AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #1 Skrevet 16. juli 2018 Hei! Jeg kjedespiser til tider. Særlig rett før mensen. Det er komisk for jeg er egentlig aldri sulten. Hadde jeg kun spist når jeg var sulten, hadde jeg veid mye mindre og vært mye sunnere. Jeg vet at jeg må endre vanene. Jeg prøver også å finne et alternativ til kjeks, sjokolade, loff osv..har blitt litt mye den siste mnd. Men helt ærlig blir jeg veldig forvirra, fordi mange steder leser jeg at frukt er like ille, pga alt sukkeret? Er det ikke bedre å spise noen skiver jordbær og vannmelon isteden for en halv sjokoladeplate? Jeg elsker frukt og bær og nøtter, liker også gulrot og stangselleri også.. og grønnkål. Faktisk. Og forskjellige typer salater.. Hva kan jeg spise med god samvittighet? Hva er det som ikke er så farlig at man spiser foran tv? Jeg beveger meg, går mye tur og leker med barnet (hun er aktiv). Det er heller ikke krise, er ikke overvektig.. veier 45 kg. Vil bare spise litt sunnere. Anonymkode: 75e2b...21d
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #2 Skrevet 16. juli 2018 Skulle til å svare deg, og gi deg kalorifattige tips, men så så jeg vekten din...Du bør egentlig kjedespise så mye du orker for du er undervektig med mindre du er under 150 cm. Nøtter og tørket frukt er sunt og kaloririkt. Anonymkode: 35ead...9eb 7
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #4 Skrevet 16. juli 2018 Er helt normalt å fråtse før mensen. Med din vekt kan du fråtse i hva du vil så lenge det ikke er hver dag. Men frukt er det mye sukker i og er derfor greit i normale mengder. Grønnsaker kan du spise så mye du vil av uten å føle deg usunn, og med dipp er det jo like godt som sjokolade:-P Anonymkode: 94064...8e7 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #5 Skrevet 16. juli 2018 Fruktfrykten er overdrevet. Tror den frykten kom med lavkarbo og demonisering av frukt og karbohydrater. Som om alle karbohydrater er onde og like ille. Mens egentlig burde man kutte ned på pasta og fin hvete, og proppe i seg av grønnsaker og frukt. Siden vekten din er lav ville jeg hatt mellommåltider tilgjengelig. Lett tilgang til grove skiver med grønnsker på, ferdigkuttet salat i kjøleskapet som du kan ha frø eller kikerter i og spise. Eller du kan ta en grønnsaksblanding fra fryseren og steke den med litt kryder og/ elelr soyasaus på. Nøtter kan du spise mye av også Enkle, raske måltider som gir deg mer næring enn sjokolade. Spiser du lite, og du spiser mye dritt som sjokolade, kommer du sansnynligvis til å utvikle mangler med tiden Anonymkode: c5d8c...bbb
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #6 Skrevet 16. juli 2018 Ville spist frukt med god samvittighet. Frukt har mye mer en bare fruktsukker i seg: fiber, vitaminer osv. og det er absolutt ikke noen kaloribombe, selv om det har noe næring. Vannmelon fråtsing nå, er både rimelig og godt!😄 Anonymkode: c67aa...2f2 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #7 Skrevet 16. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skulle til å svare deg, og gi deg kalorifattige tips, men så så jeg vekten din...Du bør egentlig kjedespise så mye du orker for du er undervektig med mindre du er under 150 cm. Nøtter og tørket frukt er sunt og kaloririkt. Anonymkode: 35ead...9eb Nøtter og frukt it is 😄 takk♡ 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er helt normalt å fråtse før mensen. Med din vekt kan du fråtse i hva du vil så lenge det ikke er hver dag. Men frukt er det mye sukker i og er derfor greit i normale mengder. Grønnsaker kan du spise så mye du vil av uten å føle deg usunn, og med dipp er det jo like godt som sjokolade:-P Anonymkode: 94064...8e7 Gulrot og stangselleri med dipp er jo fantastisk Godt:) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fruktfrykten er overdrevet. Tror den frykten kom med lavkarbo og demonisering av frukt og karbohydrater. Som om alle karbohydrater er onde og like ille. Mens egentlig burde man kutte ned på pasta og fin hvete, og proppe i seg av grønnsaker og frukt. Siden vekten din er lav ville jeg hatt mellommåltider tilgjengelig. Lett tilgang til grove skiver med grønnsker på, ferdigkuttet salat i kjøleskapet som du kan ha frø eller kikerter i og spise. Eller du kan ta en grønnsaksblanding fra fryseren og steke den med litt kryder og/ elelr soyasaus på. Nøtter kan du spise mye av også Enkle, raske måltider som gir deg mer næring enn sjokolade. Spiser du lite, og du spiser mye dritt som sjokolade, kommer du sansnynligvis til å utvikle mangler med tiden Anonymkode: c5d8c...bbb Takk for gode råd! Det er ofte et problem dette med sunne mellommåltider, og der er det største problemet tilgjengelighet:) Jeg får følge det og kanskje jeg føler meg litt bedre etterhvert:D Pasta er noe av det beste jeg vet, men det går an å moderere litt. Finnes mye godt som også er sunt mtp karbohydrater:) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ville spist frukt med god samvittighet. Frukt har mye mer en bare fruktsukker i seg: fiber, vitaminer osv. og det er absolutt ikke noen kaloribombe, selv om det har noe næring. Vannmelon fråtsing nå, er både rimelig og godt!😄 Anonymkode: c67aa...2f2 Vannmelon er digg:) Anonymkode: 75e2b...21d
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #8 Skrevet 16. juli 2018 7 minutter siden, AnonymBruker said: Nøtter og frukt it is 😄 takk♡ Gulrot og stangselleri med dipp er jo fantastisk Godt:) Takk for gode råd! Det er ofte et problem dette med sunne mellommåltider, og der er det største problemet tilgjengelighet:) Jeg får følge det og kanskje jeg føler meg litt bedre etterhvert:D Pasta er noe av det beste jeg vet, men det går an å moderere litt. Finnes mye godt som også er sunt mtp karbohydrater:) Vannmelon er digg:) Anonymkode: 75e2b...21d Det finnes alltids grovere pastatyper, samt pasta av for eks linser. Om du spiser pasta med fin hvete i sausen pluss ost eller annet fett er ikke det spesielt bra. Men om du har mye grønnsaker sammen med pastaen og litt saus så går det helt fint Anonymkode: c5d8c...bbb
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #9 Skrevet 16. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vannmelon er digg:) Anonymkode: 75e2b...21d Sjekk Joker sin sommerkampanje på hel vannmelon😋 Anonymkode: c67aa...2f2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #10 Skrevet 16. juli 2018 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes alltids grovere pastatyper, samt pasta av for eks linser. Om du spiser pasta med fin hvete i sausen pluss ost eller annet fett er ikke det spesielt bra. Men om du har mye grønnsaker sammen med pastaen og litt saus så går det helt fint Anonymkode: c5d8c...bbb Har aldri sett pasta med linser, jeg får prøve det:D spiser ikke mye kjøtt, så lager for det meste grønnsaksretter. Er ikke spesielt glad i ost heller 😛 takk for tips, jeg skal sjekke litt ekstra godt i butikken:) Anonymkode: 75e2b...21d
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #11 Skrevet 16. juli 2018 16 minutter siden, AnonymBruker said: Har aldri sett pasta med linser, jeg får prøve det:D spiser ikke mye kjøtt, så lager for det meste grønnsaksretter. Er ikke spesielt glad i ost heller 😛 takk for tips, jeg skal sjekke litt ekstra godt i butikken:) Anonymkode: 75e2b...21d Om jeg husker riktig er det 100% rød linsemel. https://www.rema.no/nyheter/linsepasta-fra-rema-1000-best-test/ Anonymkode: c5d8c...bbb
Inwe Skrevet 20. juli 2018 #12 Skrevet 20. juli 2018 På 17.7.2018 den 0.14, AnonymBruker skrev: Har aldri sett pasta med linser, jeg får prøve det:D spiser ikke mye kjøtt, så lager for det meste grønnsaksretter. Er ikke spesielt glad i ost heller 😛 takk for tips, jeg skal sjekke litt ekstra godt i butikken:) Anonymkode: 75e2b...21d Hummus! Om du ikke spiser så mye kjøtt er det perfekt for å få i seg mye protein og sunt fett. Dypp gjerne gulerøtter og stangselleri i. Du finner masse oppskrifter på nett. Ellers har jeg alltid med meg usaltede nøtter, perfekt for å få i seg noe hvor som helst. Spiser ikke kjøtt selv og maten har blitt litt for kalorifattig til tider så fyller på med hummus og nøtter for å holde energien på topp.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #13 Skrevet 20. juli 2018 8 timer siden, Inwe skrev: Hummus! Om du ikke spiser så mye kjøtt er det perfekt for å få i seg mye protein og sunt fett. Dypp gjerne gulerøtter og stangselleri i. Du finner masse oppskrifter på nett. Ellers har jeg alltid med meg usaltede nøtter, perfekt for å få i seg noe hvor som helst. Spiser ikke kjøtt selv og maten har blitt litt for kalorifattig til tider så fyller på med hummus og nøtter for å holde energien på topp. Hummus er godt! Spiste det mye i utlandet:) Jeg pleier å lage mye arabisk mat, har aldri tenkt på hummus på den måten før Er det noe spesiell type nøtter som er bra? Anonymkode: 75e2b...21d
Nera Skrevet 20. juli 2018 #14 Skrevet 20. juli 2018 (endret) Du kan spise masse grovt brødskiver med noe pålegg. Du kan for eks. Spise 1 grovt brødskive med halv kutta bananer på, isteden for masse sunne mat til sammen, det kan fort bli litt mye. 1 eller 2 grovt brødskiver er mettende også, så du slipper å være sulten hele tiden. Endret 20. juli 2018 av Nera
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå