AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #1 Skrevet 15. juli 2018 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/5V41QX/nesten-270-000-nordmenn-har-ikke-nedbetalt-fjoraarets-feriegjeld Er du en av de mange som ikke har betalt ned gjelda fra fjorårets ferie enda? Og skal du likevel på ferie i år? Anonymkode: d4559...06f
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #2 Skrevet 15. juli 2018 Fjorårets billige ferie ble betalt i fjor. Har allerede vær på en ferie og den var nesten betalt før jeg dro. Neste ferie er betalt, men lommepenger må jeg spare opp. Noen uforutsette utgifter gjør at jeg må leve veldig rimelig før jeg drar. Jeg har hatt veldig mange år ikke hatt ferie som i å reise bort om det nå var på ei hytte en mil hjemmefra så her drar jeg ikke på ferie på kreditt. Anonymkode: 10b62...ffc 1
Gjest Springfjær Skrevet 15. juli 2018 #3 Skrevet 15. juli 2018 Vi låner ikke penger for å dra på ferie. Har vi ikke penger til feks tur til Hellas så finner vi på noe annet. Nå skal vi til Hellas i en uke og betalte 11.000 for fly og leilighet for to voksne, mat osv kommer i tilleg men vi er ikke de som bruker over evne hverken på ferie eller ellers i hverdagen.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #5 Skrevet 15. juli 2018 Drar ikke på den typen ferier. Er mest hjemme og litt rundt hos slekta noen få timers kjøring herfra. Snylter ikke da, men passer på å handle matvarer og lage middag(er) når jeg er hos folk. Har heller et par-tre helgeturer til storbyer i løpet av året. Betaler kredittkortregningene etterhvert. Anonymkode: 46a3a...810
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #6 Skrevet 15. juli 2018 Ja, betaler ferien samme året jeg har den. Kanskje bortsett fra hvis jeg skal ha ferie i desember i år, da vil jo kredittkortregningen for ferien naturlig nok komme i januar. Men alt vil betales så fort som mulig uansett når jeg har ferien. Anonymkode: fcf43...b96
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #7 Skrevet 15. juli 2018 Hadde ikke ferie i fjor. Årets er betalt, drar om noen uker. Anonymkode: 5de59...20d
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #10 Skrevet 15. juli 2018 Ja selvfølgelig . Den blir betalt når den blir bestilt eller etterhvert under turen. Spørs på hvilken type ferie vi drar på. Vi bruker aldri kreditt eller lånte penger for å dra på ferie. Anonymkode: 9f938...58f 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #11 Skrevet 15. juli 2018 Hadde ikke råd til ferie i fjor og følgelig tok jeg heller ikke ferie. Anonymkode: 2106e...69e
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #12 Skrevet 15. juli 2018 Har aldri skjønt meg på folk som finansierer fornøyelser med lånte midler. Kunne aldri falle meg inn! Hva slags ferie er det å sitte på en strand i "syden" med vissheten om at man ikke kan betale kredittkortregninga innen forfall? Ja, vi betaler ferien på forskudd/underveis. Anonymkode: f252b...7dd 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #13 Skrevet 15. juli 2018 Du må ikke spørre om dette på kg. Her har alle hundretusener i buffer, og bruker hundrelappen på mat annenhver uke og har NULL gjeld. Har du ikke vært her før? 😂😂😂 Anonymkode: 27865...563 16
Cata Skrevet 15. juli 2018 #14 Skrevet 15. juli 2018 Naturligvis betalte jeg ferien i fjor. Jeg ville da ha bilen med meg hjem igjen så bensin måtte betales...
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #15 Skrevet 15. juli 2018 Hvis man ikke har råd til ferien og må låne penger. Da kan man la være å dra. Strekker ikke feriepengene til, så må du gå ned et hakk og ta en billigere utgave. Dette er nok luksusfellen materiale som surrer nok økonomisk i fra før. Anonymkode: db18f...813 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #16 Skrevet 15. juli 2018 Vi dro ikke utenlands i fjor. Snylta på hyttene til foreldrene våre. Til vinteren skal jeg og søsteren min til syden med de to eldste barna våre. Søsteren min har lagt ut for den, og jeg skal betale henne tilbake med skattepengene jeg ikke har fått igjen enda. Har aldri lånt penger til ferie, og tviler på at jeg skal gjøre det noen gang. Egentlig veldig trist å tenke på at folk gjør slikt. Anonymkode: c6f0b...4e5 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #17 Skrevet 15. juli 2018 Man kan da ikke låne penger for å reise på ferie (joda man kan), men man kan jo ikke det! Er jo helt tåpelig! Vokste opp med bil og teltferie jeg da vi hadde dårlig råd, har aldri lidd for det, heller det motsatte, har lært at man kan ha det kjekt med lite penger og. Anonymkode: ec4f9...35c 1
Husholdning1 Skrevet 16. juli 2018 #18 Skrevet 16. juli 2018 Selvsagt. Man må være passe økonomisk inkompetent for å fra på ferie man ikke kan betale.
Ullvott Skrevet 16. juli 2018 #19 Skrevet 16. juli 2018 På en måte må jeg si nei. Vi tilbrakte ferien på hytta, og den har vi fremdeles lån på i noen år til.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #20 Skrevet 16. juli 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Har aldri skjønt meg på folk som finansierer fornøyelser med lånte midler. Kunne aldri falle meg inn! Hva slags ferie er det å sitte på en strand i "syden" med vissheten om at man ikke kan betale kredittkortregninga innen forfall? Ja, vi betaler ferien på forskudd/underveis. Anonymkode: f252b...7dd Vi gjorde dette i fjor. Er langt i fra betalt fortsatt, tror den har gått til inkasso faktisk. En siste ferie med et døende familiemedlem. Før det har vi ikke vært utenlands på 7 år. Anonymkode: 06222...061
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå