Gå til innhold

Tannlegetime

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

skal bestille tannlegetime på tlf for første gang angående strengen bak tenna mine som har løsna litt

det jeg lirer på er: hva skal man si? Hva sier de tilbake

Anonymkode: 7ca44...25d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du telefonskrekk? 

Bare si det som det er, at den strengen har løsnet. Så får du spørsmål om når det passer. Går så fint 😊

• Liker 2
Skrevet

Da antar jeg at du har regulering eller lignende og at du har vært hos denne tannlegen før? Du ringer da ganske enkelt bare å presenterer deg og forklarer problemet (Det gjør du forresten uansett). Sannsynligvis spør de om fødselsdato for å finne deg i systemet sitt og så finner de en time til deg og spør om tidspunktet passer. 

Skrevet

Meadow

ja, jeg har telefonskrekk + jeg har aldri bestilt tannlegetime på telefon før:/

AnonymBruker
Skrevet

Om det er streng på baksiden etter tannregulering som har løsnet, så er det best om du går til den reguleringstannlegen du fikk regulering hos.

De spør nok om fødselsdatoen din og navnet ditt, og hva det gjelder. På sistnevnte spørsmål er det bare å svare at strengen på baksiden av tennene har løsnet litt og at du ønsker å få fikset det.

Anonymkode: 470ef...e40

Skrevet

Det de over sier! Og når du kommer dit (hvert fall gjorde de dette til meg) fjerner de strengen og limet, men det kommer sikkert an på hvor lenge det er siden du hadde regulering eller lignende :)

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om det er streng på baksiden etter tannregulering som har løsnet, så er det best om du går til den reguleringstannlegen du fikk regulering hos.

De spør nok om fødselsdatoen din og navnet ditt, og hva det gjelder. På sistnevnte spørsmål er det bare å svare at strengen på baksiden av tennene har løsnet litt og at du ønsker å få fikset det.

Anonymkode: 470ef...e40

Jeg var til min vanlige tannlege, og de har utstyret som trengs til å enten feste eller fjerne. I tillegg er det lettere å få time til vanlig tannlege enn reguleringstannlege, men det er selvsagt opp til TS hva han/hun velger)

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, McFlurry skrev:

Det de over sier! Og når du kommer dit (hvert fall gjorde de dette til meg) fjerner de strengen og limet, men det kommer sikkert an på hvor lenge det er siden du hadde regulering eller lignende :)

Jeg er ikke TS, men hvor lenge hadde du strengen på før de fjernet den? Jeg fikk min satt inn etter jeg var ferdig med reguleringen (5-6 år siden) og fikk beskjed om at jeg måtte ha den til jeg ble voksen, sånn mellom 25 og 30. Er nå 21 og har som sagt hatt strengen i flere år allerede og de anbefaler at jeg har den i enda flere år for å forhindre at tennene "sklir tilbake" som de var :klo:

Anonymkode: 51518...569

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke TS, men hvor lenge hadde du strengen på før de fjernet den? Jeg fikk min satt inn etter jeg var ferdig med reguleringen (5-6 år siden) og fikk beskjed om at jeg måtte ha den til jeg ble voksen, sånn mellom 25 og 30. Er nå 21 og har som sagt hatt strengen i flere år allerede og de anbefaler at jeg har den i enda flere år for å forhindre at tennene "sklir tilbake" som de var :klo:

Jeg hadde strengen på i rundt 6 år om jeg ikke husker helt feil, og hadde fått samme beskjed som deg om at strengen burde være på til jeg ble voksen. Da den løsnet mente tannlegen min at det ikke gjorde noe at den ble fjernet, og at dette kun ville være positivt med tanke på tanntråd osv. Det er en del år siden den ble fjernet nå, og tennene er fortsatt på samme plass. Mulig jeg er heldig, men jeg er hvert fall fornøyd med å ha fått den fjernet! :)

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, McFlurry skrev:

Jeg hadde strengen på i rundt 6 år om jeg ikke husker helt feil, og hadde fått samme beskjed som deg om at strengen burde være på til jeg ble voksen. Da den løsnet mente tannlegen min at det ikke gjorde noe at den ble fjernet, og at dette kun ville være positivt med tanke på tanntråd osv. Det er en del år siden den ble fjernet nå, og tennene er fortsatt på samme plass. Mulig jeg er heldig, men jeg er hvert fall fornøyd med å ha fått den fjernet! :)

Så bra, takk for svar :) Den er veldig plagsom til tider, både fordi matrester setter seg imellom rett som det er og jeg får fort tannstein rundt der. Men samtidig er jeg redd for å fjerne den i tilfelle tennene skal gli tilbake igjen. Må nesten bare høre med tannlegene, virker som de har like god peiling som regulerings-tannlegen på det området :)

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, McFlurry skrev:

Ikke meningen å kuppe tråden din, TS, men jeg har fremdeles strengen på, og der har den vært i 15 år. Er snart 30.  Kan ikke huske å ha fått beskjed om at den noensinne skulle av igjen. Kan tannlegen ha glemt meg? Nå er jeg nesten redd for å ringe og spørre, når jeg leser innlegget ditt. Tenk om jeg har hatt den 10 år for lenge? :skratte:

Anonymkode: 6a14e...a9c

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke meningen å kuppe tråden din, TS, men jeg har fremdeles strengen på, og der har den vært i 15 år. Er snart 30.  Kan ikke huske å ha fått beskjed om at den noensinne skulle av igjen. Kan tannlegen ha glemt meg? Nå er jeg nesten redd for å ringe og spørre, når jeg leser innlegget ditt. Tenk om jeg har hatt den 10 år for lenge? :skratte:

Neida, ingen fare! Har hørt om flere voksne som fortsatt har strengen på. Dersom du ikke hører noe fra reguleringstannlegen din kan du alltids bare be den vanlige tannlegen/tannpleieren din om å fjerne den dersom du synes det er på tide :)

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så bra, takk for svar :) Den er veldig plagsom til tider, både fordi matrester setter seg imellom rett som det er og jeg får fort tannstein rundt der. Men samtidig er jeg redd for å fjerne den i tilfelle tennene skal gli tilbake igjen. Må nesten bare høre med tannlegene, virker som de har like god peiling som regulerings-tannlegen på det området :)

Jaa! Min tannlege hadde hvert fall peiling, så da regner jeg med at alle har det :)

Gjest Cocosa
Skrevet

Anbefaler å ringe tannlegen som satte strengen. Den vanlige tannlegen ville feste enden igjen, men de som satte reguleringen sa at hvis enden er løs og festes igjen, kan den få en tannregulerings-effekt og skyve på hele tannen, om du skjønner. Derfor valgte jeg å fjerne min for ca 6 år siden. Hadde da hatt strengen i 10 år. Og ja, tennene har begynt å skyve litt på seg, men det er bare noe jeg selv ser.

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har vel vært hos tannlege i løpet av 15 år? Hvis du har vært hos tannleger i løpet av årene så vil jeg anta at han ville sagt noe om det hvis den skulle vært av. Hvis ikke så er det bare å spørre neste gang. Ikke verre enn det. 

Anonymkode: e1801...75b

AnonymBruker
Skrevet

Du ringer å sier akkurat det du skrev her. "Hei. Jeg har streng og den har løsnet litt på venstre/høyre side. Kan jeg få time til å fikse det?". 

Som resepsjonist hos tannlege har jeg tatt i mot mange nervøse samtaler opp gjennom årene og det går alltid fint. Jeg har aldri tenkt at noen har sakt noe teit eller dumt i telefonen. 

Anonymkode: 5bc22...1dd

Skrevet
5 timer siden, Cocosa skrev:

Anbefaler å ringe tannlegen som satte strengen. Den vanlige tannlegen ville feste enden igjen, men de som satte reguleringen sa at hvis enden er løs og festes igjen, kan den få en tannregulerings-effekt og skyve på hele tannen, om du skjønner. Derfor valgte jeg å fjerne min for ca 6 år siden. Hadde da hatt strengen i 10 år. Og ja, tennene har begynt å skyve litt på seg, men det er bare noe jeg selv ser.

Ok. Takk

Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du ringer å sier akkurat det du skrev her. "Hei. Jeg har streng og den har løsnet litt på venstre/høyre side. Kan jeg få time til å fikse det?". 

Som resepsjonist hos tannlege har jeg tatt i mot mange nervøse samtaler opp gjennom årene og det går alltid fint. Jeg har aldri tenkt at noen har sakt noe teit eller dumt i telefonen. 

Anonymkode: 5bc22...1dd

Tusentakk! Det hjalp veldig mye💋 ringte idag og det viste seg at de som jobber på kjveortopedisk avdeling hadde sommerferie:/ fikk valget om å ta av strengen og sp komme tilbake i august og sette på en ny en eller vente. Har jo bare hatt strengen i 2mnd og var redd for at tennene skulle bli kjeve igjen ( hørt at det har skjedd med mange) så jeg tok ikke risken) jeg sa til han at jeg venter til de kommer tilbake fra ferie🙂

Endret av Meeeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...