AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #1 Skrevet 15. juli 2018 Jeg søker og søker på nye jobber, ettersom jeg er langtidssykemeldt i nåværende jobb fordi jeg ikke lengre kan løfte tungt. Har ennå ikke lykkes i å få ny jobb og begynner å bli desperat, da det nærmer seg ett års sykemelding og jeg også blir sprø av å gå hjemme. Kan kan jo fint ha andre jobber uten tunge løft. Så jeg tenkte nå og også søke deltidsstillinger, men er usikker på hvordan Nav stiller seg til dette. Jeg er avhengig av 100% inntekt. Så hva skjer om jeg f eks får en 60%-stilling? Dekker Nav de resterende 40% med penger? Vet jo aldri med Nav, men det MÅ da være positivt om jeg sparer Nav for 60% av dagens sykelønn?? Anonymkode: e7958...9f2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #2 Skrevet 15. juli 2018 Det kommer an på hvem du støter på i NAV systemet. Etter 2 år med tiltak og insistering på at kun minst 80 % var aktuelt valgte jeg å begynne som tilkallingsvikar. Jeg gikk ned med 6000 kr i inntekter fordi jeg kun får supplerende fra sosialen utifra hvor mye jeg jobber. Ekstremt trangt økonomisk men det er verd det fordi psykisk er det så mye bedre å gå på jobb og ha kolleger og en vanlig hverdag. Holder jeg ut den trange økonomien så svarer det seg i lengden for nå er det meg de kommer til å sette inn neste gang noen er sykmeldt og på sikt så blir det fast jobb. Anonymkode: de680...430
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #3 Skrevet 15. juli 2018 Du kan søke aap, men tviler på at du kan få det siden eneste årsaken til å bli "frisk" er ny jobb. Så nei nav dekker ikke penger for deg i en deltidsjobb. Du kan søke husbanken om bostøtte. Sånn er livet. For jeg hadde det sånn for to år siden og fikk avslag på aap fordi jeg ville klare meg i en annen jobb. Fikk 50 % jobb og levde på det til jeg fikk en jobb til et halvt år etterpå. Fikk knapt nok bostøtte. Anonymkode: 8159e...214
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #4 Skrevet 15. juli 2018 Du vil jo uansett gå ned i inntekt etter ett år, må da være bedre å få inntekten fra en deltidsjobb enn fra dagpenger eller aap? Deltidsjobb er dessuten springbrettet for full jobb, så det er absolutt verdt å satse på. Anonymkode: c091b...6d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå