Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min beste venninne har vært i kjærlighetssorg i tre år nå. De var sammen i to år, og det ble slutt fordi han var utro. Han ble sammen med hun han var utro med, og det rare oppi det hele, er at hun har vært venner med begge to etterpå. Trolig for å ikke miste han helt ut av livet sitt, når de flyttet til andre siden av landet.

Hun har jo aldri kommet over han og har spes det siste halvåret vært sykelig opptatt av "om han bryr seg om henne eller ikke", og sier at hun er så redd for å miste vennskapet deres, som for det meste inneholder mld'er på Snap og at de sees 2 ganger i året.. Hele opplegget er jo veldig usunt, hun trenger å komme seg videre i livet. Han har fått seg ny dame, som er viktigere og kan ikke lenger gi min venninne det hun ønsker av oppmerksomhet og omsorg.

Hun har i det siste vært veldig needy og sendt han mange mld'er osv, hvilket endte med at han fikk nok og måtte bryte kontakten for å fokusere på forholdet sitt. Dette takler ikke venninna mi og sitter hjemme å overtenker, har suicidale tanker, skulker jobben og skriver lange mld'er til både eksen og nye dama om hvor fælt hun synes dette er. Jeg synes venninna mi begynner å fremstille seg selv ganske patetisk og jeg prøver å fraråde henne å kontakte de, og heller prøver å fokusere på seg selv, kanskje oppsøke en psykolog, men hun vil ikke. Hun har det i tillegg vanskelig med andre ting i livet, jobb, bosted, dødsfall i nær familie, hun har mye å stri med. Er redd det renner over for henne snart.

Etter bruddet for 3 år siden, holdt hun på å ta livet sitt, men endte opp på antidepressiva en stund. Er redd hun kan havne der igjen. Hun sender meg mld konstant hver dag, igår satt vi i tlf i nesten 5timer.. Jeg prøver å gi råd og hun sender mld'er om at "hun klarer ikke mer" og sendte meg til og med kode til tlf hennes, "hvis noe skulle skje".. Hun skriver for det meste mld'er med teorier om at han sikkert hater henne fordi hun har vært så masete osv osv.

Vi er i slutten av 20-årene.. Hva skal jeg gjøre? Jeg har ikke mer råd å gi henne og jeg var der for henne i flere mnd'er etter bruddet også. Og nå er vi her igjen. Råd?

Anonymkode: a2156...60f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Psykolog. 

Hu trenger nok mere hjelp fra en proff enn en venn i dette tilfelle. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Introduser henne for Sisses Grans bøker og podcaster. Hun diskuterer det venninnen din virker å slite med. Det vil si singler ut en type kjærlighetssorg - de tar jo mange former og varierer fra person til person - som handler om å bli hekta på noen. Hun diskuterer hva som kjennetegner det og hvor det skille seg ut fra en mer typisk kjærlighetssorg.

Anonymkode: a7101...056

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

*Sissel

Anonymkode: a7101...056

AnonymBruker
Skrevet

Her hadde jeg faktisk kontaktet foreldrene hennes. Det er åpenbart noe psykisk sykdom bak her.

Anonymkode: ec3ff...2cd

• Liker 2
Skrevet

inviter henne ut på tur, du planlegger en tur dere kan dra på sammen, om det er på fjellet eller om det er å dra på museum er i London. Bestill turen, og ta henne med. Fokuset dere har der blir det dere har fokuset på og kommer vekk fra det vante, men får nye impulser og gleder som dere kan ha. God tur. 

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

Hun høres psykisk syk ut ja. Veldig trist. Hun trenger nok hjelp av profesjonelle. Kan du ta henne med til legen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...