Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter med litt kundeservice ansvar på jobben min. Svarer på tlf/Mail o.l ved behov. I dag har jeg en skikkelig dårmig dag. Føler jeg gjør alt feil, glemmer steg som virker lite relevant og alt er bare rot i hjernen. Dette er sååå slitsomt å tenkte og føle. Utrolig kjipt å grue seg til dager som denne. Får stadig vekk tilbakemeldinger på ting jeg burde gjort annerledes, og ja jeg lærer av de situasjonene. Men så dukker det opp andre og nye situasjoner jeg tilsynelatende gjør «feil». Slitsomt å føle man gjør alt feil. Stoler ikke på mine egne beslutninger lenger da de uansett er «feil». 

Noen andre som føler det slik? Solskinnshistorier? 

Anonymkode: f9fb3...976

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ha en huskeliste å se på?

Anonymkode: 92e8c...1f1

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får stadig vekk tilbakemeldinger på ting jeg burde gjort annerledes

Har du fått nok opplæring i hvordan ting bør og skal gjøres?

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått nok opplæring i hvordan ting bør og skal gjøres?

Delvis. Noen ting må man ta når det dukker opp da det er veeeeeldig mye. Også er det vanskelig å forberede seg på ting som kommer kanskje 1 gang i halvåret. 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ha en huskeliste å se på?

Ja jo, kan det

Skrevet

Det er vel litt sånn det er, hvert fall i starten. Etter hvert vil du ha vært gjennom det meste og vet akkurat hva du skal gjøre i de ulike situasjonene! Stå på :)

AnonymBruker
Skrevet

For meg så renner det over når folk ikke klarer å finne det rette ordet på norsk, med mindre de mener det rant over for dem. 

Anonymkode: 1b43f...5a0

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

For meg så renner det over når folk ikke klarer å finne det rette ordet på norsk, med mindre de mener det rant over for dem. 

Du får sette et fat eller noe under da, så det ikke blir så mye søl når det renner over for deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, McFlurry skrev:

Det er vel litt sånn det er, hvert fall i starten. Etter hvert vil du ha vært gjennom det meste og vet akkurat hva du skal gjøre i de ulike situasjonene! Stå på :)

Ja og det er jo helt greit. Jeg føler bare jeg spør om hver minste lille ting jeg eeeegnemti kan 🙊 men takk, holder ut! 

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja og det er jo helt greit. Jeg føler bare jeg spør om hver minste lille ting jeg eeeegnemti kan 🙊 men takk, holder ut! 

Jeg hørte nettopp noen på jobben si at man kan være "ny" i et år. Det lå nok forskning bak det, uten at jeg kan si mer om det. Men alle var enige om at det hørtes bra ut, spesielt siden noen var nye og andre skal bytte stilling :)

I min jobb har vi mye vi ikke støter på mer enn en gang i året. Jeg har vært der i 4 år, 2 år i nåværende stilling, og jeg møter stadig på problemstillinger jeg aldri har vært borti. Vi hører med andre kontor men det er ikke alltid det hjelper. Min standardfrase er "det vet jeg ikke, men det kan jeg finne ut". Og det gjør jeg. Stort sett.

Om du jobber med kundeservice over telefon, der kunde forventer svar der og da, hjelper kanskje ikke det. Men det å kvalitetssikre svar man gir bør egentlig alle vite å sette pris på. Jeg ringer ofte kolleger, offentlige instanser, private firmaer, og ber om svar. Men senest i dag fikk jeg helt motsatt tilbakemelding av forrige uke, og måtte da ringe et annet kontor for å dobbeltsjekke. Det var offentlig instans, og som jeg fortalte de jeg snakket med i dag; han hørtes veldig ny ut.

Det gjorde mitt liv litt enklere.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, applestories skrev:

Jeg hørte nettopp noen på jobben si at man kan være "ny" i et år. Det lå nok forskning bak det, uten at jeg kan si mer om det. Men alle var enige om at det hørtes bra ut, spesielt siden noen var nye og andre skal bytte stilling :)

I min jobb har vi mye vi ikke støter på mer enn en gang i året. Jeg har vært der i 4 år, 2 år i nåværende stilling, og jeg møter stadig på problemstillinger jeg aldri har vært borti. Vi hører med andre kontor men det er ikke alltid det hjelper. Min standardfrase er "det vet jeg ikke, men det kan jeg finne ut". Og det gjør jeg. Stort sett.

Om du jobber med kundeservice over telefon, der kunde forventer svar der og da, hjelper kanskje ikke det. Men det å kvalitetssikre svar man gir bør egentlig alle vite å sette pris på. Jeg ringer ofte kolleger, offentlige instanser, private firmaer, og ber om svar. Men senest i dag fikk jeg helt motsatt tilbakemelding av forrige uke, og måtte da ringe et annet kontor for å dobbeltsjekke. Det var offentlig instans, og som jeg fortalte de jeg snakket med i dag; han hørtes veldig ny ut.

Det gjorde mitt liv litt enklere.

Takk, det hjalp at man har lov å være «ny» ett år. Det høres ut som du har en veldig bra jobb der du blir utfordret på ting du kan selvom du egentlig ikke kan hvis du skjønner. 

Skal sies at jeg jobber ikke hver dag med kundeservice, kun en gang i blant så sitter ikke med dette hver dag. Det gjør det vanskeligere. Jeg føler jeg spør altfor mye og at min kollega er lei av det/meg.

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk, det hjalp at man har lov å være «ny» ett år. Det høres ut som du har en veldig bra jobb der du blir utfordret på ting du kan selvom du egentlig ikke kan hvis du skjønner. 

Skal sies at jeg jobber ikke hver dag med kundeservice, kun en gang i blant så sitter ikke med dette hver dag. Det gjør det vanskeligere. Jeg føler jeg spør altfor mye og at min kollega er lei av det/meg.

Det blir alltid vanskeligere når man bare gjør noe en gang iblant - de som henvender seg vet ikke dette, og forventer at du har full kontroll. Da er det helt lovlig å si at "jeg jobber vanligvis ikke med dette, men jeg skal sjekke det ut". Eller noe lignende.

En av mine kolleger sluttet i fjor, lite kontor, bare tre av oss på avdelingen. Det var henne jeg alltid spurte om deler av jobben (todelt stilling - den jeg egentlig er ansatt i var nyopprettet og ingen som har hatt tidligere - ingen å spørre). Fikk ny kollega i fjor høst, og jeg setter bare pris på at hun spør. Det kan være enkle ting, og jeg merker jo at hun prøver lenge før hun spør. Det samme gjorde jeg.

Jeg har stilt så mange rare spørsmål selv, og husker ikke fra gang til gang om noen sier "klikk der, trykk sånn, merk der, OK, så LAGRE, klikk, ferdig". Jeg trenger litt mer tid. Prøve selv først, slik lærer jeg. Og om jeg ikke får det til, så spør jeg. Og jeg liker å bli spurt - da vet jeg at min kollega føler seg trygg - både på meg, og på jobben hun selv gjør :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...