å få gode synspunkt fra dere. Anonymkode: 3aa75...686
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #3 Skrevet 17. juli 2018 Siden han ba om det hadde jeg nok latt han bruke det, men hadde aldri tvunget han Anonymkode: 3aa75...686 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #5 Skrevet 17. juli 2018 Kan han ikke tisse i veikanten da? Ser stadig en bil som er stanset på en busslomme hvor mor eller far hjelper et lite barn på do. Anonymkode: d192c...27b 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #6 Skrevet 17. juli 2018 Nei, tiss i veikanten. Anonymkode: 02d8b...2f8
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #7 Skrevet 17. juli 2018 Jeg ville ikke gjort det. Kjøp kladd til å ha i stolen slik så evnt tiss blir sugd opp. Hjelp sønnen din med mestringsfølelse istedet for resignasjon og letteste utvei. Anonymkode: cafdf...04a 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #8 Skrevet 17. juli 2018 Vi har kjørt masse bil i sommer med en gutt som sluttet med bleie på dag 2 dager før ferien startet. Han har gitt beskjed når han må tisse og vi har kastet oss inn i den nærmeste busslommen og latt han tisse i veikanten. Ingen problem og ingen uhell. Det har blitt en del stopp, men sånn ble det i år. Ville absolutt prøvd uten bleie først og sett an hvordan det går. Anonymkode: fb5fa...3ab 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #9 Skrevet 17. juli 2018 Ut fra det du skriver er det ikke akkurat snakk om en 4 åring. Derfor er det nok mer som ligger bak enn et barn som nettopp er blitt tørr. Vet ikke hvor dere skal kjøre, men kunne det vert en mulighet å kun bruke det på de mest utfordrende etappene? Anonymkode: 3aa75...686
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #10 Skrevet 17. juli 2018 Ville heller stoppet hyppigere en man vanligvis gjør for å unngå at blæren blir helt full. Anonymkode: 3b78f...8c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå