AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #1 Skrevet 16. juli 2018 Jeg er arbeidsledig og har ingen motivasjon for å søke jobb. Jeg trenger ikke penger fra en jobb i lang tid fremover. Når jeg leser innleggene her inne om hvordan folk blir behandlet av arbeidsgiver og hvor mye de hater jobben sin så vil jeg heller være ute i solen, på treningsstudio eller være med venner. Jeg er en ekstremt frihets glad person som ikke er glad i autoriteter, struktur, forventninger, rutiner og arbeids kodekser. Hva bør jeg gjøre? Jeg hadde nok klart å holde ut i en deltidsjobb, men disse jobbene er ekstremt uvanlig for andre enn helsepersonell, lærere og lavtlønte yrker. Vedder på at min mangel på motivasjon vil skinne klart igjennom på eventuelle jobbintervju. Tenker på å juge på meg at jeg er selvstendig næringsdrivende med hjemmekontor hvis noen skulle spørre hva jeg driver med i en sosial setting. Husker hvordan frykten for en dårlig referanse i min forrige jobb var en tvangstrøye som til slutt førte til lang sykmelding og oppsigelse. Jeg brydde meg ikke om kollegaene, sjefen, kundene eller jobben i jobbene jeg har hatt, men har alltid tenkt at jeg må oppføre meg fordi jeg får ikke en bedre jobb som suger mindre hvis jeg har en dårlig referanse/attest. Med min siste jobb sprakk fasaden og jeg klarte ikke late som jeg er noen andre enn den jeg egentlig er. Tar utrolig mye energi for meg å være hyggelig med folk som ikke er spesielt hyggelig med meg. Å gjøre de samme repetitive arbeidsoppgavene hver dag er så sjeleknusende for meg. Vil heller leve på sosialhjelp sats hvor jeg står fritt til å gå rundt og gjøre det jeg vil med dagen enn å bli tvunget til å være en repetitiv brikke i en maskin.. Ville du ansatt meg? 👩🎓 Anonymkode: 2f8e8...bd1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #2 Skrevet 16. juli 2018 Jeg tror det beste er at du holder deg borte fra arbeidslivet ja. For oss andre sin skyld. Lykke til! Anonymkode: 59a09...9d9 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #3 Skrevet 16. juli 2018 Gjør hva du vil, men ikke krev penger. Har du råd til å trø hjemme, javel. Ikke la staten fø på deg. Anonymkode: 5e3cd...c08 18
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #4 Skrevet 16. juli 2018 Jaja, hvis du har råd til å gå uten jobb så hvorfor ikke. Håper ikke du mener du skal gå på nav å få penger fordi du ikke vil jobbe. Vil derimot si at det er drittkjedelig å gå uten jobb i lengden. Anonymkode: c841b...126 9
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #5 Skrevet 16. juli 2018 Du høres ut som en person uten utdanning. Ikke snylt på staten. Anonymkode: e1a1e...ee1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #6 Skrevet 17. juli 2018 Høres ut som du er borderline Anonymkode: 35eba...1c2 1
Rosatoast Skrevet 17. juli 2018 #7 Skrevet 17. juli 2018 Istedenfor å henge med venner og dra på treningsstudio, så anbefaler jeg på det sterkeste at du bestiller en ènveisbillet. Dra til et annet land, alene, i lang tid. Høres ut som at du virkelig trenger å finne deg selv, og bli kjent med deg selv. 4
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #8 Skrevet 17. juli 2018 Men hvorfor er du så tafatt? Hvis du har mulighet til å være uten jobb har du også mulighet til å gå for et usikkert yrke som kan gi deg den fleksibiliteten du søker. At du ikke har lyst til å gjøre noe har ikke noe med at du ikke vil ha en A4-jobb. Anonymkode: eb004...59b 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #9 Skrevet 17. juli 2018 Jeg har ikke lyst å jobbe for å fø på deg heller. Kom igjen nå. Bli med å ta i et tak for samfunnet! Anonymkode: 83658...54e 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #10 Skrevet 17. juli 2018 Så dere andre føler ikke det samme om arbeidslivet som meg? Kanskje jeg er syk da? Jeg bryr meg ikke om samfunnet. Ble mobbet som barn og jeg skylder dere ingenting. Anonymkode: 2f8e8...bd1
Knirke Skrevet 17. juli 2018 #11 Skrevet 17. juli 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Så dere andre føler ikke det samme om arbeidslivet som meg? Kanskje jeg er syk da? Jeg bryr meg ikke om samfunnet. Ble mobbet som barn og jeg skylder dere ingenting. Anonymkode: 2f8e8...bd1 Skal du være en kvise på samfunnets rumpe bare fordi du ble mobbet som barn? Det var da ikke alle skattebetalerne som mobbet deg? Håper du ikke får innvilget sosialhjelp. Å være lat er forresten ingen sykdom. 13
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #12 Skrevet 17. juli 2018 Æsj så ekkel du er. Du høres ut som en mobber forresten. Nesten så jeg får lyst til å nave bare på grunn av deg. For andre, oppegående mennesker som skulle snuble over denne tråden vil jeg anbefale: https://www.theguardian.com/books/2018/may/25/bullshit-jobs-a-theory-by-david-graeber-review Anonymkode: 2f8e8...bd1 1
Afernando Skrevet 22. juli 2018 #13 Skrevet 22. juli 2018 Dette er jo selvfølgelig ett problem, og de fleste må jobbe for å få penger, og hvis man naver og ellers er mye for seg selv, så kan det føre til depresjon, angst osv. Det er ikke bra! Uten at jeg vet så veldig mye om deg, og din fortid, så virker det ut som du har dårlig livskvalitet, og ikke har motivasjon til mye - da trenger du hjelp! Det er ingenting galt å spør om hjelp, og du trenger ikke være flau over det. Men jeg skal si deg en ting, du lever bare en gang, du har ikke lyst til å leve ett liv med anger. Jeg unner ikke min verste fiende det. Synes at det er tøft at du i det hele tatt tar opp dette. 😊 ps: jeg støtter selvfølgelig ikke folk som bevisst gir faen i livet, men folk flest er ikke uten ambisjoner. Jeg vokste opp uten foreldre...eller jeg ble utsatt for vold hjemme, og havnet i barnehjem. Fikk fosterforeldre som kaster meg ut etter at jeg fylte 18 - og har måtte klare meg på egenhånd. Det har vært tøft, og jeg har lært ting, og tatt avgjørelser, og også vært veldig umoden til tider, men man lærer så lenge man lever! Reis deg opp, og kjemp mot livet, hvis du ønsker en bedre framtid. »Its not about How many hits you can take, Its about How many hits you can take And still stand up And go on with your life» 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #14 Skrevet 22. juli 2018 Slik jeg ser det: Jobb: - må forholder seg til folk jeg ikke velger selv - må forholde meg til faste tider - må utføre oppgaver jeg syns er uinteressante over tid - må takle all slags vær og vind på vei til og fra jobb - blir sliten av det - går ut over tid jeg kunne brukt på andre ting - ikke spesielt glad i mennesker jeg ikke kan selv velge når jeg vil være med - krever som oftest udannelse - krever ofte oppdateringer, kurs og videreutdannelse - mulig overtid utenom faste tider (enda verre) - svært få yrker jeg i det hele tatt finne litt interressante - stress - konflikter på jobb og med ledelse - kan være lang jobbvei Ikke jobb: - alt over forsvinner. Anonymkode: d19f9...4a1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #15 Skrevet 22. juli 2018 Med dei holdningen du har er du dømt til utelukket dårlig jobber. Det er mange flott jobber, med god arbeidstider, godt betalt og givende arbeid.. men disse jobben er forbehold folk som tåler litt motgang og har litt vilje. Ts høyrest både grinete, vansklig og tafatt ut.. ta dei sammen ! Anonymkode: 0c3f6...a6b 5
Afernando Skrevet 22. juli 2018 #16 Skrevet 22. juli 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slik jeg ser det: Jobb: - må forholder seg til folk jeg ikke velger selv - må forholde meg til faste tider - må utføre oppgaver jeg syns er uinteressante over tid - må takle all slags vær og vind på vei til og fra jobb - blir sliten av det - går ut over tid jeg kunne brukt på andre ting - ikke spesielt glad i mennesker jeg ikke kan selv velge når jeg vil være med - krever som oftest udannelse - krever ofte oppdateringer, kurs og videreutdannelse - mulig overtid utenom faste tider (enda verre) - svært få yrker jeg i det hele tatt finne litt interressante - stress - konflikter på jobb og med ledelse - kan være lang jobbvei Ikke jobb: - alt over forsvinner. Anonymkode: d19f9...4a1 Du kan velge å se de negative sidene av livet, ellers kan du se det positive. Du former hverdagen og livet ditt utifra dine tanker. Jeg anbefaler virkelig at du går inn i deg selv og tenker og tenker over livet ditt. bare du kan endre deg selv, hvis du ønsker det. Jeg skal slutte å kommentere på denne tråden her, fordi det du trenger nå er ikke oppmerksomhet når du synes synd på deg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #17 Skrevet 22. juli 2018 På 17.7.2018 den 13.36, AnonymBruker skrev: Så dere andre føler ikke det samme om arbeidslivet som meg? Kanskje jeg er syk da? Jeg bryr meg ikke om samfunnet. Ble mobbet som barn og jeg skylder dere ingenting. Anonymkode: 2f8e8...bd1 Samfunnet er der og passer på at du kan kjøpe mat i butikken. Samfunnet rundt deg gjør at du har et sted å bo, at du kan komme deg til trening og venner. Samfunnet passer på deg når du blir syk. Samfunnet har gjort det enkelt for deg å være på internett og se på filmer og høre på musikk. Du skylder ikke mobberne dine noenting, men du er en del av samfunnet om du liker det eller ikke og da er det faktisk en plikt til å gi noe tilbake. Anonymkode: 619e8...a56 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #18 Skrevet 22. juli 2018 1 minutt siden, Afernando skrev: Du kan velge å se de negative sidene av livet, ellers kan du se det positive. Du former hverdagen og livet ditt utifra dine tanker. Jeg anbefaler virkelig at du går inn i deg selv og tenker og tenker over livet ditt. bare du kan endre deg selv, hvis du ønsker det. Jeg skal slutte å kommentere på denne tråden her, fordi det du trenger nå er ikke oppmerksomhet når du synes synd på deg selv. Du misforstår fullstendig. Jeg syns ikke synd på meg selv i det hele tatt, heller omvendt. Jeg listet opp de tingene jeg syns om jobb. Jeg er sjeleglad jeg slippe dette. Andre er stikk motsatt og liker dette. Vi er da bare forskjellige:-) (jeg er ikke ts om du trodde det, altså) Anonymkode: d19f9...4a1
Gjest AnonGangerTo Skrevet 22. juli 2018 #19 Skrevet 22. juli 2018 16 minutter siden, AnonymBruker said: Slik jeg ser det: Jobb: - må forholder seg til folk jeg ikke velger selv - må forholde meg til faste tider - må utføre oppgaver jeg syns er uinteressante over tid - må takle all slags vær og vind på vei til og fra jobb - blir sliten av det - går ut over tid jeg kunne brukt på andre ting - ikke spesielt glad i mennesker jeg ikke kan selv velge når jeg vil være med - krever som oftest udannelse - krever ofte oppdateringer, kurs og videreutdannelse - mulig overtid utenom faste tider (enda verre) - svært få yrker jeg i det hele tatt finne litt interressante - stress - konflikter på jobb og med ledelse - kan være lang jobbvei Ikke jobb: - alt over forsvinner. Anonymkode: d19f9...4a1 Lurer på hvordan verden hadde vært om alle tenkte som deg og ga blaffen i å jobbe. Total kollaps av infrastrukturen, økonomi, osv. Mangel på mat og klær er en selvfølge. Vet ikke hva du hadde gjort i en slik scenario, men tipper at etter en måned eller to, ville du fått ræva i gir og fått deg en jobb. Ingen som liker latsabber, TS!
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #20 Skrevet 22. juli 2018 Akkurat nå, AnonGangerTo skrev: Lurer på hvordan verden hadde vært om alle tenkte som deg og ga blaffen i å jobbe. Total kollaps av infrastrukturen, økonomi, osv. Mangel på mat og klær er en selvfølge. Vet ikke hva du hadde gjort i en slik scenario, men tipper at etter en måned eller to, ville du fått ræva i gir og fått deg en jobb. Ingen som liker latsabber, TS! Alle i verden har aldri tenk en tanke kollektivt noensinne. Vil heller aldri skje noensinne. Så det er et ikke-problem. Anonymkode: d19f9...4a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå