Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2002 #1 Del Skrevet 6. mars 2002 Etter tre graviditeter har magen min blitt slapp og "hengslete". Spesielt etter sistemann. Har trena 2-3 ganger i uka med sit-ups o.l. så jeg har muskler bak "flesket". Er passe slank, men når jeg bøyer meg blir magen hengende, og hvis jeg da holder inn magen, blir den helt skrukkete... Er det mulig å trene bort dette daukjøttet, eller må jeg til kirurgen?!?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katrine Skrevet 6. mars 2002 #2 Del Skrevet 6. mars 2002 Hei, Jeg holder ogsa pa med a fa bort litt fett rundt magen, og jeg vet at det ikke er nokk a bare gjore situps. Du ma ogsa gjore kondisjons trening 4-5 ganger i uken, fra 30-45 minutter. For fettet gar ikke bort bare av a fa sterke muskler; det ma trenes bort med a jogge/sykle/etc. Men sa kommer det ogsa an pa hvor gammel du er, er du overvektig, o.l. Hvis det er sann at du har hatt den samme figuren i flere ar, og du er mer eller mindre slank, sa er det stor mulighet for at du blir nodt til a operere det bort. Men, jeg tror du bor gjor situps hver annen dag i minst 15-20 minutter, og gjor ovelser som styrker den nederste delen av magen. F. eks. a ligge pa ryggen med begge benene falte pa golvet, sa lofter du beina sakte oppover helt til du ikke kjenner at det tar i magen, og sa tar du beina ned igjen (sakte) helt til golvet. Gjor 10-15 repetisjoner i 3 sets. du far gjerne ha hendene under rompa til stotte, for jeg far lett vondt i nederste delen av ryggen nar jeg gjor dette. Jeg har ogsa en bra video som jeg bruker. Kanskje du bor kjpe en ogsa? Haper dette hjelper! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anna Skrevet 7. mars 2002 #3 Del Skrevet 7. mars 2002 hei jeg fikk også etter 3 svangerskap den såkalt hengemage.Ingenting funka for å få den bort,så jeg satte meg på venting på offentlig sykehus venta ett år på time,og vips så var den borte.Deilig å bli kvitt noe sånt,men helt slett å glatt på magen det er jeg ikke men pytsan jeg har fått 3 friske store barn,og når jeg nå er over 30 så har jeg ikke behov for å gå med super korte topper.Lykke til med ditt valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2002 #4 Del Skrevet 10. mars 2002 Anna, har du vært hos plastisk kirurg? I så fall, hvor mye kostet det? Hadde du smerter lenge etterpå? Fikk du beskjed om at det ikke gikk an å trimme vekk? Jeg trimmer kondisjonstrening 2-3 ganger i uka også + styrketrening, så det er ikke direkte flesk jeg har men mest hud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anna Skrevet 10. mars 2002 #5 Del Skrevet 10. mars 2002 Hei anonym.På offentlig sykehus koster det ikke noe.Det er jo litt venting,men det kan jo gå fort også til du får time.Du må først gå til fast legen din så henviser han deg til kirurgisk poliklinikk der de vurderer hva de kan gjøre.Det er litt smerter etterpå,var innlagt i 2 daga.Sykemeldt i 4-6 uker etterpå.Det er ingenting å grue seg for,man får så mye smertestillende som man behøver etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rita Skrevet 10. mars 2002 #6 Del Skrevet 10. mars 2002 Hengebuk kan ikke trenes bort. Det er rett og slett løst mageskinn, uten muskulatur. Så dessverre, den blir der inntil den eventuelt fjernes kirurgisk. Å fjerne denne kirurgisk, gjøre via plastisk kirurgi. Jeg visste ikke at det offentlige ville gå inn og betale for det!!! Det anses jo for rent kosmetisk og jeg trodde ikke det gikk an å få støtte til det. Jeg har selv betalt for å få fjernet min "hengebuk". Det kostet meg 30.000,-. Det var et enkelt inngrep. I løpet av fire timer hadde jeg ankommet klinikken, fjernet hengebuken, sydd igjen og kommet meg hjem. Ingen liggetid. Litt smerter de første dagene. Litt bandasjering, litt blodvann, litt ekkel følelse fordi noen hadde gjort noe med kroppen min. Ellers greit. Forsiktighet utvises de første seks ukene. Deretter kunne jeg begynne med forsiktig trening. Nå har det gått over ett år. Magen er flat og uten skrukker. Jeg har et arr like under trusekanten, men ikke verre enn at det er til å leve med. Jeg er veldig fornøyd med resultatet. Klarte ikke å leve med en mage som ikke sto i stil til resten av kroppen. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anna Skrevet 11. mars 2002 #7 Del Skrevet 11. mars 2002 Man kan få på offentlig sykehus hvist det er et stort problem,feks.psykisk.Her jeg bor er det ikke problem å få offentlig.kjenner en god del som har fått gjort det samme som meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå