AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #1 Skrevet 15. juli 2018 Jeg kjenner veldig mye på angst. Den er kronisk. Det gjør det veldig tungt for meg å fungere. Jeg presser meg selv: går på jobb, er sosial, og pleier fritidsaktiviteter. Jeg har vært til lege med dette. Legen sier at det er stress, og at det er bare å fortsette å fungere ,og så slutte av angsttankene når de kommer. Men så lett er det ikke. Angsten forsvinner ikke. Jeg får mye kritikk på jobben min. Sjefen er veldig etter meg. Jeg går i hundre og forsøker å gjøre alt så godt jeg kan. Det virker som om sjefen bevisst er etter meg. Jeg har bare 50 prosent jobbing. Altfor lite å leve av også. Forsøker å finne ny jobb men det ser helt håpløst ut. Mange sier at det er bare å finne seg en jobb, men jeg har bare fått avslag på avslag. Sliter med å klare å få endene til å møtes. Og alt dette tilsammen er ganske stressende for meg. Jeg har funnet en kjæreste nå, og har mye vondt bak meg, og har angst for at det skal gå ille og... Alt dette tar på. Noen som har noen tips i en slik situasjon? Hvordan finne mer ro over livet? Jeg føler at jeg stresser veldig. Jeg tror at den svake økonomien gjør at angsten blir sterkere enn nødvendig. Noen som har vært på samme plass som meg i livet og fått orden på det? Anonymkode: 1f3bc...e08
Oddy Skrevet 15. juli 2018 #2 Skrevet 15. juli 2018 Hei ts. Først vil jeg bare si at du virker som en veldig sterk person som står på. Jeg har selv slitt med angst og av og til er det så kraftig at det føles ut som det aldri kommer til å gå bra. Men dette er jo ikke sant. Angst er ubehagelig men ikke farlig. Du skriver at legen sier at du må slutte med angsttankene men som du sier, det er ikke lett. Jeg har selv slitt med angst veldig lenge men har nå lært meg hvordan jeg roer meg ned og slapper av. Fremgangsmåten min høres sikker litt merkelig ut, men det er fint om du prøver. Jeg vil at du skal forestille deg angsten din som en annen side av deg selv, eller rettere sagt en annen person seperat fra din egen kropp. Du kan kalle denne angsten en venn av deg. Denne vennen av deg sliter veldig av og til. Men du vet selv at angst i seg selv ikke er farlig og at det går over. Forestill deg når angsten din blir sterk at du prøver å berolige denne ''vennen'' din. Fortelle dem at de må slappe av og at det går fint. Forestill deg til slutt ''den virkelige deg'' holder rundt ''vennen'' din og at dere begge slapper av. ........vet dette høres merkelig ut men det hjalp meg. Tenker en fin måte å roe seg ned på er å forestille seg angsten som en veldig redd venninne/venn av deg som du passer på som er totalt seperat fra deg selv. Det er veldig viktig at du husker at angst er aldri farlig. Det føles ekkelt ut, det føles ut som noe skal gå galt, men det skjer ikke. Ta det fra meg som har slitt med dette i over 5år. Idag sliter jeg så og si aldri med kraftig angst, dette er også mulig for deg. _________
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #3 Skrevet 16. juli 2018 Kan jeg spørre hva denne angsten går ut på? Hva er du redd for...? Anonymkode: 784b7...bd5
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #4 Skrevet 17. juli 2018 Vondt i arbeidslysten 😝 Du blir ihvertfall ikke kvitt stresset rundt økonomien om du ikke jobber mer og får orden på den. Anonymkode: 504a2...4a8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå