Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mor er ekstremt sjalu på min manns søster, altså barnas tante. Hver gang hun får vite at de har vært hos tanta blir hun fornærmet og sjalu, Hun er ikke sånn sjalu mot de andre på min manns side av familien, det er spesielt denne tanta. Hun innbiller seg at de er mer glad i tanta enn henne. Vet ikke hva jeg skal gjøre, råd?

Anonymkode: d8076...864

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan legge til at min mor er en veldig usikker person med dårlig selvbilde, hun må hele tiden ha bekreftelse på at hun er bra nok.

Skrevet

Du kjenner din mor best, sett deg ned å prat med hun. Hun trenger vel bekreftelse på at tankene hennes, stemmer ikke overens med virkeligheten. Anbefal psykolog, høres ikke sunt ut å gå rundt å føle seg slik, det kan ødelegge mye for hun.

Skrevet

Ja, snakk med din mor om dette. Si at du vet at din mor vil alt det beste for sine bra, og da er det naturlig å vise glede over det. Men noen ganger virker det som du (mor) ikke er glad for at dine barn har hatt et fint hos sin tante. Hvordan har du det med det?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Rosatoast skrev:

Du kjenner din mor best, sett deg ned å prat med hun. Hun trenger vel bekreftelse på at tankene hennes, stemmer ikke overens med virkeligheten. Anbefal psykolog, høres ikke sunt ut å gå rundt å føle seg slik, det kan ødelegge mye for hun.

Har pratet med henne 100 vis av ganger om dette, hun forstår det der og da, men blir glemt neste gang ungene får fortalt at de har vært med tanta. Psykolog har hun gått til, men ser ikke ut til at det har hjulpet.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, exictence skrev:

Ja, snakk med din mor om dette. Si at du vet at din mor vil alt det beste for sine bra, og da er det naturlig å vise glede over det. Men noen ganger virker det som du (mor) ikke er glad for at dine barn har hatt et fint hos sin tante. Hvordan har du det med det?

Jeg er glad for at ungene har det fint med tanta si, men det er så slitsomt når min mor ikke tåler at de har vært med tanta si.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har pratet med henne 100 vis av ganger om dette, hun forstår det der og da, men blir glemt neste gang ungene får fortalt at de har vært med tanta. Psykolog har hun gått til, men ser ikke ut til at det har hjulpet.

Kanskje hun burde starte igjen, man blir ikke frisk følelsesmessig og psykisk av å gå til psykolog i x-antall uker. Behandling tar jo lang tid og man må være tålmodig. Ikke at det er ditt ansvar, men høres ut som at hun trenger det :) 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Rosatoast skrev:

Kanskje hun burde starte igjen, man blir ikke frisk følelsesmessig og psykisk av å gå til psykolog i x-antall uker. Behandling tar jo lang tid og man må være tålmodig. Ikke at det er ditt ansvar, men høres ut som at hun trenger det :) 

Det var psykologen som sa at hun ikke trengte mer hjelp,( i følge min mor)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var psykologen som sa at hun ikke trengte mer hjelp,( i følge min mor)

Sånn på dagen? Uten forvarsel? Aldri hørt om før, en avsluttende behandling hos psykolog kan gå over flere uker. Ingen som får beskjed om at de ikke trenger hjelp mer, så var det plutselig siste samtale. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Rosatoast skrev:

Sånn på dagen? Uten forvarsel? Aldri hørt om før, en avsluttende behandling hos psykolog kan gå over flere uker. Ingen som får beskjed om at de ikke trenger hjelp mer, så var det plutselig siste samtale. 

Nei, hun fikk beskjed om at nå var det siste time, hun fikk vite det et par uker før.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hun fikk beskjed om at nå var det siste time, hun fikk vite det et par uker før.

Daså :) 
Nei, tror ikke det er så mye du kan få gjort eller sagt når moren din sliter såpass, at hun ikke klarer å akseptere at barnet ditt har andre familiemedlemmer foruten hun. Står fortsatt for det jeg sa, om at hun trenger profesjonell hjelp. Lykke til! 

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er glad for at ungene har det fint med tanta si, men det er så slitsomt når min mor ikke tåler at de har vært med tanta si.

Ja, jeg jeg skrev litt feil pga auto korrektur. Jeg mente du kunne si til din mor at du vet at hun vil hennes barnebarn (dine barn) sitt beste, men at det virker noen ganger at du ikke er så glad for at de skal til sin tante, eller at du ikke er så glad for at de har det fint der. Stemmer det, kan du spørre din mor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...