Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #1 Skrevet 7. mars 2005 Dette er en bok jeg leste i tenårene som gjorde inntrykk på meg, men jeg husker ikke hva den heter. Har lyst til å lese den nå for å se om den er like bra.... Det handler om en jente som er generelt misfornøyd med livet (skilsmissebarn?, føler seg stygg?, et eller annet sånt). Tror at handlingen foregår i Sydney. Så kommer hun på en eller annen måte tilbake i tiden og blir boende hos en familie hvor hun lærer å ikke være så selvopptatt. Hun blir også forelsket i en gutt i den familien. Alt er ganske fint, men etter en ulykke (brann?) kommer hun tilbake i nåtiden. Det ender med at hun treffer den samme gutten (men likevel ikke den samme) i nåtiden, så det er på en måte en happy ending. Tror den var hovedbok i ungdomsbokklubben på sent 80-tall/tidlig 90-tall. Hadde vært morsomt å finne tilbake til den og høre om det er noen andre som kan huske den
Grooo Skrevet 7. mars 2005 #2 Skrevet 7. mars 2005 Jeg kan desverre ikke hjelpe deg, kjenner ikke igjen boken. Hvis du ikke får svar her kan du teste biblioteksvar.no
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2005 #4 Skrevet 8. mars 2005 Google er tingen! Jeg har funnet boka, den heter Den fremmede (Playing Beatie Bow) av Ruth Park og er en australsk barnebok-klassiker. "An Australian children's favorite, Playing Beatie Bow is a fantasy combining Australian history, Victorian sensibilities, and the changes a lonely girl from a divided family can go through when something magical happens. Abigail Kirk babysits a young girl, Samantha, who points out a ghostly looking girl to Abigail when playing a game called "Beatie Bow." Abigail chases the apparition, and succeeds in touching her. Suddenly, Abigail is transported back in time to Victorian-era Sydney, where she grows from a cynical teenager into a young woman wise beyond her years in the span of just a few months. And, while she is embroiled in the affairs of the immigrant family from the Orkney Islands, the Bows, Abigail falls in love." Takk for tipset jeg fikk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå