Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #1 Skrevet 7. mars 2005 Vi har jo lært at å røyke og bruke pp når du er over 35 år er ikke bra. Har en søster som røyker mye er 46 år og vil ikke slutte med pp. Når hun går til lege sjekk røyker hun ikke etter at hun har dusjet ,og sier at hun IKKE røyker. Er jo redd for henne ,
Gjest lilletroll Skrevet 7. mars 2005 #2 Skrevet 7. mars 2005 . Når hun går til lege sjekk røyker hun ikke etter at hun har dusjet ' date='og sier at hun IKKE røyker. ,[/quote'] Og hvem er det hun lurer da?? :o (For øvrig er jeg sikker på at om legen er ikke-røyker kjenner han at hun er røyker uansett.....lukter av klær som kommer fra et røykende hus selv om de er nyvasket og hun er nydusjet.) Men dette er jo sjokerende oppførsel av en 46 åring da, spør du meg....og om hun ikke skjønner at det er seg selv hun lurer er det dessverre ikke så mye du kan gjøre for å hjelpe henne :-(
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #3 Skrevet 7. mars 2005 Men vis legen da kjenner røykelukt av henne bør han da skriver ut resept til henne??
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #4 Skrevet 7. mars 2005 Det ANBEFALES ikke, men det er ikke forbudt heller... Men legen burde jo snakke med henne om dette da, ikke bare skrive ut resept sånn uten videre, kanskje. Man skal jo uansett gå til jevnlig kontroll hos lege når man går på p-piller (ikke det at mine leger noen gang sa noe om dette til meg, det sto bare i pakningsvedlegget...)
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #5 Skrevet 7. mars 2005 Du må jo gå til legen en gang i året for å fornye resepten..
smil Skrevet 7. mars 2005 #6 Skrevet 7. mars 2005 Du må ikke gå til lege en gang i året for å fornye resepten. Det er jo bare å ringe å be om ny resept. I hvert fall var det sånn da jeg brukte p-piller for fem år siden.
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #7 Skrevet 7. mars 2005 Du må jo gå til legen en gang i året for å fornye resepten.. Min forrige lege (hun slutta visst der, så nå har jeg fått en ny) ga meg resept for to år, uten at jeg i det hele tatt ba om det, så der måtte jeg slett ikke inn årlig akkurat. Og resepter det er mindre enn et år siden man fikk utstedt (på medisiner man bruker jevnlig, selvsagt) får man på generell basis fornyet på telefon ja.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå