Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg hadde eggløsning mandag da EL test var positiv. Hadde test der teststrek var sterkere enn kontroll på formiddag. Testen var i midlertidig negativ på kvelden. Onsdag var jeg hos gynekolog som sa det var masse egg klare, men kunne ikke si noe om eggløsning. Kan ikke en gynekolog se om eggløsning har vært? Tenker at man kanskje burde sett det på UL innvendig hvis EL var to dager tidligere?

Kanskje hadde jeg ikke EL mandagen eventuelt? Synes det var veldig rart med positiv test kun formiddagen og negativ samme dag på ettermiddag/kveld. Noen som har så kort LH topp? Har EL skjedd midt på dagen da?

Anonymkode: 7f76e...964

AnonymBruker
Skrevet

Eggløsning er 12-36 timer etter positiv test. Helt normalt at den er negativ igjen på kvelden sånn som du fikk, selv om noen tar flere positive tester. Man regner uansett fra 1.positive test.

Hvis du hadde tatt UL like før eggløsning ville han mest sannsynlig sett det. Ville derfor gått ut i fra at din eggløsning alt hadde vært da du var der. Det er flere egg som modnes om gangen der det som når en viss størrelse først løsner, og modningen av de andre stanser. Like før eggløsning kan man måle follikler og sånn annslå hvilket egg som kommer til å løsne ut i fra størrelsen. Men det er en grov utregning da og. Type: du får eggløsning innen én uke. 

Tenker at ut i fra testen din og det at han ikke så noe egg som utpeket seg: ville bare tenkt at eggløsning lå et sted mellom mandag og gynekologtimen. 

Anonymkode: 1ae6f...bdc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eggløsning er 12-36 timer etter positiv test. Helt normalt at den er negativ igjen på kvelden sånn som du fikk, selv om noen tar flere positive tester. Man regner uansett fra 1.positive test.

Hvis du hadde tatt UL like før eggløsning ville han mest sannsynlig sett det. Ville derfor gått ut i fra at din eggløsning alt hadde vært da du var der. Det er flere egg som modnes om gangen der det som når en viss størrelse først løsner, og modningen av de andre stanser. Like før eggløsning kan man måle follikler og sånn annslå hvilket egg som kommer til å løsne ut i fra størrelsen. Men det er en grov utregning da og. Type: du får eggløsning innen én uke. 

Tenker at ut i fra testen din og det at han ikke så noe egg som utpeket seg: ville bare tenkt at eggløsning lå et sted mellom mandag og gynekologtimen. 

Anonymkode: 1ae6f...bdc

Tusen takk for utfyllende svar!:) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var for gynekologen for å sjekke hvordan ting så ut. Han sa at det nok ikke var noe eggløsning denne måneden og jeg ble SÅ skuffet og lei meg. Spurte flere ganger om han var 100% sikker da jeg hadde alle tegnene på eggløsning og ikke kunne forstå noe annet. Han svarte at han var helt sikker på at jeg ikke hadde eggløsning den måneden og kunne derfor 100% sikkert heller ikke bli gravid den måneden. Jeg gikk hjem skikkelig nedfor, lei meg og kjempe forvirret. Var likevel noe som sa meg at han tok feil da jeg kjenner kroppen min og hadde jo tegn på eggløsning.

Vi la derfor inn noen aksjer likevel, for sikkerhetsskyld. 14 dager senere testet jeg positivt på cb digital. Så gynekologen trenger ikke se det nei, tror også man må stole litt på egen magefølelse når det kommer til sin egen kropp😊

Anonymkode: 0caee...1b8

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var for gynekologen for å sjekke hvordan ting så ut. Han sa at det nok ikke var noe eggløsning denne måneden og jeg ble SÅ skuffet og lei meg. Spurte flere ganger om han var 100% sikker da jeg hadde alle tegnene på eggløsning og ikke kunne forstå noe annet. Han svarte at han var helt sikker på at jeg ikke hadde eggløsning den måneden og kunne derfor 100% sikkert heller ikke bli gravid den måneden. Jeg gikk hjem skikkelig nedfor, lei meg og kjempe forvirret. Var likevel noe som sa meg at han tok feil da jeg kjenner kroppen min og hadde jo tegn på eggløsning.

Vi la derfor inn noen aksjer likevel, for sikkerhetsskyld. 14 dager senere testet jeg positivt på cb digital. Så gynekologen trenger ikke se det nei, tror også man må stole litt på egen magefølelse når det kommer til sin egen kropp😊

Anonymkode: 0caee...1b8

Takk for svar! Håper såklart at det er tilfelle at EL kan ha skjedd uten at gynekolog har sett dette. Kan jo ikke bli gravid ellers...hehe😂

Gøy at det klaffet for deg på tross av nedslående tilbakemelding. Tror som du sier man bare må stole på egen kropp og følelser fremfor alt😊

AnonymBruker
Skrevet

Kan være kroppen ikke greide og slippe, og ny el er på vei? :)

Skulle selv hatt el 07.07 (etter egen utregning. Er i pp 11, så nokså kontroll). 06.07 vqr jeg hos gynekolog, som så blod fra venstre eggstokk, som tydet på el just hadde vært, sa ho. 07.07 kom masse el slim. Ca 1 uke etterpå fikk jeg el slim lignende klatter, blandet inni den vanlige utfloden. Aldri opplevd før. 

Tr er alltid presis, og nå er det 2uker og 3t og 46min siden jeg var hos gyn, og enda ingen tr. Utrolig rart da den er veldig på klokka. 

Noen som vet om blod fra eggstokken er sikkert tegn på at el har vært? :)

Anonymkode: e0974...d57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...