Gå til innhold

Katte spørsmål!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid hørt at katter ikke blir glad i eierne sine på den måten hunder blir det. At de bare bryr seg om at de får mat og kos, så er de fornøyde. 

Jeg syntes det virker som katten min virker veldig glad i meg, han skal alltid stryke meg i ansiktet med labbene og kysse meg på nesa (slikker meg på nesa) og han holder labbene sine rundt nakken min og pleier å se meg inn i øynene når han sitter på fanget og maler. Han skal også ligge med hode på armen min når jeg sover og spoone 🤣 han ble også helt rar og sjalu når jeg fikk kjæreste og prøvde alt for å vise at det var han som var sjefen over meg og at jeg bare var hans. Han sørget for å ta plassen ved siden av meg før han gjorde det hvis typen satt vedsiden av meg så gjorde han alt for å få han vekk og stjele plassen tilbake,( han gjorde ikke noe slemt eller aggressivt altså) 

Så hva mener dere ? Blir katter genuint glad i eierne sine ? 

Anonymkode: f63d7...59a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og katten har et like tett forhold som meg og hunden. Minst.

De som sier noe annet har ikke vært tilstrekkelig engasjert i katten sin. Er selvsagt individuelle forskjeller på begge arter.

Anonymkode: bd8c4...983

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler kanskje at pusen vår er veldig tilpasningsdyktig og liker alle som gir henne mat. 

Anonymkode: 4d0f6...a9d

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg føler kanskje at pusen vår er veldig tilpasningsdyktig og liker alle som gir henne mat. 

Katten min spiser nesten ingenting når jeg er borte og spiser heller ikke mat andre gir den, da skal han bli veldig sulten først. -TS

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Katten min spiser nesten ingenting når jeg er borte og spiser heller ikke mat andre gir den, da skal han bli veldig sulten først. -TS

Da har vi svært forskjellige katter. Katten vår kommer hylende og galoperende bare noen sier mat!😂 Alternativt at noen går dit matskåla er eller på kjøkkenet. Veldig praktisk når andre passer henne da. Må begrenses ellers blir hun trill rund. 

AnonymBruker
Skrevet

Da har vi svært forskjellige katter. Katten vår kommer hylende og galoperende bare noen sier mat!😂 Alternativt at noen går dit matskåla er eller på kjøkkenet. Veldig praktisk når andre passer henne da. Må begrenses ellers blir hun trill rund. 

Ja, katter kan sikkert være like forskjellige som mennesker 🤣 var borte er par dager og hadde han inne en gang og fylte opp mat og vann og alt sånt, han hadde ikke rørt maten nå jeg kom hjem! Men hev seg over maten etter han hadde fått litt kos 😋 ikke så bra det da akkurat at han ikke spiser når jeg er borte 🙄 har hatt kattepass før en uke også, han spiste da men det tok litt tid før han gjorde det, han lå under soffan i et par dager først. Er så rart, for han er verdens tryggeste og mest slaskete katt når jeg er hjemme, men ikke med andre, tar litt tid før han aksepterer, spesielt store mennesker eller menn. Veninner som ligner på meg i størrelse aksepterer han fortere 😛

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, katter kan sikkert være like forskjellige som mennesker 🤣 var borte er par dager og hadde han inne en gang og fylte opp mat og vann og alt sånt, han hadde ikke rørt maten nå jeg kom hjem! Men hev seg over maten etter han hadde fått litt kos 😋 ikke så bra det da akkurat at han ikke spiser når jeg er borte 🙄 har hatt kattepass før en uke også, han spiste da men det tok litt tid før han gjorde det, han lå under soffan i et par dager først. Er så rart, for han er verdens tryggeste og mest slaskete katt når jeg er hjemme, men ikke med andre, tar litt tid før han aksepterer, spesielt store mennesker eller menn. Veninner som ligner på meg i størrelse aksepterer han fortere 😛

Kjenner noen som har en katt som er det samme. Har vi besøk kommer katten vår og hilser på, tolker henne som at hun ikke liker å være alene og aller helst vil være midtpunkt. Samme hvem. Vil helst være med over alt. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner noen som har en katt som er det samme. Har vi besøk kommer katten vår og hilser på, tolker henne som at hun ikke liker å være alene og aller helst vil være midtpunkt. Samme hvem. Vil helst være med over alt. 

Mens de andre jeg kjenner sin katt går å gjemmer seg når noen kommer. Så store forskjeller. Katten har dessuten bare en person den liker og som får klappe. Så de har et spesielt forhold. 

AnonymBruker
Skrevet

Mens de andre jeg kjenner sin katt går å gjemmer seg når noen kommer. Så store forskjeller. Katten har dessuten bare en person den liker og som får klappe. Så de har et spesielt forhold. 

Alle får klappe han heldigvis når han kommer frem, aldri klort eller bitt, snill som et lam, bare litt pyse 🤣 men verdens beste! 

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle får klappe han heldigvis når han kommer frem, aldri klort eller bitt, snill som et lam, bare litt pyse 🤣 men verdens beste! 

Det er bra. Katter er flotte dyr! 

AnonymBruker
Skrevet

Katta mi er veldig glad i meg . Beviste det nylig ved å dumpe en slimete segle foran beina mine.   Er sjalu på kjæresten min. Og skal sove i nærheten av meg. Vi er flokken hans. Hans familie . 

Anonymkode: ea772...af5

AnonymBruker
Skrevet

Katter er høyst individuelle. Jeg har hatt flere katter, og to av dem har definitivt vært svært knyttet til meg. Som menneske, og ikke bare fordi jeg gir dem mat. 

De andre katten vi har hatt, har også vært nær oss/meg. Men de har vært mer som om at det også er helt greit å få mat og kos andre steder. Men mine to "hjertepusebarn" var annerledes. 

Anonymkode: 145bf...b3c

AnonymBruker
Skrevet

Katter blir selvsagt glad i eierene sine! De som sier noe annet vet ikke hva de snakker om.

De har kun gjort et faktisk studie, men et par deltagere (håper de gjør flere). De har gjort et slikt studie på hunder flere ganger. De måler nivået av oxytocin før og etter kos med eieren. Hos hunden steg dette betraktelig, men det steg faktisk også i kattene. Ikke like mye, stor forskjell, men nivået steg. Og merk dette er eneste gang dette er gjort med katter, kun noen få deltagere så burde virkelig reproduseres for noe «større» svar, men ja katter elsker også sine eiere. De gjør det! Han ene min blir så utrolig glad når han ser meg noen ganger. Du merker på hele han, han bare !!!! 😻 De gjør det, katteeiere trenger generelt ikke en bekreftelse på det, for vi vet jo hva som skjer. Som du skriver selv, du virkelig føler at katten elsker deg :) 

https://www.google.no/amp/s/www.telegraph.co.uk/science/2016/03/12/its-finally-proven---scientists-test-whether-cats-or-dogs-love-u/amp/

Anonymkode: caa74...a11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...