Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i helsevesenet som nattevakt, og på min arbeidsplass er ferien delt i to puljer. Siste puljen starter ferien nå, og vi som gikk av vakt nå på morgenen lurer på om det er lov å sette idag som første feriedag? For det første så har vi jobbet 8 timer idag, og for det andre så må vi ha søvn etter vakten. Dermed vil 14 - 15 timer av første feriedag gå bort.

Noen som vet noe om dette? Ikke at vi har tenkt å gjøre noe med dette da det er for sent, men det kunne vært interessant å vite. 

Anonymkode: d86a8...af4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Usikker, men ville undersøkt med fagforening. I utgangspunktet syntes jeg det høres merkelig ut hvis dere faktisk har jobbet i dag (altså etter kl. 00.00 som jo er ny dato).

Hviletid vil jeg tro dere ikke kan påberope dere å ta på dager som ikke faller på ferie, dette er jo likt for de fleste yrkesgrupper. 

Anonymkode: 0c1f2...6de

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jobber i helsevesenet som nattevakt, og på min arbeidsplass er ferien delt i to puljer. Siste puljen starter ferien nå, og vi som gikk av vakt nå på morgenen lurer på om det er lov å sette idag som første feriedag? For det første så har vi jobbet 8 timer idag, og for det andre så må vi ha søvn etter vakten. Dermed vil 14 - 15 timer av første feriedag gå bort.

Noen som vet noe om dette? Ikke at vi har tenkt å gjøre noe med dette da det er for sent, men det kunne vært interessant å vite. 

Anonymkode: d86a8...af4

Det er regler for første vakt etter ferien, så mulig det er regler for siste vakt etter. Sjekk ferieloven

Anonymkode: f4720...674

AnonymBruker
Skrevet

Det er lov hvis dere har fri siste søndag i ferien.

Anonymkode: 51999...6fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...