Gå til innhold

Norge i dag

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Litt rart at det var greit da hun kjøpte leiligheten, men plutselig ikke greit lenger nå når hun skal selge.... :roll:

Å klare å få vridd det til at dette begrenser kvinners frihet, synes jeg også er ganske utrolig! Kvinner har da vel for #"% hjerne å tenke med! De velger jo selv om de vil bo/kjøpe leilighet der eller ikke. Hvis dette er diskriminerende, så er det i så fall mannsdiskriminering!

Mvh

Leo

(Som synes likestillingsombudet graver sin egen grav noen ganger...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er snerpete uansett om man ikke skal få selge leiligheten til menn da. Typisk...skulle ikke tro at enkelte lever i 2002. Nei mannfolka bør sette opp en protest her - jenter er jammen meg kjappe nok selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Går dette an? Dette synes jeg var helt på trynet.. men samtidig så synes jeg ikke synd i selgeren her, hun visste jo om dette da hun kjøpte seg inn i borettsalget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Care, gjør det noe da? Alle vet at menn har mer penger enn jenter....og hvis menn er utelukket som potensielle kjøpere så synker markedsverdien...

Haha... er det rart jeg ler av kvinnfolk?

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt gammelmodig, men ok. Reglene var der da hun flyttet inn, og hvis hun var misfornøyd med dem, kunne hun ha gått inn for å endre statuttene gjennom generalforsamling el.

Nå er ikke jeg "alle", men - det kan nok være at menn har mer penger enn jenter, men jeg tror det jevner seg ut når jentene blir kvinner/damer, så jeg tror ikke selger behøver å være redd for prisras - hvis hun har tid til å vente litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bettie, det er elementære markedsøkonomisk lover som sier at med større kjøpegruppe øker prisen.

Så enkelt er det.

Å utelukke halve befolkningen tilsier da lavere markedspris.

Vanskeligere enn det er det ikke.

men - det kan nok være at menn har mer penger enn jenter, men jeg tror det jevner seg ut når jentene blir kvinner/damer,

Hvordan forklarer du nevnte påstand?

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo problemet at hun ikke får solgt i og med at kvinner ikke vil bo sammen med en gjeng enslige koldjomfruer... så jeg tror du bør finne på et bedre argument enn prishøydere...

Waco

Men som kjent er jo ikke markedsøkonomi kvinners sterke side....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markedsøkonomi - er ikke det sånn tilbud- og etterspørselgreie????

Og noen som sørger for at det skapes et behov - reklame?

Synes dama var smart, jeg, ved å gå så bredt ut i markedet som ei side i Dagbla tilsier - og det gratis. Så når har hun fått presentert sitt produkt - og tipper hun får solgt til en ganske så rimelig pris, nå - selv uten konkurranse fra menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel.... er det slik kvinner tolker avisartikler... vel jeg leste noe annet jeg.... at hun ikke fikk solgt leiligheten.... og borettslagsformannen ville ha det slik....

Hun var smart altså... javisst.... kjøpe en leilighet man ikke får solgt videre fordi det er begrensninger for hvem som kan kjøpe....

Latterlig spør du meg.

Bare kvinner kunne fått til noe sånt...

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er neppe boretsslagsforkvinnen som har bestemt reglene - bare for å spikke litt fliser.....

Det er mange borettslag som har begrensninger på hvem som kan overta leiligheter, da...

Ungbo f.eks., eller trygdeleiligheter....

For ikke å snakke om alle borettslag med forbud mot hund og katt. Nå er det en smule vanskeligere å skifte kjønn enn å kvitte seg med bikkja, men det virker kanskje ikke slik for en hundeeier....

Så begrensninger finnes over alt de, i markedet.

Og jo ... jeg lese slike artikler med megen skepsis og får ofte rett..... Når man løper til media med slike eller andre "krav" og "stakkars meg" saker, så er det for å oppnå noe - og erfaringer tilsier at sjansen for å lykkes er stooooor....

Så ut fra dette opptrer dama lurt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, du ser altså opp til en kvinnetypemenneske som bekrefter det synes jeg har på kvinner.... og det sier jo litt!

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja - hun gjør er jo bare det menn har gjort i årevis, ikke sant - i og med menn ofte har fått lov til å stå alene i medias fokus. Er det ikke bra at kvinnene tar etter, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, kjempefin artikkel.... "i totusenogto har vi borettslag kun for kvinner fordi at kvinner ikke evner å være på det samme kjøpemarkedet som menn".... veeeeldig kul artikkel som virkelig brakte kvinners stilling på et jevnbyrdig nivå med menn...

Waco

Tror jeg ler meg ihjæl =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk -

Jeg får prøve å ta det litt trinnvis da:

1. Det finnes mange typer sære borettslag - og dette er altså en type.....

Det finnes altså, og har klare statutter, noe som riktig nok ekskluderer

noen fra å kunne delta i dette markedet, men det var jo klart i

utgangspunktet - akkurat som hundeeiere ikke kan ta med hunden inn

i et borettslag med dyreforbud.

(digresjon - det finnes forøvrig utrolig mange rare husordensregler i

norske borettslag... )

2. Dette salgsobjektet er eksklusivt rettet mot en viss kjøpergrupp.

3. Vi har en selger som ikke var fornøyd med responsen så langt - og

som sørger for å gjøre varen mer kjent ved en bredere

markedsføring...

Jeg lager dette trinnvis fordi jeg vet jo at menn kan ha vansker med å følge mer enn en tanke i hodet om gangen.

Om jeg ville flytte dit - overhode ikke, men det betyr ikke at jeg ikke synes andre som ønsker det skulle få muligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...