Leit Skrevet 16. juli 2018 #1 Skrevet 16. juli 2018 Min 1år gammel sønn med hoggtenner har vært på jakt. Desverre ble det sofaen i feriehuset i kroatia igjennom Novasol. Nå viser det seg at jeg har ett erstatningsansvar, og skadesak er opprettet mot meg. Dette karakteriserer jeg som ett uhell, da han bare er 1år.. Jeg har reiseforsing i gjensidige, 100% betalt av mastercard og LoFavør.. Noen som vet med sikkerhet hvilken av disse som dekker det?
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #2 Skrevet 16. juli 2018 Forsikring er alltid skjønn. Ingenting dekkes med sikkerhet. Anonymkode: a2762...b21 11
Nuttery Skrevet 16. juli 2018 #3 Skrevet 16. juli 2018 Jeg er jo forsåvidt enig med de - dere har vært på ferie og ødelagt en sofa: sofaen må erstattes. Det er jo litt det samme hvordan sofaen ble ødelagt. 32
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #4 Skrevet 16. juli 2018 Er vel ikke et uhell? Hvis mine hunder tygger opp/lager hull i en sofa så er det jeg som ikke har passet på, det vil si jeg er ansvarlig. Man bør ha en egen reieeforsikring som dekker ALT. Tviler litt på at de gjennom kredittkortene gjør det. Anonymkode: 28307...ecc 26
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #5 Skrevet 16. juli 2018 Selvfølgelig er ikke det å ha en 1-åring fripass til å gjøre som man vill. Ødelegger han må du betale, tviler dog på at noen reiseforsikring dekker det. Anonymkode: ee595...b3e 25
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #6 Skrevet 16. juli 2018 Håper du sender svar på hvordan det gikk. Sånn at vi får vite hvordan forsikring og novasol håndterer dette. Anonymkode: d69bb...690 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #7 Skrevet 16. juli 2018 Du kan ikke forvente at du "slipper unna" fordi det var sønnen din på 1 år som ødela sofaen. Han er da vel ditt ansvar, ikke feriehuset i Kroatia eller novasol. Ærlig talt. Om forsikring dekker dette går vel på skjønn. Jeg tviler vel egentlig på at forsikringen dekker at du ødela noe i feriehuset. Anonymkode: d7a18...d04 12
Måbarefåsiat... Skrevet 16. juli 2018 #8 Skrevet 16. juli 2018 Er veldig fascinert av at en ettåring klarer å tygge i stykker i sofa før den blir stoppet. 42
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #9 Skrevet 16. juli 2018 Sønnen din på ett år har ødelagt en sofa med biting ? Hvis jeg skjønte riktig? DA tenker jeg det sier mer om dere som foreldre og dere må selvfølgelig betale ny sofa Anonymkode: 45d1d...428 20
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #10 Skrevet 16. juli 2018 Jeg klarer ikke helt se for meg hvordan det går an å bite i stykker en sofa med små barnetenner. Men. Min jente klippet hull i sofaen når hun var tre år. Sofaen var ett år gammel og vi fikk dekket ny på innboforsikringen (idiotforsikring). Anonymkode: 3687b...489 6
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #11 Skrevet 16. juli 2018 3 timer siden, Leit skrev: Min 1år gammel sønn med hoggtenner har vært på jakt. Desverre ble det sofaen i feriehuset i kroatia igjennom Novasol. Nå viser det seg at jeg har ett erstatningsansvar, og skadesak er opprettet mot meg. Dette karakteriserer jeg som ett uhell, da han bare er 1år.. Jeg har reiseforsing i gjensidige, 100% betalt av mastercard og LoFavør.. Noen som vet med sikkerhet hvilken av disse som dekker det? Skulle vel bare mangle at du ikke har et erstatningsansvar? Hva tenker du selv? Anonymkode: a361a...b8f 16
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #12 Skrevet 16. juli 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle vel bare mangle at du ikke har et erstatningsansvar? Hva tenker du selv? Anonymkode: a361a...b8f H*n tenkte vel at de slapp unna med det siden 1 åringen er så skjønn og bare hadde et lite uhell 😮 Anonymkode: 3b518...4b5 12
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #13 Skrevet 16. juli 2018 Klart du må betale TS, DITT barn har jo ødelagt annen person/bedrift sin eiendom. Eller er det greit at jeg kommer på besøk hos deg med 1 åringen min, og han biter i din sofa, og jeg kan da bare si ups, det var dumt men han er jo bare 1 år, så det er jo et uhell, så går jeg, og du syntes det var greit der du går inn i stua til den ødelagte sofanen din? Anonymkode: e9e7a...f0e 11
Portvinpiken Skrevet 16. juli 2018 #14 Skrevet 16. juli 2018 Jeg har aldri leid hus på den måten, men jeg vil tenke at muligens har Novasol dekket noe slags innboforsikring gjennom betaling av leie e.l.? Ser på det litt som å leie bil der man jo må tegne ekstra forsikring. Skjer det noe med bilen er det jo alltid et uhell (de fleste planlegger joikke å ødelegge noe...), og dette er man da forsikret for i tillegg til at man som regel har en egenandel. 2
Leit Skrevet 16. juli 2018 Forfatter #15 Skrevet 16. juli 2018 Mye forskjellig svar her.. Eg tar selvfølgelig ansvar. Har null problem med det. Sånn er livet. Men hvorfor har man forsikring? Bare for å ha det? Nei, slik at man kan være dekket når uhell skjer. Itillegg så mener jeg at huseier prøver å hause opp saken med å påstå at sofaen koster 3000euro, som jeg mener er helt på viddene. Min søster er møbeltapeserer, og hun kunne nok ha fikset det "armlenet" for maks 2-3000kr. Men nå er vi hjemme i Norge, og prøver å løse problemet på best mulig måte. Lagt ved 2 bilder bare for å vise "omfanget".
Portvinpiken Skrevet 16. juli 2018 #16 Skrevet 16. juli 2018 1 minutt siden, Leit skrev: Mye forskjellig svar her.. Eg tar selvfølgelig ansvar. Har null problem med det. Sånn er livet. Men hvorfor har man forsikring? Bare for å ha det? Nei, slik at man kan være dekket når uhell skjer. Itillegg så mener jeg at huseier prøver å hause opp saken med å påstå at sofaen koster 3000euro, som jeg mener er helt på viddene. Min søster er møbeltapeserer, og hun kunne nok ha fikset det "armlenet" for maks 2-3000kr. Men nå er vi hjemme i Norge, og prøver å løse problemet på best mulig måte. Lagt ved 2 bilder bare for å vise "omfanget". Men reiseforsikring dekker vel uansett ikke sånt vil jeg tro. 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #17 Skrevet 16. juli 2018 Hvordan gikk det, TS? Anonymkode: 52e5f...232
Leit Skrevet 16. juli 2018 Forfatter #18 Skrevet 16. juli 2018 Tviler på det jeg og. Men innbo? Dekker den kun eget hjem?
Portvinpiken Skrevet 16. juli 2018 #19 Skrevet 16. juli 2018 1 minutt siden, Leit skrev: Tviler på det jeg og. Men innbo? Dekker den kun eget hjem? Aner ikke, men vil jo tro det. Jeg ville sett på kontrakten som ble inngått ved utleie.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #20 Skrevet 16. juli 2018 Novasol eller lignende i Danmark her med et småbarn som tisset i sengen med uhell. Måte betale for ny madrass (helt riktig) men fikk det dekket av reiseforsikringen (Nordea) Anonymkode: a26aa...92c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå