AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #1 Skrevet 16. juli 2018 Jeg begynte i ny jobb 1 juni. Jeg fikk nylig beskjed om at avdelingen jeg jobber i skal nedbemanne i løpet av 6-8 mnd. Hvor mange som mister jobben er uvisst. Sjefen min hadde ikke noe svar på om jeg blir berørt, men det tror jeg vedkommende kun sa for å beholde meg lengst mulig da jeg er nesten oppe og går selvstendig nå etter opplæring. Jeg er rimelig sikker på at jeg må gå da jeg var sistemann inn og de andre har mer ansiennitet. Jeg er usikker på om jeg skal bli der og ta det "som det kommer" eller om jeg skal begynne å se meg etter noe allerede nå? Bør jeg da nevne den nye arbeidsplassen i cven min? Jeg har ikke råd til å gå uten inntekt og er redd jeg ikke får jobb på en lang stund om jeg venter med å si opp. Hva ville dere gjort? Anonymkode: db810...c7b
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #2 Skrevet 16. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg begynte i ny jobb 1 juni. Jeg fikk nylig beskjed om at avdelingen jeg jobber i skal nedbemanne i løpet av 6-8 mnd. Hvor mange som mister jobben er uvisst. Sjefen min hadde ikke noe svar på om jeg blir berørt, men det tror jeg vedkommende kun sa for å beholde meg lengst mulig da jeg er nesten oppe og går selvstendig nå etter opplæring. Jeg er rimelig sikker på at jeg må gå da jeg var sistemann inn og de andre har mer ansiennitet. Jeg er usikker på om jeg skal bli der og ta det "som det kommer" eller om jeg skal begynne å se meg etter noe allerede nå? Bør jeg da nevne den nye arbeidsplassen i cven min? Jeg har ikke råd til å gå uten inntekt og er redd jeg ikke får jobb på en lang stund om jeg venter med å si opp. Hva ville dere gjort? Anonymkode: db810...c7b Så synd! Sistemann går som regel først..Spør om et konkret svar, og om evt hjelp til å bli forflyttet over i ny jobb! Jobb hardt sånn at du har gode referanser’ Anonymkode: a0874...29f
Hulderen Skrevet 16. juli 2018 #3 Skrevet 16. juli 2018 Det er dessverre gjerne «sist inn, først ut». Jeg ville begynt å søke etter en ny jobb. Du må jo nesten ta med siste jobben din i CV-en. Du kan ikke påstå at du jobber et annet sted enn der du er. Lykke til ned jobbsøking!
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #4 Skrevet 16. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så synd! Sistemann går som regel først..Spør om et konkret svar, og om evt hjelp til å bli forflyttet over i ny jobb! Jobb hardt sånn at du har gode referanser’ Anonymkode: a0874...29f Jeg har forsøkt å få et klart svar, men sjefen vet ikke får jeg beskjed om. Jeg lurer på om jeg skal bli der i eks. 6 mnd og gjøre en jobb, samtidig som jeg søker meg noe nytt eller om jeg bare skal begynne å søke allerede nå. Jeg er ganske innforstått med at jeg er en av de som må gå, men jeg bare lurer på om jeg skal holde ut og begynne å søke når slutten av prøveperioden nærmer seg eller nå.. Anonymkode: db810...c7b 1
Hulderen Skrevet 16. juli 2018 #5 Skrevet 16. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har forsøkt å få et klart svar, men sjefen vet ikke får jeg beskjed om. Jeg lurer på om jeg skal bli der i eks. 6 mnd og gjøre en jobb, samtidig som jeg søker meg noe nytt eller om jeg bare skal begynne å søke allerede nå. Jeg er ganske innforstått med at jeg er en av de som må gå, men jeg bare lurer på om jeg skal holde ut og begynne å søke når slutten av prøveperioden nærmer seg eller nå.. Anonymkode: db810...c7b Begynn å søke med en gang. Det kan ta tid å få ny jobb. Når du blir spurt i jobbintervju hvorfor du vil ha ny jobb, så sier du som det er, at det er varslet nedbemanning. Men du jobber jo der du er mens du søker. Og gjør en god jobb. 2
LouiseL Skrevet 16. juli 2018 #6 Skrevet 16. juli 2018 (endret) 4 minutter siden, Hulderen skrev: Begynn å søke med en gang. Det kan ta tid å få ny jobb. Når du blir spurt i jobbintervju hvorfor du vil ha ny jobb, så sier du som det er, at det er varslet nedbemanning. Men du jobber jo der du er mens du søker. Og gjør en god jobb. Endret 16. juli 2018 av LouiseL .
LouiseL Skrevet 16. juli 2018 #7 Skrevet 16. juli 2018 (endret) Akkurat nå, LouiseL skrev: Er enig! @Hulderen Endret 16. juli 2018 av LouiseL
Apis Skrevet 16. juli 2018 #8 Skrevet 16. juli 2018 Kan det være andre på avdelingen som nærmer seg alderen for pensjon evt førtidspensjon? Uansett enig med de andre i tråden her, aldri feil og sondere terrenget for andre jobber i en slik situasjon 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #9 Skrevet 16. juli 2018 Som andre sier er det ofte sist inn-først ut, syns forresten det er rart at de ansetter noen og så kommer med en slik beskjed. Ville begynt å søke nye jobber da det kan ta tid å få ny jobb, og syns du skal skrive denne jobben på cven. Nedbemanning er absolutt god grunn til å ikke være for lenge på et sted hvis det er det du tenker på. Men kjip situasjon å ha så mye usikkerhet hengende over seg. Anonymkode: dfc9f...60e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå