Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Endret av æøå*
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så lett å komme i kontakt og bli venner med andre når man er voksen. Du sier du er over 30, men ikke har jobb? Der er du begrenset med en gang. 

Hva med å ta utdanning? Da sikrer du deg jobb, fast inntekt, samtidig som du møter mange gjennom skole/studier. Det gjør deg mer attraktiv både for damer og arbeidsgivere. Hvilke jobber har du hatt eller har? Jeg tok selv utdanning da jeg var 33, og det var mange på mitt studie som gjorde det. Så der blir du ikke alene som over 30. 

Regner med at angst og kjipe tanker har påvirket deg i forhold til både utdanning og jobb? Det er mange som føler på det samme, som tar utdanning. Mange opplever at når man møtes gjennom studier, så er det lettere å få venner og kjæreste. Og ikke minst bli mer attraktiv fordi man har en utdanning som gir inntekt og et normalt liv.

Du spør hvorfor du aldri får det til med jobb og kjæreste. Hva har du gjort for å få det til? Du sier du gjør ditt beste. Hva er ditt beste?

Har du tatt utdanning, er du attraktiv for arbeidsgivere og damer. Og hva kan du gjøre for å snu livet ditt til å bli sånn som du ønsker? 

Jeg tror at om du gjør en innsats med utdanning, så vil det lønne seg både når det gjelder jobb og damer. Så kan du se tilbake på dette når du er 45, med kone og 3 barn, og tenke at det var lurt med utdanning, og et liv å tilby en dame som vil ha familie. 

Det holder ikke med å bare være kjekk og pen. En må også ha mer i bagasjen når det gjelder langvarige forhold. 

Anonymkode: c91eb...8fa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Leit å høre dette.

Hvis du har noen venner, må du prøve å komme deg ut litt med dem. Finne på ting, møte mennesker.

Anonymkode: f279a...cd9

AnonymBruker
Skrevet

❤️

Anonymkode: b7dd4...977

AnonymBruker
Skrevet

Elsk på deg❤️

Anonymkode: c2087...f8b

Skrevet
På 17.7.2018 den 0.39, AnonymBruker skrev:

❤️

Anonymkode: b7dd4...977

På 17.7.2018 den 0.41, AnonymBruker skrev:

Elsk på deg❤️

Anonymkode: c2087...f8b

Kan bare takke:-)

AnonymBruker
Skrevet
På 16.7.2018 den 18.30, AnonymBruker skrev:

Leit å høre dette.

Hvis du har noen venner, må du prøve å komme deg ut litt med dem. Finne på ting, møte mennesker.

Anonymkode: f279a...cd9

Dette 💚

Anonymkode: 07805...5ff

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Det var vondt å høre at du har det slik. Hvis man er nedfor og ensom, så virker verden utrolig kald og ekskluderende! Men det er viktig å huske på at ikke alt er som det ser ut på utsiden. Ingen vil vise følelser og alle vil fremstå vellykkede. Derfor er det bare det vi ser. De fleste har ting de sliter med, og folk kan til og med være ensomme, selv om de er sammen med masse folk. Jeg har selv ligget i fosterstilling på badegulvet og sett bare mørke, men det er det veldig få som vet. For andre ser jeg nok ut som en vanlig småbarnsmor som har ting på stell. Men jeg sliter mye med ensomhet og vonde tanker. 

Jeg er sikker på at du betyr eller kommer til å bety mye for noen! Ikke gi opp. Kanskje du kan prøve å flytte fokuset litt, fra det negative du tenker om deg selv, til å gjøre noe positivt for andre? Det kan være små ting som et smil eller en fin kommentar, til større ting som frivillig arbeid? 

Ønsker deg alt godt!

Anonymkode: d3bd9...218

• Liker 1
Skrevet

Jeg føler med deg, livet kan være ganske brutalt til tider. Har du noe du liker å gjøre på fritiden for å koble tankene av og som kan gi deg mestringfølelse? Noen ganger kommer fine ting når man minst venter det, og kanskje ikke når man trenger det som mest. Men, det kommer :)

AnonymBruker
Skrevet
På 16.7.2018 den 17.44, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så lett å komme i kontakt og bli venner med andre når man er voksen. Du sier du er over 30, men ikke har jobb? Der er du begrenset med en gang. 

Hva med å ta utdanning? Da sikrer du deg jobb, fast inntekt, samtidig som du møter mange gjennom skole/studier. Det gjør deg mer attraktiv både for damer og arbeidsgivere. Hvilke jobber har du hatt eller har? Jeg tok selv utdanning da jeg var 33, og det var mange på mitt studie som gjorde det. Så der blir du ikke alene som over 30. 

Regner med at angst og kjipe tanker har påvirket deg i forhold til både utdanning og jobb? Det er mange som føler på det samme, som tar utdanning. Mange opplever at når man møtes gjennom studier, så er det lettere å få venner og kjæreste. Og ikke minst bli mer attraktiv fordi man har en utdanning som gir inntekt og et normalt liv.

Du spør hvorfor du aldri får det til med jobb og kjæreste. Hva har du gjort for å få det til? Du sier du gjør ditt beste. Hva er ditt beste?

Har du tatt utdanning, er du attraktiv for arbeidsgivere og damer. Og hva kan du gjøre for å snu livet ditt til å bli sånn som du ønsker? 

Jeg tror at om du gjør en innsats med utdanning, så vil det lønne seg både når det gjelder jobb og damer. Så kan du se tilbake på dette når du er 45, med kone og 3 barn, og tenke at det var lurt med utdanning, og et liv å tilby en dame som vil ha familie. 

Det holder ikke med å bare være kjekk og pen. En må også ha mer i bagasjen når det gjelder langvarige forhold. 

Anonymkode: c91eb...8fa

Nei, utdanning er ikke alltid like smart, hva med framtidens arbeidsmarked og sitte igjen med lån oppover øra som MÅ betales? Man er dessverre ikke garantert noe her i livet og det finnes ingen fasitsvar som du sitter å skriver her. Alle sier at man skal og må gjøre ditten og datten for å være smart og få trygghet osv. Men det er faktisk ikke sånn det fungerer og dine råd og synspunkter fungerer ikke for alle. En mann må ikke ha utdanning for å få meg, han må være snill, positiv, smart og kjekk. Da har han mye å tilby bare med de egenskapene og at han vil bli hos meg og løfte meg opp. Damene skal bidra de også. Man blir jo ikke sammen med noen bare pga penger og ting de eier. Jo utseendet er veldig viktig for meg i en partner, like mye som at han er snill og intellektuell... 

Anonymkode: 41abc...fc5

Gjest HerrBæsjerumpehull
Skrevet

Du trenger ikke nødvendigvis en utdanning, men du bør ha en jobb. Hvis ikke er du bare isolert. Har du en jobb?

• 1 måned senere...
Skrevet

Føler jeg ofte blir oversett og ignorert. Fikk en snap idag fra en kollega fra min utplasserte jobb. Det var flere fra arbeidsplassen på festen, egentlig hovedsaklig derfra og til og med folk som hadde jobbet der tidligere.

Det er liksom ikke lenger en paranoid greie, når det skjer hele tiden. Kanskje det ikke er bevisst fra andre, men at jeg ikke er interessant nok som menneske.

Feilene jeg har gjort i ungdommen og tidlig voksen alder er ikke mulig å gjenopprette. Jeg kommer til å lide av dem livet ut. Det eneste jeg kan bestemme er hvor lenge det skal vare.

Skrevet

Denne filmen trenger du

https://www.youtube.com/watch?v=f3isjlvccc0

Anonymkode: efe85...d7a

Skrevet
18 timer siden, æøå* skrev:

Føler jeg ofte blir oversett og ignorert. Fikk en snap idag fra en kollega fra min utplasserte jobb. Det var flere fra arbeidsplassen på festen, egentlig hovedsaklig derfra og til og med folk som hadde jobbet der tidligere.

Det er liksom ikke lenger en paranoid greie, når det skjer hele tiden. Kanskje det ikke er bevisst fra andre, men at jeg ikke er interessant nok som menneske.

Feilene jeg har gjort i ungdommen og tidlig voksen alder er ikke mulig å gjenopprette. Jeg kommer til å lide av dem livet ut. Det eneste jeg kan bestemme er hvor lenge det skal vare.

Akkurat sånn har jeg det også. Er på utsiden og ser inn på de uredde, de som får det til. Det er egentlig det vondeste, når man er i en gruppe og blir valgt bort. Sånn var det i ungdomstiden og sånn ble det visst også i voksenlivet..,livet handler ikke lenger om å leve, men om å holde ut. 

Anonymkode: 21f49...d3c

Skrevet

💙 Vet mye om hvordan det føles. Jeg har også følt meg utenfor siden vi var ferdige på vdg. Trodde jeg skulle holde kontakt med gjengen jeg hadde da, men de fleste av dem glemte fort meg når de fikk nye venner. Og jeg har aldri klart å skaffe ordentlige gode venner siden. Jeg har alltid måttet jobbe for å holde kontakten med folk, uten å få noe særlig tilbake. Jeg flyttet til en ny by for et par år siden, og det er ingen som er interessert i å bli venn med meg. Kun en, som ikke er så veldig god venn. Og på jobb er det et par jeg trodde jeg hadde fått god kontakt med, men som fryser meg ut på sosiale ting. Så jeg skjønner liksom ikke hvorfor jeg skal fortsette å prøve, når det bare fører til skuffelser. Jeg har det egentlig bedre når jeg unngår å prøve eller forvente noe. Tror også at jeg er relativt normal både utseende og som person, men man begynner jo å lure hvorfor man aldri er bra nok... Ønsker deg alt godt og håper du finner noen.

Anonymkode: d3bd9...218

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...