Gå til innhold

Kvinner. Hvorfor respekterer dere ikke overvektige menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 19.7.2018 den 3.39, AnonymBruker skrev:

Du startet med å skrive at menn, måtte ta til takke med det de fikk, dere hadde det så utrolig vanskelig. Vi kvinner får bare gå og velge og vrake. Dette er jo totalt feil. Men du er så bestemt på dette, og nekter å ta til deg noe annet. Jeg har nå skrevet flere årsaker til at det er like vanskelig for kvinner, hvis ikke vanskeligere å finne seg en kjæreste. Statistikk, har jeg ingen problemer med å lese. Ser jo at å diskutere med deg, er jo overhodet ikke noe poeng.

Det er helt latterlig faktisk :) Man kan bare gå inne på "match" lage seg en profil og se hvor mange kvinner som der søker en partner. Bare i mitt område er det så mange at man nesten begynner å lure :), men hva er kravene! Det snakker ikke mange om, veldig mange single forblir single fordi de sitter kravene alt for høyt, standarden alt for høyt etter hva de selv har å tilby. Når de ikke får dette oppfylt godtar de fleste ONS en gang i blant og lever greit med det virker det som. Jeg har aldri prøvd å sjekke de opp, fordi jeg ikke er klar for det enda. Men har da sondert terrenget :)  Antall kvinner er iallefall ekstremt mange bare i min aldersgruppe, så om jeg prøver meg må det være hvordan jeg opptrer som avgjør hvordan jeg lykkes, eventuelt også hvor attraktiv jeg er fysisk for de.

Man kan aldri passe sammen med noen som har skyhøye krav, det er en umulighet over tid. 

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Overvektige menn er nok på bunnen av den sosiale rangstigen i dagens samfunn. 

Anonymkode: 87df3...e8b

Skrevet

Mannen min er overvektig type 50kg for mye og jeg er slank! 

Jeg elsker han for den han er og vet at han sliter mer med tankene rundt dette å være overvektig, mens jeg tar meg selv i å ikke ofre det en tanke! 

Det finnes mange fæle mennesker i verden, uten tvil, men henger man seg opp i dem blir man plutselig sin egen verste fiende! 

Så at noen ikke respekterer ett annet menneske fordi de er overvektige, da er det dem det er synd på 👏🏽

Anonymkode: 66a1d...29c

Skrevet

Synes det virker som om du elter deg i egen elendighet, og med tanke på at det er egenskapen du viser tydeligst her synes jeg du har blitt tatt godt imot. 

Det er faktisk lov til å ha fysiske preferanser, og det gjelder både kvinner og menn.

Jeg har vært sykelig overvektig og definitivt følt på at kroppen min er grunnen til avvisning og manglende interesse, jeg har også fått høre det straight tonthe face av menn jeg klaffet bra med personlighetsmessig. Man må bare respektere det. Det er lov til å bli såra og frustrert, men man må respektere andres preferanser.

Man har jo ofte et bildet i hodet om hvordan man ønsker at fremtiden skal være, og om en mulig partners eventuelle overvekt setter for mange kjepper i hjulene er det klart man ikke etablerer seg med dette mennesket.

Per nå er jeg normalvektig, aktiv og merker at jeg faller innenfor det gemene preferansespekteret. Mannen jeg elsker og bor med er sykelig overvektig, og det har konsekvenser for oss som par. Eksempelvis:

- Sommeren har vært uutholdelig for ham. Han har vært varm, sur, svett og trøtt konstant. Det er tungt for ham å fungere i det daglige nå, og vi har ikke hatt sex siden begynnelsen av mai fordi han er for klam og ukomfortabel til strabaser.

- Av samme grunn har han helt fra starten sagt at sydenferier, turer til varmer strøk eller ferier med aktivitet i selv mer moderat temperatur er uaktuelt. Med tank på hvor miserabel han har vært i tre måneder nå har jeg full forståelse for det, men det er jo trist at slik kos utgår.

- han ønsker ikke være med på aktiviteter hvor han på noen måte må prestere fysisk. Nå snakker jeg trening altså, men koseturer, ballkasting, lek med barn, lengre turer med hunden(20min+), shopping over tid and so on. Turer i skog og mark, være med meg på trening og så videre er helt uaktuelt. Samværet vårt består nesten enestående av sofa, kino, mat og konsert. 

- overvekten fører med seg infertilitet.

- han får ikke fulgt opp eksisterende barn, så å fysisk engasjer barnet, utforske verden og all aktivitet utenfor stua faller på meg.

- Jeg kan glemme å se ham i dress eller annet tøy som kan eksponere kroppen hans på noen måte. Det er konstant oversized t-skjorte og buksa neppå rævva. Delvis fordi han har dårlig selvbilde, og delvis fordi det er vanskelig å få tak i ting i hans størrelse.

- Det dårlige selvbildet krever mye tålmodighet og jobb, han er usikker på seg selv og føler seg fort truet av normalvektige menn. Mye sjalusi og mye pampering for at han skal skjønne at å være med andre enn han er utenkelig.

- mye usikkerhet ifht til min familie og venner. Føler seg dømt og sett ned på før han engang har møtt dem.

Nå har han selvfølgelig en million fantastiske sider som gjør at vi er sammen, men det er jo ikke til å stikke under en stol at hans vekthar alvorlig påvirkning på vårt samliv og fremtid. Det er den største faktoren som påvirker vår hverdag, og jeg skjønner veldig godt at mange er reserverte for et samliv med så mange hindringer og «oppofringer». Ja, livet føles rikere med ham, men det er trist og det stikker at han ikke kan være med på tur i marka eller på ferie og det er mye jobb med å holde motet hans oppe.

Hvor mye jeg enn har vært overvektig og avvist i femten år så skjønner jeg faktisk reservasjonene folk har for å date eller være sammen med tjukkaser - uavhengig av innover- eller utovertiss. Det må du også bare respektere. Det handler ikke om manglende respekt for deg som medmenneske eller medborger, men om andres rett til å ha preferanser, ønsker og håp for fremtiden. Damer er ikke skyldig deg å se forbi overvekten din, når overvekten er en veldig reell faktor ved ditt partnerpotensiale for dem.

Mangel på interesse er heller ikke mangel på respekt. Det at du føler deg avvist, når du blir avvist er vel den mest naturlige tingen i verden, men det gjør ikke den andre parten til stygge-Tom. Utifra eksemplene din har du, fra mitt ståsted som tidligere tjukkas, verken blitt behandla respektløst eller ondskapsfullt. Du har fått ærlige tilbakemeldinger, og Mtp at det høres ut som om du iallefall delvis har skjult overvekten(eller satt den i et overmalt godt lys) så synes jeg de har tatt det med fatning.

nå mener jeg overhodet ikke at når man er tjukk er man forbeholdt å date andre tjukkaser, men det er lov til å si nei uten at det skal resultere i en tirade på KG.

Anonymkode: e2339...ab5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...