boblevann Skrevet 16. juli 2018 #1 Skrevet 16. juli 2018 Hei! Har sett en lignende tråd før, men fant den ikke igjen. Trenger desperat råd, for jeg ser at jeg ender opp med omtrent ikke å spise i det hele tatt. Matlysten er på bunn, vil ikke ha noen ting. Trenger tips til lett, god og relativt sunn mat å spise! kjør på:
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #2 Skrevet 16. juli 2018 Som om jeg skulle sagt det selv, spiser ekstremt lite for tiden. Tenkte meg på butikken snart for å kjøpe reker, første måltidet i dag, men hey, er sommer 😄 Hvitvinsdampede blåskjell, tar 20 minutter å lage hjemme. Reker med salat, avokado og et godt brød. Hjemmelaget kylling , gresk eller cæsar salat? Jeg er veldig glad i grillmat, så går for det meste i det også med mannen. Da spiser jeg som regel bare ett stykke kjøtt og noen grønnsaker ved siden av. (veldig sommerlig) Anonymkode: b6bb1...adc
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #3 Skrevet 16. juli 2018 Pastasalat. Er på dag 4 med pastasalat 🤣 Orker ikke å lage noe annet. Spiser også ofte grillmat hos familie og med venner. Hvor sunn du vil ha den, kommer an på fyllet og valg av dressing. Har de fleste ingrediens kuttet opp og klart til å spises. Trenger bare å koke pasta. Googler du så finner du forskjellige varianter som du kan bli inspirert av. Anonymkode: f032f...088
Gjest Stella Rose Skrevet 16. juli 2018 #4 Skrevet 16. juli 2018 Pastasalat Fisk Kyllingsalat Spekeskinke, eggerøre, potetsalat, rømme, flatbrød. Reker, majones og brød. Tapas Spekesild med tilbehør
matrobot Skrevet 16. juli 2018 #5 Skrevet 16. juli 2018 Kroneis Neida, i sommervarmen er det jo godt med salat, sushi, reker, diverse grønnsaker rett fra kjøleskapet som f.eks. gulrot. Men det er jo en del sunne grillmat man kan spise. Go&Mager Grillpølse, Kyllingfilet, Laksefilet, vegetarburger. Sammen med hjemmelaget potetsalat kan det bli sunn - spørs på oppskriften. Styr unna butikkenes potetsalat.
Pupperulla Skrevet 16. juli 2018 #6 Skrevet 16. juli 2018 Idag hadde vi vegetarboller med salat og tzatziki. Ellers går det mye i grill , skalldyr og div salater
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #7 Skrevet 16. juli 2018 Salater, wraps, omelett, pitabrød, smoothie og pizza som går ned her i varmen Anonymkode: 9fa99...f3e
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #8 Skrevet 16. juli 2018 Kefir og kavring, med kanel og sukker. Anonymkode: d6d18...b12
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #9 Skrevet 16. juli 2018 Mye salater, wraps og sandwich her. Sjømat av diverse slag, og mye gresk-inspirert. Og frukt!!! Masse masse frukt! Anonymkode: be9d8...06f
Gjest Lexie Grey Skrevet 16. juli 2018 #10 Skrevet 16. juli 2018 (endret) Reker og loff med hvitløksmajones, fersk dill og sitron til! Nam. En god salat med salatblader, fetaost, agurk, paprika, tomat, ananas og alt det du ellers måtte like. Bruschetta eller hvitløksbrød/ focaccia ved siden av. Tunfisksalat med godt brød ved siden av. Baguett/ brød og fyll det med masse godt, som en sandwich. Sprø bacon, en blandet salat, kyllingfilet og hvitløksdressing f.eks. Jeg er selv utrolig matlei og takler ikke store, varme måltider med poteter, kjøtt og saus nå altså 🤢 Endret 18. juli 2018 av Moondance
Dolla Skrevet 16. juli 2018 #11 Skrevet 16. juli 2018 Samme her.. Er absolutt ikke sulten nå for tida.. spiser endel saftis nå om dagene😋😋 Frisk-is med jordbær og appelsin er kjempegodt😋 Ellers har jeg spist endel reker i det siste. De har store, fine, gode reker på meny nå! Mm mm mmmm😋😋Det er faktisk det jeg stort sett har spist de siste dagene😱 + At jeg drikker mye vann da. Viktig å drikke i denne varmen, når man ikke får i seg så mye mat..
Dolla Skrevet 16. juli 2018 #12 Skrevet 16. juli 2018 Altså frosne reker.. kjøper frosne reker i butikk. Vet ikke hvor ferske, de "ferske" rekene er😜
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #13 Skrevet 16. juli 2018 I løpet av dagen går det stort sett i "småmat" - sånt som kan spises rett fra kjøleskapet når en er innom og henter drikke. Plukker litt etter lyst, og tar med på fat, fiks ferdig! Pleier å ha ting som: Snacks agurk/paprike, småtomater. Hummus. Spekeskinke/fenalår. Focaccia pleier jeg alltid å ha på sommeren, til å bryte en liten bit og aioli. Oliven og fetaost. Rester av grillet/stekt kylling/laks/kjøtt skåret i biter. Frukt og bær, plommer, nektariner, jordbær, moreller osv. Så blir det gjerne et litt større måltid utpå sen ettermiddag, når temperaturen begynner å bli litt mer levelig Anonymkode: b6ad5...e76
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #14 Skrevet 16. juli 2018 I den varmen vi har i Oslo nå så blir det havregrøt til frokost som vanlig, og ellers går det nesten bare i kald mat. Brødskiver med egg og røkt laks eller en salat med kylling eller reker til lunsj. Middag blir veldig ofte byttet ut mot en softis på vei hjem fra jobb, og så blir det kanskje litt moreller eller vannmelon på kveldingen. Og ja, softis er sikkert for usunt til å spise så ofte som jeg gjør det nå for tiden, men det er drømmen om den som holder meg i live de siste timene på jobb (lengter etter skyer og regn...) Anonymkode: 62477...b1c 1
Gjest Springfjær Skrevet 16. juli 2018 #15 Skrevet 16. juli 2018 Spekemat med potetsalat og en frisk salat (pleier å blande litt ymse salater sammen med mais, ananas og vårløk) grillmat har det gått en del av, men nå orker ingen av oss å stå i solsteiken wraps eller pita med alt mulig
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #16 Skrevet 16. juli 2018 Salater og grillmat. Og is 😋 Anonymkode: 334ba...3b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå