AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #1 Skrevet 16. juli 2018 Er leger mer intelligente enn feks andre utdannelser innen realfag som feks sivilingeniør? Må man være noe helt spesielt for å bli lege? Anonymkode: 09534...274
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #2 Skrevet 16. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er leger mer intelligente enn feks andre utdannelser innen realfag som feks sivilingeniør? Må man være noe helt spesielt for å bli lege? Anonymkode: 09534...274 Nei, men man må kunne jobbe steinhardt over lengre tid. Anonymkode: 4ffe6...60a 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #3 Skrevet 16. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er leger mer intelligente enn feks andre utdannelser innen realfag som feks sivilingeniør? Må man være noe helt spesielt for å bli lege? Anonymkode: 09534...274 Overhode ikke. Det holder å være gjennomsnittlig intelligent, men litt over gjennomsnittet kommer godt med. Anonymkode: 5bde4...85f 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #4 Skrevet 16. juli 2018 Nei, men du må jobbe knallhardt for å komme inn. I tillegg må du være sikker på valget og ha motivasjon til 6 år med studier. Anonymkode: 621a8...e75
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #6 Skrevet 16. juli 2018 Jeg vet hvertfall om et par leger som er godt under snittet 10-15 år ETTER de ble utdannet 🙄 Om det har noe med legeutdanningen eller ikke er usikkert.. Anonymkode: aea23...22c
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #7 Skrevet 16. juli 2018 Kjenner leger som rett og slett er kørka, så tviler på det. Men man må sikkert ha disiplin og god hukommelse. Anonymkode: 78946...7e0 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #8 Skrevet 16. juli 2018 hardt arbeid både under studier og i jobb. Ikke gjør det hvis du har familie! Anonymkode: 9abed...796
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #9 Skrevet 16. juli 2018 Du passerer ikke ingeniøren eller legestudiet hvis du ikke er noenlunde intelligent i utgangspunktet. Så det forklarer seg selv. Du må også kunne jobbe med mennesker og ha en del empati i legeyrket. Som ingeniør må du være flink med det tekniske og nødvendig ikke ha så stor intelligens på å jobbe med mennesker. Andre yrker må du ha god hukommlse, tåle å være ute året rundt, osv osv. Anonymkode: b3379...668
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #10 Skrevet 16. juli 2018 Har mange leger i min familie.De er absolutt ikke dumme, og en av dem er rett og slett ekstremt intelligent, og derfor jobber hun også som overlege innenfor det mest komplekse feltet, intensiven, men det som har fått dem alle gjennom legestudiet er disiplin. Så du trenger absolutt ikke å være et geni, men disiplin må du ha. Jeg tror ikke leger generelt er mer intelligente enn for eksempel siviløkonomer. Anonymkode: 568ff...e2a 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #11 Skrevet 16. juli 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har mange leger i min familie.De er absolutt ikke dumme, og en av dem er rett og slett ekstremt intelligent, og derfor jobber hun også som overlege innenfor det mest komplekse feltet, intensiven, men det som har fått dem alle gjennom legestudiet er disiplin. Så du trenger absolutt ikke å være et geni, men disiplin må du ha. Jeg tror ikke leger generelt er mer intelligente enn for eksempel siviløkonomer. Anonymkode: 568ff...e2a Disiplin? Hva er hardt ved studiet? Er det alt man skal huske til hver eksamen eller er klinikken verst? Anonymkode: 98b5c...a7b
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #12 Skrevet 16. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Disiplin? Hva er hardt ved studiet? Er det alt man skal huske til hver eksamen eller er klinikken verst? Anonymkode: 98b5c...a7b Mengden pensum på medisinstudiet er, for mange, overveldende. Anonymkode: c6041...a66
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #13 Skrevet 16. juli 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Disiplin? Hva er hardt ved studiet? Er det alt man skal huske til hver eksamen eller er klinikken verst? Anonymkode: 98b5c...a7b En ENORM mengde fakta om den menneskelige kropp som man må kunne tilnærmet på rams, legg på tusenvis av ord som du må kunne på latin pluss, pluss. Glem også lærebøker på norsk. Tror klinikken er lettere for de fleste, den er mer håndgripelig. Anonymkode: 568ff...e2a
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #14 Skrevet 16. juli 2018 Man må være intelligent, ja. Medisinere scorer nok gjennomgående høyere enn snittet på IQ-tester. Men det finnes studier som krever mer intelligens, f.eks. fysikk og matematikk (uten at det innebærer at en fysiker alltid vil være mer intelligent enn en lege). Anonymkode: 2ad2e...bc4 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #15 Skrevet 16. juli 2018 Fagkunnskap trenger ikke å måle intelligens, men leger er de som har høyest karaktersnitt på skolen. Hvis du vil ta en legeutdannelse er du nødt til å ha 6 i egentlig alle fag. Tror snittet ligger på 5,6 , er litt usikker. Så du må være utrolig skolesmart og være villig til å jobbe rævva av deg. Du tjener dog en del penger Jeg kunne godt tenkt meg å bli lege, men er ikke villig til å vie livet mitt til jobb. Har andre drømmer. Anonymkode: 7ee09...c31
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #16 Skrevet 16. juli 2018 Må være veldig god i matte. Anonymkode: d8914...5a1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #17 Skrevet 16. juli 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Medisinere scorer nok gjennomgående høyere enn snittet på IQ-tester. Men det finnes studier som krever mer intelligens, f.eks. fysikk og matematikk (uten at det innebærer at en fysiker alltid vil være mer intelligent enn en lege). Anonymkode: 2ad2e...bc4 Dette. Den typiske medisinstudenten er "flink pike", bokstavelig talt. Men de smarteste av de smarte finner man på de rene realfagene som du nevner. Anonymkode: 5bde4...85f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå