Gå til innhold

Gul motorlampe og noe fusk ved oppstart. Kjøre på ferie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en Toyota Corolla fra 2001. Motorlampa begynte å lyse og den fusker litt ved oppstart av en kjøretur. Hadde bilen på Mekonomen og de tok et feilsøk, men det dukket ikke opp noen feilkoder så de skrudde av lampa og sa at jeg kunne kjøre men at den nok bør på service etterhvert. De hadde ikke tid til nærmere undersøkelser før ferie og stenging av verkstedet, det samme gjelder flere andre steder jeg sjekket. Det tok ikke lange tiden før lampa begynte å lyse igjen. Omtrent samtidig begynte oljelampa å lyse i krappe svinger men aldri ellers så jeg fylte på olje og den lyser ikke i krappe svinger lenger, motorlampa lyser fremdeles og den fusker litt fra tid til annen, men bare ved oppstart. Hva kan dette være? Vi skal egentlig på ferie om en uke, en kjøretur på neste 3 timer hver vei? Kan vi bruke bilen over så lang avstand? Har kjørt med bilen opp mot 2 t hver vei (4 totalt på en dag) og det har gått helt fint. Hva er det verste som kan skje? Jeg har NAF medlemskap

Anonymkode: 639ca...15f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den ble forøvrig EU godkjent i November og kom da igjennom. 

Anonymkode: 639ca...15f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville prøvd å kjøre diagnose på den igjen før dere reiser, kjipt å stå på ferie med bil som ikke vil kjøre lengre. Diagnose tar jo 5 min så om du finner et åpent verksted bør de ha tid til det. 

Anonymkode: 65008...2da

AnonymBruker
Skrevet

Bli nafmedlem eller noe sånt før du drar i allefall...

Anonymkode: 2a08c...9c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...