Gå til innhold

La barnet får fri fra barnehagen/barnehagtilvenning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et barn på 2 år som skal starte i barnehagen 01.august. Vi skal ha tilvenning på 3 uker dersom det er behov. Det jeg lurer på er når jeg evt. Kan la barnet være hjemme fra barnehagen? Jeg tenker å ta ut noen fridager i høst slik at jeg og barnet får vært mer sammen, men er usikker på om det kanskje ødelegger litt med barnehagetilvenningen om jeg lar barnet være hjemme en dag i uken med meg for tidlig. Takker for tips og råd. 

Anonymkode: d57b2...4c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg ville sett an hvordan tilvenning går først, barn er så forskjellige og takler barnehagetilvenning på ulike måter. Her begynte vi med 70% barnehageplass og det har ikke vært noe problem med å trives/bli trygg i barnehagen selv om h*n ikke er der hver dag🙂

Skrevet

Det blir garantert en del sykdom så kanskje lurt å spare fridagene og se det hele an først...? 

AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint å ha en fri dag i blant utover høsten (høsten er lang) selv om barnet starter 1 aug. Så flott at du vil ha en fridag med barnet ditt🙂 Det gjør nok godt for dere begge. Hilsen barnehageansatt 

Anonymkode: 2970c...182

Skrevet

Det er jo mange som ikke starter med 100% plass, så det går sikkert helt bra. Du kan jo også gjerne gi kortere dager i starten, da får dere både barnehagetilvenning og tid sammen. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha korte dager, etter tilvenning (som her kun er på 3 dager). Jeg starter ikke på skolen igjen før den 15. Så vil da forlenge tilvendingen med å levere til kjernetid og hente mellom 13 og 15. Har fortsatt masse tid igjen til kos etter det. Han får lengre dager når jeg begynner på skolen, så vil gi han god tid frem til det.

Anonymkode: e21e9...509

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...