AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #1 Skrevet 15. juli 2018 Jeg er en kar som ikke har fått noen oppmerksomhet fra jenter på flere år. Men det siste halvåret har jeg kommet i kontakt med ei jente på nettet, som jeg etterhvert traff. Det ble flere treff og alt var igrunn hyggelig, og det ble også sex etterhvert. Det virker som om hun er keen på meg som noe mer også. Problemet her er følelsene mine. Jeg vet ikke hva jeg føler, men er iallefall ikke forelsket eller noe. Jeg liker henne og hun er en veldig god jente, men det sitter enormt langt inne å bli forelsket for min del. I noen. Jeg har bare vært det èn gang og det er 13 år siden sist. Jeg burde jo absolutt være fornøyd med at en bra jente er interessert i meg, men jeg stresser med å ta et valg rundt det. Jeg er redd for å såre, og jeg er også redd for å miste henne, fordi jeg ikke vet når eller om det kommer nye sjanser, samt at jeg har lite med venner. Noe som gjør at jeg føler meg mye ensom og lite verdt. Da sitter det langt inne å ta bort den personen i livet mitt som faktisk er meg nærmest akkurat nå. Det er mange grunner til at jeg tror jeg skal slite med å finne noen senere; jeg er annerledes på mange områder. Så, noen råd å gi? Anonymkode: 8e423...80b
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #2 Skrevet 15. juli 2018 Vær ærlig med henne. Fortell henne det du skrev her. Kanskje hun blir lei seg og må fordøye, kanskje dere finner ut av det sammen. Men vær ærlig med henne og deg selv. Hvem vet? Kanskje frykten din overskygger andre følelser.. Anonymkode: a7841...19a
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #3 Skrevet 15. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vær ærlig med henne. Fortell henne det du skrev her. Kanskje hun blir lei seg og må fordøye, kanskje dere finner ut av det sammen. Men vær ærlig med henne og deg selv. Hvem vet? Kanskje frykten din overskygger andre følelser.. Anonymkode: a7841...19a Jeg har sagt at jeg har vanskelig for å få følelser, og hun sa igrunn litt det samme tilbake. Anonymkode: 8e423...80b
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #4 Skrevet 15. juli 2018 Kos dere og gi det tid,dere har jo begge sagt dere har vanskelig for å forelske dere,håper det ordner seg.💜 Anonymkode: fd94f...e16 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #5 Skrevet 15. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sagt at jeg har vanskelig for å få følelser, og hun sa igrunn litt det samme tilbake. Anonymkode: 8e423...80b Det vil jeg se på som positivt 🙂 da kanskje hun forstår deg og din utfordring her bedre. Det er ikke alltid stormende forelskelse er det beste utgangspunkt for et forhold. Finnes nok av historier med andre utgangspunkt hvor folk over tid har blitt glade i hverandre og elsket hverandre til døden skilte dem. Skjer innimellom i arrangerte ekteskap (må ikke forvirres med tvangsekteskap); arr ekteskap har jo vært vanlig også i europeisk sammenheng før (selv om det i dag ofte forbindes med islamsk kultur). Poenget mitt er; kanskje dere begge trenger tid på å bli ordentlig glade i hverandre før følelsene virkelig vokser. Men tror det må innebære at dere stoler på hverandre. Ergo vær ærlig... Anonymkode: a7841...19a 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #6 Skrevet 15. juli 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kos dere og gi det tid,dere har jo begge sagt dere har vanskelig for å forelske dere,håper det ordner seg.💜 Anonymkode: fd94f...e16 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vil jeg se på som positivt 🙂 da kanskje hun forstår deg og din utfordring her bedre. Det er ikke alltid stormende forelskelse er det beste utgangspunkt for et forhold. Finnes nok av historier med andre utgangspunkt hvor folk over tid har blitt glade i hverandre og elsket hverandre til døden skilte dem. Skjer innimellom i arrangerte ekteskap (må ikke forvirres med tvangsekteskap); arr ekteskap har jo vært vanlig også i europeisk sammenheng før (selv om det i dag ofte forbindes med islamsk kultur). Poenget mitt er; kanskje dere begge trenger tid på å bli ordentlig glade i hverandre før følelsene virkelig vokser. Men tror det må innebære at dere stoler på hverandre. Ergo vær ærlig... Anonymkode: a7841...19a Takk for råd. Det gir meg håp, for jeg tenker veldig at forelskelse er inngangsporten til et forhold, og at man ikke bør gå inn i et forhold uten. Og jeg stresser med følelsene, og at "nå burde de jo ha vært på plass om dette er riktig å fortsette" osv.. Anonymkode: 8e423...80b
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #7 Skrevet 15. juli 2018 Greit nok å være ærlig, du har sagt det som det er nå, du trenger ikke gjenta det eller bringe fokuset inn på dette jevnlig/hele tiden. Tilbring tid sammen, bli enda bedre kjent. Dere trenger kanskje trygghet begge to før ev forelskelse kommee. Samtidig er det ikke slik at alle forhold må begynne med forelskelse; veldig mange utvikler følelser over tid og uten den stormende starten. Flesteparten av mine venninner/venner utviklet følelser over tid og uten intens forelskelse når jeg tenker meg om. Inkludert meg selv som også mistet litt av evnen til å forelske meg fort etter noen erfaringer. Det betyr ikke at forholdene som ikke begynte m forelskelse. er dårlige. Jeg har flere forhold vak meg som begynte med forelskelse, men de varte ikke. Når forelskelsen borte/levd ut var det ikke nok p bygge på. Noe var kanskje også bare bekreftelse og spenning. Jeg sier; go for it, der it=ha det så hyggelig dere kan sammen, vær deg selv og se etter det gode i den andre. Om hun begynner å irritere deg eller du blir likegyldig til hennes selskap, gå ur. Anonymkode: 1f01c...7f0
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #9 Skrevet 15. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en kar som ikke har fått noen oppmerksomhet fra jenter på flere år. Men det siste halvåret har jeg kommet i kontakt med ei jente på nettet, som jeg etterhvert traff. Det ble flere treff og alt var igrunn hyggelig, og det ble også sex etterhvert. Det virker som om hun er keen på meg som noe mer også. Problemet her er følelsene mine. Jeg vet ikke hva jeg føler, men er iallefall ikke forelsket eller noe. Jeg liker henne og hun er en veldig god jente, men det sitter enormt langt inne å bli forelsket for min del. I noen. Jeg har bare vært det èn gang og det er 13 år siden sist. Jeg burde jo absolutt være fornøyd med at en bra jente er interessert i meg, men jeg stresser med å ta et valg rundt det. Jeg er redd for å såre, og jeg er også redd for å miste henne, fordi jeg ikke vet når eller om det kommer nye sjanser, samt at jeg har lite med venner. Noe som gjør at jeg føler meg mye ensom og lite verdt. Da sitter det langt inne å ta bort den personen i livet mitt som faktisk er meg nærmest akkurat nå. Det er mange grunner til at jeg tror jeg skal slite med å finne noen senere; jeg er annerledes på mange områder. Så, noen råd å gi? Anonymkode: 8e423...80b Ta det med ro og fokuser på det bra dere har sammen og ha gode og givende samtaler, finne på ting sammen osv. En sånn relasjon vil også kanskje bygge selvtilliten din opp, og kanskje følelsene utvikler seg ? Det tar som regel tid før de kommer og det er ikke bra å være forelsket heller, da når den går over så blir ting oftest feil og komplisert. Elske er noe annet som man må lære. Hun er så bra som du sier, så synes jeg du skal ta vare på henne fordi det finnes ikke mange bra folk. Skjønner at du føler deg verdiløs osv pga at hun er den eneste nærme, men det er utrolig godt også. Du trenger ikke å ta henne bort og hvis hun liker deg også så venter hun eller aksepterer at du ikke vil. Dere har sex og en slags relasjon, trenger du å tenke på eller være redd for neste sjanse ? Siden du ikke får så lett følelser så hjelper det ikke å gå på neste jente, du må jobbe med deg selv. Harmoniske og sunne mennesker viser følelser og er glad i mange eller de fleste. Lukkede mennesker som viser skepsis og kulde, trekker folk seg unna og det blir vanskelig å relatere seg til noen som deg. Anonymkode: dde85...731
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #10 Skrevet 15. juli 2018 Før du involverer deg med damer må du være klar følelsesmessig og psykisk. Det virker som du har satt opp en mur som hindrer deg i å tørre å føle. Anonymkode: f9720...02c
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #11 Skrevet 15. juli 2018 Du må ikke ta til takke med det første og beste som byr seg. Er ikke følelsene og kjemien der, så er det ikke der. Man kan selvsagt inngå forhold uten at forelskelsen er der, men når du tviler og vegrer deg litt for å ta skrittet videre så er det greit å fortsette letingen. Anonymkode: b2d9d...606
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå