AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #1 Skrevet 16. juli 2018 Diskuterte med moren min noe ang menn. Har aldri hatt kjæreste og er 28 nå. Jeg har jo sagt en del dårlig om kvinner opp gjennom tiden, at det er typisk kvinnen å "bli såret" "at det alltid er kvinnen som blir brukt" "kvinnen som får knekt psyken" "som blir offer samme faen" og at jeg synes det er veldig kjedelig siden jeg kvinne selv, og nærmest føler meg dømt til å misslykkes i kjærlighetslivet pga dette. Moren min har alltid sagt at jeg tar feil og at dette kan være likt for menn og kvinner. Men så avslører hun seg når jeg begynner og snakker om en greker som har blitt sammen med ei bekjent (da var jeg 25). Så begynner mamma med dette vanlige pratet sitt og sier "får se hvor lenge det varer da" . Hun har alltid vært litt sånn, at "umulige" forhold aldri går bra...hun er mer slik kjedelig, realistisk person som endte opp med noen fra hjembyen i stedet (ikke at det trenger å være kjedlig altså). Men grekeren og venninna mi har jo vært sammen siden, så da gikk det tydeligvis. Jeg spurte hvorfor hun ikke tror at det kunne gått, og så sa hun bare at han garantert møter nye fristelser på veien. Og DER avslørte hun seg...så da er det jo slik at kvinner fungerer som fristelser. Har aldri hørt menn bli omtalt som fristelser i hvertfall. Men jeg ble så jævla irritert! Anonymkode: bc723...d9f 2
solmåneogstjerner Skrevet 16. juli 2018 #2 Skrevet 16. juli 2018 (endret) Javel. Og så? Tror du fortsatt at moren din vet alt og kan alt? Og alltid vet hva som kommer til å skje? Slik som når du var fire år? Ikke hør på moren din når det gjelder menn og dating. Endret 16. juli 2018 av solmåneogstjerner 7
Rosatoast Skrevet 16. juli 2018 #4 Skrevet 16. juli 2018 Poenget ditt er hva? Forstår ikke hvorfor du lagde tråden .
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #5 Skrevet 16. juli 2018 Poenget med tråden: Jeg har følt at det å bli kvinne er litt surt. Fordi det virker som det er vi som blir mest såret, som blir mest forelsket og som lar oss lure gang på gang. Men det skal visst være like ille å være mann? Men hvorfor omtaler moren min da kvinner som en "fristelse"? Anonymkode: bc723...d9f 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #6 Skrevet 16. juli 2018 2 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Javel. Og så? Tror du fortsatt at moren din vet alt og kan alt? Og alltid vet hva som kommer til å skje? Slik som når du var fire år? Ikke hør på moren din når det gjelder menn og dating. Det sies jo at de eldre er mer erfarne, og at ved å høre på dem slipper man kanskje å tråkke i samme fellene selv . . Anonymkode: bc723...d9f 1
solmåneogstjerner Skrevet 16. juli 2018 #7 Skrevet 16. juli 2018 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det sies jo at de eldre er mer erfarne, og at ved å høre på dem slipper man kanskje å tråkke i samme fellene selv . . Anonymkode: bc723...d9f Ja i noen tilfeller så er det riktig. Men ikke her. Hun får deg til å tenke at du kommer til å bli såret og utnyttet fordi du er kvinne. Jeg tror faktisk at hennes 'råd' er noe av grunnen til at du ikke har 'kommet noen vei'. I mange tilfeller er det lurt å høre på de eldre, men ikke i denne situasjonen. Endret 16. juli 2018 av solmåneogstjerner 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #8 Skrevet 16. juli 2018 og hvordan vet man når man bør høre på de eldre? Jeg har jo påpekt til henne at jeg kommer til å bli såret og utnyttet fordi jeg er kvinne, men hun nekter for at dette er kjønnsbetinget. Men igjen, hun avslører seg litt når hun sier "nye fristelser" . da betyr det jo at kvinner er fristelser. Anonymkode: bc723...d9f
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #9 Skrevet 17. juli 2018 21 hours ago, Rosatoast said: Poenget ditt er hva? Forstår ikke hvorfor du lagde tråden . Sånn bortsett fra at kvinner og menn som er bunnslam får barn? Anonymkode: c5ac8...f5c
Rosatoast Skrevet 18. juli 2018 #10 Skrevet 18. juli 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Sånn bortsett fra at kvinner og menn som er bunnslam får barn? Anonymkode: c5ac8...f5c Hm?
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #11 Skrevet 26. juli 2018 Både kvinner og menn blir forelsket, opplever å bli avvist, får kjærlighetssorg, får knekt psyke osv en eller flere ganger i livet. Å bli avvist er en nyttig erfaring i livet og en kjærlighetssorg vil gjøre deg bedre rustet til neste forhold. Nedganger og problemer gjør mennesket sterkere og bedre rustet stort sett. Noen få takler ikke noen nedganger og trenger profesjonell hjelp, og det er helt greit. Men et rosenrødt liv uten nedturer vil ikke gjøre en selv lykkelig rett og slett fordi mennesker trenger noe å sammenlikne lykken med for å «forstå» at de er lykkelige. Om man gang på gang opplever å bli dumpet, vil de fleste oppsøke noen form for kunnskap / bøker/ metode/ for selv innsikt og hvordan man kan nå andre via kommunikasjon etc. Mye av psykologisk samspill er teknikker og hvordan man selv er som person. Å lytte til andre , innse egne handlingsmønster osv. Anonymkode: e2d5d...023 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #12 Skrevet 26. juli 2018 På 16.7.2018 den 23.23, AnonymBruker skrev: Poenget med tråden: Jeg har følt at det å bli kvinne er litt surt. Fordi det virker som det er vi som blir mest såret, som blir mest forelsket og som lar oss lure gang på gang. Men det skal visst være like ille å være mann? Men hvorfor omtaler moren min da kvinner som en "fristelse"? Anonymkode: bc723...d9f Jeg tror ikke de fleste menn er ute etter å lure kvinner. Noen er selvsagt det, men disse kan du lett avsløre selv. Det viktigste for å avsløre intensjonen til mannen er å gi dating perioden tid. Dvs du blir ikke godt kjent med en mann på 3 dater. Du må bli kjent med han over flere måneder og ikke stupe inn i forhold eller tro at du kjenner han før du har sett han over tid. I tillegg vil helt tradisjonelle ting som hvor mye gaver, blomster og oppmerksomhet han gir deg helt klart signalisere hvor klar han er for noe seriøst. Dersom du stuper inn i et forhold med en mann etter 3 dater og tror du kjenner han fordi dere hadde heftige dater og når du DA blir dumpet føler deg lurt, så har du egentlig lurt deg selv! Hvor interessert var han EGENTLIG? Fikk du noen gaver/ blomster/ skrev han noen søte kort?? Ikke det? Nei fa har du ikke blitt lurt, men mannen du ble hodestups forelsket i har ikke gjengjeldt din interesse. Menn trenger også tid. Særlig de mest attraktive! Og i tillegg er det jo helt klart en vanskeligere øvelse å sikre seg den mest attraktive mannen fremfor en boms fra gata. Å få en attraktiv mann krever selvdisiplin, planlegging og klokskap av kvinnen. Men du får en mann til slutt og så kan det vise seg at den mindre attraktive utvikler seg fra gråstein til slikt diamant! Lykke til! Anonymkode: e2d5d...023
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #13 Skrevet 26. juli 2018 For hver gang noen avslører seg hadde jeg hatt 5 millioner nå man trenger jo ikke å påpeke alt? Men virker som at mennesker med lav ... må påpeke alt. ‘Oj SHIT!!!! Jeg ‘så’ noe!! Dette MÅ ut!!!’ ‘Så flink du er... fantastisk observasjonsevne... *spy*...’ Anonymkode: a9f86...6e8
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #14 Skrevet 26. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For hver gang noen avslører seg hadde jeg hatt 5 millioner nå man trenger jo ikke å påpeke alt? Men virker som at mennesker med lav ... må påpeke alt. ‘Oj SHIT!!!! Jeg ‘så’ noe!! Dette MÅ ut!!!’ ‘Så flink du er... fantastisk observasjonsevne... *spy*...’ Anonymkode: a9f86...6e8 Anonymkode: bc723...d9f
herzeleid Skrevet 26. juli 2018 #15 Skrevet 26. juli 2018 Tenker kanskje det er et eksempel på skillet mellom hvordan en mener det skal være og det en "bør mene" på den ene siden, og det de fleste vet innerst inne på den andre. Det triste er at en ofte virker å fortelle unge gutter og jenter om at de er likere enn de ofte er, og sånn sett bidrar til mange missforståelser underveis, eksempelvis når en later som kjønnene har så like forhold til sex og mange senere ender opp bitre over å finne ut det motsatte, som dette forumet er fult av eksempler på.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #16 Skrevet 26. juli 2018 Det hun sa trenger jo ikke ha noe med hverken kvinner eller menn å gjøre. Grekere har jo et visst rykte. Kjenner en greker selv og han er veldig glad i kvinner. Anonymkode: 4824c...ac5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #17 Skrevet 26. juli 2018 På 16.7.2018 den 23.23, AnonymBruker skrev: Poenget med tråden: Jeg har følt at det å bli kvinne er litt surt. Fordi det virker som det er vi som blir mest såret, som blir mest forelsket og som lar oss lure gang på gang. Men det skal visst være like ille å være mann? Men hvorfor omtaler moren min da kvinner som en "fristelse"? Anonymkode: bc723...d9f Ja at menn ikke har følelser er ikke noe nytt. Jeg skulle også ønske jeg slapp det, må være deilig å være så iskald hele tiden. Anonymkode: 2868b...469
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #18 Skrevet 26. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det hun sa trenger jo ikke ha noe med hverken kvinner eller menn å gjøre. Grekere har jo et visst rykte. Kjenner en greker selv og han er veldig glad i kvinner. Anonymkode: 4824c...ac5 Og vi norske kvinner har et visst rukte også, vi sprer tydeligvis beina veldig lett. Jeg kjenner en norsk kvinne på nesten 30 som er jomfru, det er meg. Men jeg ble så irritert da hun omtalte kvinner som en fristelse. For det er kanskje bare det vi egentlig er? En fristelse. Anonymkode: bc723...d9f
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #19 Skrevet 28. juli 2018 På 26.7.2018 den 22.27, AnonymBruker skrev: Og vi norske kvinner har et visst rukte også, vi sprer tydeligvis beina veldig lett. Jeg kjenner en norsk kvinne på nesten 30 som er jomfru, det er meg. Men jeg ble så irritert da hun omtalte kvinner som en fristelse. For det er kanskje bare det vi egentlig er? En fristelse. Anonymkode: bc723...d9f Hjelpes, hvis moren din omtaler kvinner som megger, får du en ny eksistensiell krise da og tror at det er alt du og alle dine medkvinner egentlig er, megger? Er det bare når moren din sier noe at du legger så voldsom vekt på det, eller gjelder det alle du snakker med? Anonymkode: d69a9...7b2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #20 Skrevet 28. juli 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hjelpes, hvis moren din omtaler kvinner som megger, får du en ny eksistensiell krise da og tror at det er alt du og alle dine medkvinner egentlig er, megger? Er det bare når moren din sier noe at du legger så voldsom vekt på det, eller gjelder det alle du snakker med? Anonymkode: d69a9...7b2 Mamma omtaler ikke kvinner som megger. Jeg nevnte bare på t jeg hadde møtt en mann i utlandet og hun bare "nye kvinner, nye fristelser" . Hun avslører da faen meg at kvinner egentlig bare er fristelser. Anonymkode: bc723...d9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå