AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #1 Skrevet 16. juli 2018 Skal studere fra august i 2 år i en ny by. Jeg skal bo ca 2 timer borte fra familien min. Det høres sikkerhet lite ut og er i grunnen det men blir så stressa. Alt blir så nytt og jeg har aldri vært særlig flink til å takle forandringer i livet mitt. Jeg har kommet inn på skole, fikset meg kollektiv å bo i, lånekassen er i orden, så å si alt. Men jeg er så stressa Tenk hvis jeg ikke trives? Tenk hvis jeg får panikk ???? Off Anonymkode: 9f703...c25
Daria Skrevet 16. juli 2018 #2 Skrevet 16. juli 2018 Det fine med flytting (og med studier for den saks skyld) er at om alt skulle gå skeis er det bare å flytte igjen, begynne på nytt og prøve noe annet - det er ikke et irreversibelt og bindende valg tatt en gang for alle. To timer er dessuten ikke lenger enn at du fint kan reise hjem i helgene om du føler for det. Studiestart, nytt bosted og andre store forandringer er stressende og slitsomt den første tiden, men for de aller fleste går det seg til etterhvert. Gi det tid, pust med magen og husk at det ikke er en livstidsdom - men forvent heller ikke at alt skal være perfekt og uproblematisk fra dag en. 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #3 Skrevet 16. juli 2018 En viktig del av det å trives er for veldig mange av oss det å ha venner. Ikke sitt inne på hybelen. Kom deg ut og treff folk. Er det vanskelig så begynn med en organisert aktivitet. Og husk at det å ha hjemlengsel er veldig vanlig, men det tar ikke livet av deg. Lykke til! Anonymkode: dc54e...121
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #5 Skrevet 16. juli 2018 16 minutter siden, HanenIFlokken skrev: Hvilken by er det snakk om? ts, Stavanger Anonymkode: 9f703...c25
Gjest fleur de lis Skrevet 16. juli 2018 #6 Skrevet 16. juli 2018 Det kommer til å gå fint Ikke ta sorger på forskudd. Jeg er veldig glad jeg flyttet til en annen del av landet for å studere, vokste mye på å bo borte fra venner og familie og lære meg å gjøre alt selv. Trodde jeg var selvstendig før, men tok det til neste nivå mens jeg studerte. Når du bor 2 timer borte fra familien får du garantert besøk, og det er lett for deg å dra hjem i helger av og til også. Vil tipse deg om at det kan ta litt tid før du virkelig trives. Ikke få panikk om det ikke skjer etter en måned. For meg tok det omtrent et år faktisk før jeg virkelig trivdes, og mye av det skyldes av det var først da jeg fikk gode venner. Jeg hadde det fint altså, men følte at ting falt på plass først da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå