AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #1 Skrevet 15. juli 2018 Vet ikke om jeg har vilje styrken men skal prøve å drikke Shake 3 ganger om dagen + knaske grønnsaker . Har du prøvd ? Hvilke resulter fikk du? Holdt du vekten? Anonymkode: 601bf...3e3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #2 Skrevet 16. juli 2018 Bortkastede penger, og du kommer til å gå sulten hele tiden. Det finnes veldig mye mat med like mange eller færre kalorier du kan innta i stedet for shakes og i tillegg føle deg mett. Anonymkode: 70f43...daf 4
Yuumi Skrevet 16. juli 2018 #3 Skrevet 16. juli 2018 Har aldri prøvd det. Men jeg tenker at hvis jeg hadde planer om å begynne å allerede før jeg begynte tvilte på om jeg kom til å klare det så hadde jeg ikke klart det. Kanskje du kan lese om fasting istedet? 1
Måbarefåsiat... Skrevet 16. juli 2018 #4 Skrevet 16. juli 2018 14 hours ago, AnonymBruker said: Vet ikke om jeg har vilje styrken men skal prøve å drikke Shake 3 ganger om dagen + knaske grønnsaker . Har du prøvd ? Hvilke resulter fikk du? Holdt du vekten? Anonymkode: 601bf...3e3 Gikk ned 20 kilo og opp 30. Virker fristende og lett, men ikke verdt det. 1
Gjest Reputation Skrevet 16. juli 2018 #5 Skrevet 16. juli 2018 Å sulte seg som vektnedgang er aldri en god løsning. Du vil gå ned en del i vannvekt de første dagene, være supermotivert og så på dag 4 når hodepinen ikke gir seg og du vil drepe alle som går forbi så innser du at du trenger ordentlig mat.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #6 Skrevet 16. juli 2018 Utviklet anoreksi. Så ja, gikk ned mye, slet etterpå i flere år med å få opp vekten litt igjen. Det å sulte seg medfører også en tankegang der man sier at man ikke kan spise det, for det er for mange kalorier, man kan ikke drikke det for da er det for mange kalorier. Plutselig var all mat kalorier, kalorier hjerne nå hadd lært at ikke var bra. Har enda over 20år etter nutrilettkuren problemer med mat. Anonymkode: 121af...282 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #7 Skrevet 16. juli 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Utviklet anoreksi. Så ja, gikk ned mye, slet etterpå i flere år med å få opp vekten litt igjen. Det å sulte seg kan medføre også en tankegang der man sier at man ikke kan spise det, for det er for mange kalorier, man kan ikke drikke det for da er det for mange kalorier. Plutselig var all mat kalorier, kalorier hjerne nå hadd lært at ikke var bra. Har enda over 20år etter nutrilettkuren problemer med mat. Anonymkode: 121af...282 Bare rettet på det Har selv begrenset inntak av kalorier, men det var aldri problemer for meg å holde på en normal vekt. Man får ikke automatisk en spisefortyrrelse fordi man spiser lite, faster eller teller kalorier en periode. Jeg har både gjort 3 dagers faste og begrenset kaloriintakk i 3 mnd, men jeg fikk aldri en spisefortyrrelse. Men nå har jeg alltid vært fornøyd med kroppen min, selv om jeg kunne tenke meg at den så bedre ut. Det var altså ikke fordi jeg hatet meg selv at jeg telte kalorier, det var at jeg ønsket å forbedre kroppen min. Og per idag handler det å forbedre kroppen min om å trene styrke og spise nok mat til å bygge muskler. Har ikke behov for å spise lite eller mindre enn jeg trenger Anonymkode: 145d1...a4d 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #8 Skrevet 16. juli 2018 Har aldri klart i 1 mnd, men moren min og venninnene hennes har gått mye på Cambrige kuren . Den var veldig populær på 90-tallet, den selges enda og de har vært strålende fornøyd hver gang de har gått på den de prater om den enda, og hvis de vil slanke seg kjøper de den. Anonymkode: 4eebd...4b7
Nuttery Skrevet 16. juli 2018 #9 Skrevet 16. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har aldri klart i 1 mnd, men moren min og venninnene hennes har gått mye på Cambrige kuren . Den var veldig populær på 90-tallet, den selges enda og de har vært strålende fornøyd hver gang de har gått på den de prater om den enda, og hvis de vil slanke seg kjøper de den. Anonymkode: 4eebd...4b7 Selv om det fungerer så er det jo en ganske ekstrem kur med 470 kcal/dag. Har hatt flere i familien som har gått på denne med godt resultat, men vet ikke helt om det er helt forsvarlig.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #10 Skrevet 16. juli 2018 Helt bortkastet. Det hjelper ikke for noe. En går ned, kjenner seg sulten og enda mere sulten. Så blir en kanskje svak i kroppen, slapp, svimmel, fordi man ikke får den næringen man trenger i den mengden det er naturlig å innta hver dag. Etter endt "sultekur" har du mistet noen kilo som er mye vann, litt muskler og litt fett, men det kommer på igjen fort. Kroppen blir som en tørr svamp som suger til seg næringen igjen etterpå og fordi du er så sulten spiser du mere. Da er det kort vei tilbake til utgangspunktet og litt til opp i vekt. Eller mye. Er det to-tre kilo som skal bort, så er det en rask fix i ei uke, men det klarer du på normal, sunn føde også. Er det mye overvekt som skal bort er mitt svar: dropp det. Anonymkode: a1856...8e0 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #11 Skrevet 16. juli 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Utviklet anoreksi. Så ja, gikk ned mye, slet etterpå i flere år med å få opp vekten litt igjen. Det å sulte seg medfører også en tankegang der man sier at man ikke kan spise det, for det er for mange kalorier, man kan ikke drikke det for da er det for mange kalorier. Plutselig var all mat kalorier, kalorier hjerne nå hadd lært at ikke var bra. Har enda over 20år etter nutrilettkuren problemer med mat. Anonymkode: 121af...282 Man utvikler ikke anoreksi pga man går på en diett. Anoreksi er litt mer kompleks sykdom enn det. Da har det nok vært en helt annen årsak til at du utviklet det enn at du prøvde en pulver diett. Anonymkode: 3726d...7d9 4
matrobot Skrevet 16. juli 2018 #12 Skrevet 16. juli 2018 (endret) Jeg kjenner ikke til opplegget med shakes eller pulver. Vil det si at dere erstatter vanlig mat med kun pulver/shakes? For min del høres det ut som en veldig dårlig kortsiktig løsning. Man går helt sikkert ned i vekta, men det ødelegger også kroppen. Etter en stund vil man miste forbrenningen (muskler) og går lett opp i vekta igjen. Men da er det bare å bruke shakes/pulver igjen? Ikke rart at firmaene tjener godt på det. Mitt råd: - spis heller sunnere og variert - sikt mot en sakte vektnedgang - lær mer om kosthold generelt - lev godt Endret 16. juli 2018 av matrobot
drue Skrevet 16. juli 2018 #13 Skrevet 16. juli 2018 Fysj, nei. Det kunne jeg aldri tenke meg. Tanken på muskelsvinnet det må føre til får meg til å grøsse!
Perelandra Skrevet 19. juli 2018 #14 Skrevet 19. juli 2018 Tråden stenges da energiinntaket ved pulverkurer vanligvis ligger under 1500 kcal per dag. Viser til Retningslinjene for Kosthold, trening og sport. Sitat - Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, vil bli stengt.Etter en lengre diskusjon og gjennomgang av informasjon, har vi nå kommet frem til at vi vil endre minstegrensen til 1500 kalorier, i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger her. Perelandra, mod.
Anbefalte innlegg