Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper vin, barnemat (som regel pga utvalg, det er bare såvidt billigere), barnegrøt (også pga utvalg), kjøttpålegg som kan fryses som roastbiff, salami og skinker. Men Nordby har vel ikke pol? 

Jeg liker Ur og Penn og Albrecths Guld. De har mye fine klokker og smykker, og også mye rimelige og fine typiske dåpsgaver og sølvsmykker. 

Skopunkten ligger vel der og har rimelige sko. Kvaliteten er ofte som de billigste i Norge (den finnes vel i Norge også, bare ikke der jeg bor) og har alltid tre for to par. 

Også pleier jeg å stikke innom sportsbutikkene, som ofte har mye fine ting på outlet. 

Anonymkode: 5e790...81e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Arabella skrev:

Det er kvote på tobakksvarer og alkohol.

For meg er 200 sigaretter stort kvanta, men jeg røyker ikke så hva vet vel jeg.

Anonymkode: fea02...0a1

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

masse gode «restauranter» på senteret når du blir sulten! 

Anonymkode: 1d9da...3b3

Har du noen bestemte tips? Er på Nordby av og til (m/svigers som bor ved grensen) og har bare funnet dårlige gatekjøkken/veikro-aktige spisesteder.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg er 200 sigaretter stort kvanta, men jeg røyker ikke så hva vet vel jeg.

Anonymkode: fea02...0a1

Jeg vet ikke hvor mye det er tillatt å ha med seg. Jeg bruker hverken tobakk eller snus. Ikke drikker jeg heller, i hvert fall ikke mer enn at jeg fint har råd til å kjøpe i Norge. :ler:

AnonymBruker
Skrevet

Har egentlig ikke noe å bidra med som ikke andre har nevnt, ville bare si at jeg synes det er så koselig ar du er så glad,jeg har også noen lange roadtrips til nordby bak meg, og jeg husker jeg gleda meg helt villt til når vi skulle dra :)

Anonymkode: ae601...f93

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selv om kjøtt er mye billigere i Sverige, så håper jeg de fleste nordmenn nå kjøper kjøtt i Norge. Pga fórkrisen kan det hende at flere bønder må slakte dyr de ikke kan fóre, og det vil da bli fullt på slakteriene og altfor mye kjøtt. 

Jeg handler selv i Sverige, og senest i dag hadde vi svenskekjøtt på grillen, men heretter kjøper jeg grillmat og annet kjøtt i Norge for å støtte bøndene. 

Anonymkode: 36653...5c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Silveri skrev:

Har du noen bestemte tips? Er på Nordby av og til (m/svigers som bor ved grensen) og har bare funnet dårlige gatekjøkken/veikro-aktige spisesteder.

Asian wok har masse godt (det er buffet, så da bør man være sikkelig sulten).den ligger i 1etg rett ved siden av rusta.

Just in time har veldig gode pizzaer med masse utvalgLigger også i 1etg, kan være vanskelig å finne da den ligger helt innerst. 

Anonymkode: 1d9da...3b3

• Liker 1
Skrevet

Jeg har svært kort vei til grensen, men handler likevel sjelden i Sverige. De av kjøttvarene som er billige har gjerne tilsvarende kvalitet (Som jeg har nevnt mange ganger før smaker bl.a. billig kyllingfilet brukt bilsvamp. Og dyrevelferden under produksjonen er horribel!). Det eneste jeg kan komme på som er greit å kjøpe er "hverdagsost". De har en som heter "Lett o lagrad" som jeg synes er god på Maximat. Og så har de bedre og billigere utvalg av belgfrukter som linser og bønner både tørre og hermetiske enn du finner i Norge. 

Og Nordby har jeg ingenting godt å si om. Det er et halvdårlig kjøpesenter med ditto spisesteder verken mer eller mindre. Ut over matvarebutikkene så er det kjedebutikker som du finner svært mange steder i Norge også. 

Men har man behov for et avbrekk og se noe annet i all enkelhet så fungerer det selvfølgelig! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...