Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei! Som førstegangsgravid prøver jeg å finne ut hvor lang permisjon jeg har krav på, men forstår ikke helt de nye reglene.

Noen som kan fortelle meg hvor lang perm jeg får hvis jeg tar hele mødrekvoten + fellesperioden med 80% dekningsgrad? Tror jeg har forstått at det er 15+16 uker med 100% dekning??? Eller?

Anonymkode: 8a067...be0

Per nå har du da 15+26 uker ved 80%. Men det ligger et forslag på 3 deling av 80 også og da vil det ikke være så mye 

Anonymkode: d4602...9ac

Fortsetter under...

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei! Som førstegangsgravid prøver jeg å finne ut hvor lang permisjon jeg har krav på, men forstår ikke helt de nye reglene.

Noen som kan fortelle meg hvor lang perm jeg får hvis jeg tar hele mødrekvoten + fellesperioden med 80% dekningsgrad? Tror jeg har forstått at det er 15+16 uker med 100% dekning??? Eller?

Anonymkode: 8a067...be0

For android finnes det en app som heter Permisjon. Den er nyttig og enkel. Finnes kanskje for ios også. 

Anonymkode: 6cf6a...7b5

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke motsetning  med tidlig jobb og ammeråd altså. En av de som ammet/pumpet lengst i barselgruppen min startet også tidligst på jobb.

Anonymkode: d4602...9ac

Det fungerte desverre ikke for oss, jeg pumpet som en gal på jobb men mistet melken etter kun en ukes tid i jobb. 

Derfor blir det mme fra start denne gangen. Litt vemodig at jeg ikke skal amme, for det er jo så koselig. Men sånn er det, man kan jo ikke alltid få i både pose å sekk 🙂

Anonymkode: 1088f...c86

• Liker 1
AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så flott at du velger en slik løsning. Far er en like god omsorgsperson som mor, selv om mange mødre helst ikke vil innse det.

To ganger har jeg vært hjemme 2 år med barn ( sykdommer pga graviditet og en far som nektet) Og helt ærlig holdt jeg på å bli gal, skulle jeg fått enda et barn ( ny mann ) Hadde jeg kun tatt de første 3/4 mnd, rett og slett fordi jeg er ferdig med å gå hjemme og en far er fullverdig omsorgsperson. 

Anonymkode: 8e388...94e

Ja jeg ser virkelig ikke store forskjellen på mor og far annet enn dette med amming. Og ettersom vi blir å la være å amme blir jo den forskjellen borte, da kan far gjøre akkurat det samme som jeg kan 👍

Anonymkode: 1088f...c86

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...