Gå til innhold

lar barna bruke leker inne som er beregnet for utendørs bruk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Leker som dukke vogn eller gå bil som barnet har pleier å bruke ut, får barna lov til å bruke inne også? Selvom hjulene er skittene? Og er dere redde for at det skal lage riper på gulvet?

Anonymkode: 18d6c...81d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Klart de får

Anonymkode: e6328...491

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Leker beregnet for utendørs bruk ja. Leker brukt ute, nei.

Anonymkode: ec3eb...74a

• Liker 6
Skrevet

Nei, de får ikke ta med seg rullesko, sparkesykler og fotballer inn. Når de fikk rullesko første gang fikk de lov til å øve seg inne før de tok dem med ut, men ikke etter at de hadde knekt koden for hvordan de skulle rulle på dem og hadde brukt dem ute. Dukkevogn kunne vi nok finne på å vaske hjulene på dersom den hadde vært ute og var svært skitne og gåbiler brukte de ikke å ha med ut utenom kanskje på terassen når det var fint vær. 

• Liker 2
Skrevet

Ja, dukkevogn/gåvogn og gåbiler har jeg latt barna bruke inne. Stort sett er jo hjulene av materialer som er lette å enten skylle eller tørke av, så ser ikke på det som et problem :)

• Liker 4
Skrevet

Vi kommer til å legge nye gulv når ungene blir større. Dukkevogn ol blir brukt både ute og inne hos oss.

• Liker 5
Skrevet

Anbefaler laminatgulv. Gulvet mitt har tålt bikkjer, unger og leker i 20 år. Like helt ennå.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, atropos said:

Vi kommer til å legge nye gulv når ungene blir større. Dukkevogn ol blir brukt både ute og inne hos oss.

hos oss og

Anonymkode: e9184...57c

• Liker 2
Skrevet

Er du den samme som har opprettet tråder om plastilina og barn som går barbent mellom hage og hus? Med unger i huset må man regne med litt slitasje og ekstra vasking. Det er helt vanlig å bruke dukkevogn både inne og ute. 

• Liker 7
Skrevet

Dukkevogn og gåbiler anser jeg ikke som uteleker så det hadde de selvsagt fått leke med inne også. Sykling, fotball o.l. får de derimot ikke drive med inne.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

De får ta det inn hvis det leikes rolig med og hvis jeg får tørket av hjul etc. først. De får ikke bruke grisete uteleker inne. De får heller ikke sparke fotball inne, men de kan trille langs gulvet. Om det er skarpe, opprevne kanter på lekene må de forbli ute. Selv om gulvet er gammelt trenger det ikke få flere riper enn nødvendig. 

Anonymkode: 0f3e4...18b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...