AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #1 Skrevet 15. juli 2018 Jeg tenker selve reisen på flyet..og på bussen når en kommer frem. Vil det bli veldig synlig at man reiser alene? Har aldri reist alene før men må det i år hvis jeg skal få en ferie. Anonymkode: 49f54...c43
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #2 Skrevet 15. juli 2018 Tenker ikke stort over det. Men nå ser jeg heller ikke på de som reiser alene eller meg selv som ensom eller alene. Man velger jo selv ofte. Jeg er en av de som liker å reise alene og ser faktisk ikke på de andre reisende, eller tenker de tenker over meg Anonymkode: 3ec30...255 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #3 Skrevet 15. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tenker selve reisen på flyet..og på bussen når en kommer frem. Vil det bli veldig synlig at man reiser alene? Har aldri reist alene før men må det i år hvis jeg skal få en ferie. Anonymkode: 49f54...c43 Hva skulle være ubehagelig med det? Hvis du er riktig heldig får du et ledig sete ved siden av deg på flyet. Da blir det til gjengjeld "synlig" at du reiser alene, men hva i all verden skulle være problemet med det? Anonymkode: 7d5ea...b35
applestories Skrevet 15. juli 2018 #4 Skrevet 15. juli 2018 Tenkte litt på dette i går, men selve reisen på fly, buss, hva det måtte være hadde ikne falt meg inn. Jeg reiser "alltid" alene med fly, kan ikke se hvorfor en chartertur skulle vært noe annerledes. Det jeg tenkte litt på var hva jeg ville gjort etter solen gikk ned, hvor jeg skulle spist middag, hva man finner på når man ikke liker å feste, og man liker enda mindre å legge seg om kveldene. Så om noen har tips til dette er jeg svært interessert i å høre!
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #5 Skrevet 15. juli 2018 7 minutter siden, applestories said: Tenkte litt på dette i går, men selve reisen på fly, buss, hva det måtte være hadde ikne falt meg inn. Jeg reiser "alltid" alene med fly, kan ikke se hvorfor en chartertur skulle vært noe annerledes. Det jeg tenkte litt på var hva jeg ville gjort etter solen gikk ned, hvor jeg skulle spist middag, hva man finner på når man ikke liker å feste, og man liker enda mindre å legge seg om kveldene. Så om noen har tips til dette er jeg svært interessert i å høre! De samme tingene som du ville gjort om du reiste sammen med andre? Hvorfor skulle du feks spist middag på et annet sted enn du ville gjort med andre? Anonymkode: 7d5ea...b35
applestories Skrevet 15. juli 2018 #6 Skrevet 15. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De samme tingene som du ville gjort om du reiste sammen med andre? Hvorfor skulle du feks spist middag på et annet sted enn du ville gjort med andre? Anonymkode: 7d5ea...b35 Jeg ville da hatt noen å snakke med? Diskutere rettene med, hva vi skal neste dag. Det samme gjelder varme kvelder etter solnedgang. Man kan selvsagt sitte alene ute i mørket og høre på stillheten. Men - til tross for at jeg nyter tid jeg har alene - så vil jeg oppleve litt mer opp jeg skal på tur.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #7 Skrevet 15. juli 2018 13 minutter siden, applestories skrev: Tenkte litt på dette i går, men selve reisen på fly, buss, hva det måtte være hadde ikne falt meg inn. Jeg reiser "alltid" alene med fly, kan ikke se hvorfor en chartertur skulle vært noe annerledes. Det jeg tenkte litt på var hva jeg ville gjort etter solen gikk ned, hvor jeg skulle spist middag, hva man finner på når man ikke liker å feste, og man liker enda mindre å legge seg om kveldene. Så om noen har tips til dette er jeg svært interessert i å høre! Det hjelper nok å være som meg, kun bøker som betyr noe når jeg reiser alene på charter.Betiller alltid hotell med tekjøkken og lager enkel mat der til frokost og kvelds, spiser kun lunsj ute, med hode dypt nedi en bok. Er heller ikke problem med å finne folk å snakke med, folk er ofte selskaplige,( til min ergrelse😂) i tilegg er det ofte tv på romet, wifi har de alle nesten, så litt KG på kvelden? Anonymkode: 3ec30...255 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #8 Skrevet 15. juli 2018 9 minutter siden, applestories said: Jeg ville da hatt noen å snakke med? Diskutere rettene med, hva vi skal neste dag. Det samme gjelder varme kvelder etter solnedgang. Man kan selvsagt sitte alene ute i mørket og høre på stillheten. Men - til tross for at jeg nyter tid jeg har alene - så vil jeg oppleve litt mer opp jeg skal på tur. Du spiser da vel selv om du ikke har noen å snakke med? Og du trenger jo ikke sitte stille og høre på ingenting selv om du er alene. Jeg må innrømme at jeg ikke forstår tankegangen i det hele tatt. Og selv jeg som liker å være alene kommer da ofte i snakk med folk på reiser. Anonymkode: 7d5ea...b35 2
applestories Skrevet 15. juli 2018 #9 Skrevet 15. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det hjelper nok å være som meg, kun bøker som betyr noe når jeg reiser alene på charter.Betiller alltid hotell med tekjøkken og lager enkel mat der til frokost og kvelds, spiser kun lunsj ute, med hode dypt nedi en bok. Er heller ikke problem med å finne folk å snakke med, folk er ofte selskaplige,( til min ergrelse😂) i tilegg er det ofte tv på romet, wifi har de alle nesten, så litt KG på kvelden? Anonymkode: 3ec30...255 Så flott at du har funnet noe du trives med - og bøker ville garantert fulgt med i min håndbagasje også! (kan ikke putte alt i kofferten og risikere å bli sittende med en kjedelig på flyet - selv om jeg erfaring vet at jeg leser lite på fly). For min del ville jeg nok følt at det var litt bortkastet å reise bort på en slik tur, at da kunne jeg like godt blitt hjemme. Hadde jeg reist til en storby er der alltid noe å finne på om kveldene. Men nå har jeg aldri prøvd chartertur alene, og det er mange år siden sist, så kanskje hadde jeg vært tilfreds med en bok om kveldene (ikke KG da, på ferie liker jeg å koble av fra alt som har med hjemme å gjøre. hmm.. ville nok ikke vært bortkastet å komme seg vekk uansett når man ser det på den måten)
applestories Skrevet 15. juli 2018 #10 Skrevet 15. juli 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du spiser da vel selv om du ikke har noen å snakke med? Og du trenger jo ikke sitte stille og høre på ingenting selv om du er alene. Jeg må innrømme at jeg ikke forstår tankegangen i det hele tatt. Og selv jeg som liker å være alene kommer da ofte i snakk med folk på reiser. Anonymkode: 7d5ea...b35 Da synes jeg det er flott at du trives med å reise alene og ønsker deg god tur videre
Nyttig Skrevet 15. juli 2018 #11 Skrevet 15. juli 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker selve reisen på flyet..og på bussen når en kommer frem. Vil det bli veldig synlig at man reiser alene? Har aldri reist alene før men må det i år hvis jeg skal få en ferie. Anonymkode: 49f54...c43 Alt du skriver handler om egen usikkerhet. Du er redd for at andre skal se du reiser alene 🙂 Hva andre tenker om deg. Bryt ut av dette mønsteret! Befri deg selv som menneske, drit i hva andre synes om deg. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #12 Skrevet 15. juli 2018 4 minutter siden, Nyttig skrev: Alt du skriver handler om egen usikkerhet. Du er redd for at andre skal se du reiser alene 🙂 Hva andre tenker om deg. Bryt ut av dette mønsteret! Befri deg selv som menneske, drit i hva andre synes om deg. Som jeg skulle sagt det sjøl👍Har reist alene flere ganger, bryr meg ikke om hva andre tenker! Anonymkode: 2e4c0...548
Nyttig Skrevet 15. juli 2018 #13 Skrevet 15. juli 2018 (endret) Om du skal reise på tur alene så velg deg et sted DU vil dra til. Ikke bare ta noe. Da blir reisen så mye bedre. Storby har alltid noe å by på, men er slitsomt i stekende varme. Å reise alene er noe man lærer seg etter etpar turer, etterhvert kan du bli ganske så selvsikker og selvstendig i livet 🙂 Lære seg å gjøre ting alene er viktig, å være avhengig av andre heletiden gjør ting lett komplisert i livet. Husk at livet er gang; så over og ut. Da er det trist å se hvor mange som sitter hjemme alene pga de ikke hadde noen å reise sammen med, årene går....kanskje neste år...nei ble ikke noe da heller. Vi Nordmenn er veldig konforme og styrt av hva andre synes om oss, tørr ikke bryte ut av flokken. Kvinnen sliter nok mest der. Endret 15. juli 2018 av Nyttig 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #15 Skrevet 15. juli 2018 Jeg har aldri reist alene i frykt for å rote meg bort. Men ser for meg at jeg ville funnet en resturant og spist middag, tatt meg et par øl eller vin, hatt med bøker, gått turer, forberedt meg godt på forhånd med hva som er å gjøre i området. Om hotellet har en resturant/bar ville jeg kanskje sittet der og sett på folk, tatt en drink/cola/kaffe og lest i boka mi. (dersom det føles utrygt å gå rundt alene på kvelden) Anonymkode: eb38c...951 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #16 Skrevet 15. juli 2018 Overhode ikke ubehagelig. Jeg valgte vindussete. Snakket litt med de som satt ved siden av meg. Gjorde det jeg ønsket under flyreisen. På bussen videre var jeg heldig som ukke fikk noen ved sidrn av meg. Hadde jeg fått det så hadde jeg vekslet noen ord med de. Fikk vindussete. Nok å se oå. Anonymkode: fe78b...618
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #17 Skrevet 15. juli 2018 Og så kommer det jo an på hvor du skal dra. Chartertur så tenkte jeg med en gang på typisk sydentur. Storbyferie ville jeg vel gjort det samme, men da er det jo ofte mye å ta seg til. På turen vår i sommer var vi på museum, pub, landsby utenfor byen, ruslet rundt å såg, satt i en park osv. Planlegg på forhånd. Anonymkode: eb38c...951
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #18 Skrevet 15. juli 2018 1 time siden, applestories skrev: Tenkte litt på dette i går, men selve reisen på fly, buss, hva det måtte være hadde ikne falt meg inn. Jeg reiser "alltid" alene med fly, kan ikke se hvorfor en chartertur skulle vært noe annerledes. Det jeg tenkte litt på var hva jeg ville gjort etter solen gikk ned, hvor jeg skulle spist middag, hva man finner på når man ikke liker å feste, og man liker enda mindre å legge seg om kveldene. Så om noen har tips til dette er jeg svært interessert i å høre! Jeg har for første gang reist alene. Jeg hadde alltid en plan for morgendagen. Skulle jeg på nærmeste strand eller ta taxibåt til en annen strand. Fulgte litt klokka når jeg valgte å spise lunsj. Mer strand og så hjem. Sitte på terrassen. Ta en dusj. Smøre seg inn. Sitte litt til på terrassen. Jeg hadde alltid en formening om hvor jeg ville spise middag. Syntes det var veldig greit. På vei hjem gikk jeg av og til innom en bar eller musikkpub. Jeg tok det litt der og da, men hadde på forhånd orientert meg om ulike steder. Dropp å sitte ned nesa i mobilen. Løft blikket og se menneskene rundt deg. Jeg hadde noen herlige kvelder på en restaurant der jeg ble kjent med andre. Tuslet fin på vin hjem en stund etter middnatt. Er du kvinnr så passer de ansatte på barer og restauranter ekstra på deg. Ikke alle steder hvor du kjøper en øl og får et fat med frukt i tillegg 😉 Anonymkode: fe78b...618 1
applestories Skrevet 15. juli 2018 #19 Skrevet 15. juli 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har for første gang reist alene. Jeg hadde alltid en plan for morgendagen. Skulle jeg på nærmeste strand eller ta taxibåt til en annen strand. Fulgte litt klokka når jeg valgte å spise lunsj. Mer strand og så hjem. Sitte på terrassen. Ta en dusj. Smøre seg inn. Sitte litt til på terrassen. Jeg hadde alltid en formening om hvor jeg ville spise middag. Syntes det var veldig greit. På vei hjem gikk jeg av og til innom en bar eller musikkpub. Jeg tok det litt der og da, men hadde på forhånd orientert meg om ulike steder. Dropp å sitte ned nesa i mobilen. Løft blikket og se menneskene rundt deg. Jeg hadde noen herlige kvelder på en restaurant der jeg ble kjent med andre. Tuslet fin på vin hjem en stund etter middnatt. Er du kvinnr så passer de ansatte på barer og restauranter ekstra på deg. Ikke alle steder hvor du kjøper en øl og får et fat med frukt i tillegg 😉 Anonymkode: fe78b...618 Det hørtes fint ut. Begynner å skjønne at dersom må får nok ut av dagen er kanskje rolige kvelder greit (eller de i gangavstand fra hotellet). Jeg har bodd utenlands et par ganger, har aldri manglet noe å gjøre, men en uke der alt skal være ferie har jeg aldri prøvd. (helt enig i det med mobilen - jeg er nok skyldig i det av og til, men prøver å ha et bevisst forhold til det. eller ubevisst da den sjelden er der jeg er når jeg trenger den på fritiden..)
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #20 Skrevet 15. juli 2018 Unngår å reise på lange utenlandsturer alene. Synes det er skummelt/ubhehagelig å være i et fremmed land på kvelden og potensielt bli ranet eller slått ned i tillegg til rare lukter og språk jeg ikke forstår. Anonymkode: 33742...c86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå