Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har et spørsmål angående studie og venteliste plass. Jeg gjorde en liten tabbe da jeg skulle omprioritere studieønskene mine. Etter mye om og men, bestemte jeg meg for å plassere de studiene som var mest realistisk å komme innpå som mine topp tre ønsker. Men, så er det et studie som jeg har veldig lyst å komme innpå, men plasserte det som nummer 8 på ønskelisten min. Jeg regnet med da poenggrensen fra i fjor av steg så høyt i forhold til året før, at jeg ikke hadde noe sjanse å komme inn i år, men man vet jo aldri. Så spørsmålet mitt er, da om jeg fortsatt kan få tilbud om plass eller venteliste plass, selvom studie ligger så lavt nede på ønskelisten min? Har det egentlig noe å si, så lenge studie er på listen min og at jeg ikke takker ja til førsteplassen min? 

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan bare stå på venteliste til studier som ligge høyere på prioriteringslisten din. Om du får tilbud om f.eks studiet som ligger på 3 plass faller alle under dette bort. Da kan du enten ta imot plassen og stå på venteliste for 1. og 2. prioritet eller bare stå på venteliste. Du kan ikke stå på venteliste for de som er under. Det er i alle fall slik jeg har forstått det. 

Anonymkode: 3739a...78d

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan bare stå på venteliste til studier som ligge høyere på prioriteringslisten din. Om du får tilbud om f.eks studiet som ligger på 3 plass faller alle under dette bort. Da kan du enten ta imot plassen og stå på venteliste for 1. og 2. prioritet eller bare stå på venteliste. Du kan ikke stå på venteliste for de som er under. Det er i alle fall slik jeg har forstått det. 

Anonymkode: 3739a...78d

Åhh, faen da.. Det var dumt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...