lemoncake Skrevet 15. juli 2018 #1 Skrevet 15. juli 2018 Brant meg isted på limpistol på finger tupp. Lim hang fast litt, så det gjorde ikke saken bedre. Har ikke aloe vera i hus, men er det noen som har gode råd for å lindre smerten litt? Gjør bra vondt. Sitter med finger i vann nå... hjelper litt det.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #2 Skrevet 15. juli 2018 iskaldt vann eller ispose Anonymkode: 12f1b...dfb
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #3 Skrevet 15. juli 2018 Rennende vann i 5 min. Anonymkode: b518c...46a
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #4 Skrevet 15. juli 2018 Knus et egg og stikk fingeren i det! Fikk rådet da jeg brant meg på handa og var på vei til legevakten,det lindret veldig, egg holder lenge på kulde Anonymkode: 797d5...847 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #5 Skrevet 15. juli 2018 Surre fast en isbit og prøve å gjøre noe så du blir opptatt og ikke tenker på det Anonymkode: e2030...aa3
Carrot Skrevet 15. juli 2018 #6 Skrevet 15. juli 2018 Sitat Avkjøl det brente området øyeblikkelig ved å holde det under rennende vann i opptil 20 minutter. Du kan også bruke et kar med vann eller en svamp. Våte håndklær fungerer dårligere fordi huden varmer dem opp. Vannet bør være kjølig, men ikke for kaldt. Barn skal ikke kjøles ned med annet enn lunkent vann. Bruk ikke is som kan skade huden ytterligere. http://www.helsebiblioteket.no/pasientinformasjon/akuttmedisin/brannskader 2
lemoncake Skrevet 15. juli 2018 Forfatter #7 Skrevet 15. juli 2018 Har holdt under rennende vann en stund, nå i en kopp med kaldt vann som byttes ut med jevne mellomrom. Fy så vondt det er å brenne seg, er jo ikke mye dette, men vondt. Huff! Får bare sitte her med fing i kopp i kveld. 😩
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #8 Skrevet 15. juli 2018 Min go to har alltid vært å ha fingeren i vann, så har ikke så mange andre tips. Usikker på om smertestillende vil fungere i dette tilfellet, men det kan jo prøves. Anonymkode: 9fd02...efd
lemoncake Skrevet 15. juli 2018 Forfatter #9 Skrevet 15. juli 2018 Takk for alle svar! 😄 Det er sikkert ikke annet å gjøre en å kjøle ned. Så det får eg bare fortsette med.
T-Rex Skrevet 15. juli 2018 #10 Skrevet 15. juli 2018 Kjøling i minimum en halv time og eventuelt hudbedøvende etterhvert. Lidokain, Xylocain, Aloe vera, takløk - det finnes sikkert flere planter som kan gi litt lindring.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #11 Skrevet 15. juli 2018 Ta smertestillende medisin, f.eks. en paracet. Anonymkode: cd7cd...a7d
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #12 Skrevet 15. juli 2018 Ta den i munn, vi har smertelindrende stoff i spyttet. Anonymkode: c04f1...e75
Gjest Tamsi Skrevet 15. juli 2018 #13 Skrevet 15. juli 2018 Jeg brant meg selv akkurat. Satt med fingeren inntil en kald brusboks en god stund, over en time, da det aldri ville slutte å svi. Det hjalp veldig.
lemoncake Skrevet 15. juli 2018 Forfatter #14 Skrevet 15. juli 2018 Sitter fortsatt med fing i kaldt vann. Går bare noen sekunder til smerten kommer når jeg tar den opp av. Har tatt smertestillende, men de funker ikke... For noe herk. Håper det har gitt seg til jeg skal legge meg. Noen timer til det enda heldigvis.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #15 Skrevet 15. juli 2018 Jeg har brukt tannkrem de gangene jeg ikke har grønn leire eller branngelé. Tannkremen stivner og gjør sånn at det ikke kommer luft til, det lindrer en del Anonymkode: b815c...8b3
Professor Orm Skrevet 15. juli 2018 #16 Skrevet 15. juli 2018 Jeg har alltid en tube xylocain smertestillende salve liggende, klarer alltids å komme borti noe varmt med jevne mellomrom. Kjøle ned først seff, og så smører jeg meg.
Hmmmmmm Skrevet 15. juli 2018 #17 Skrevet 15. juli 2018 Branngel er godt ha. Kjøp inn det til neste gang
Blue Berry Skrevet 15. juli 2018 #18 Skrevet 15. juli 2018 HONNING! Veldig bra Bruker alltid det til brannskader og sår.
lemoncake Skrevet 16. juli 2018 Forfatter #19 Skrevet 16. juli 2018 11 timer siden, Professor Orm skrev: Jeg har alltid en tube xylocain smertestillende salve liggende, klarer alltids å komme borti noe varmt med jevne mellomrom. Kjøle ned først seff, og så smører jeg meg. Slik salve har jeg, men kom ikke på at den salve kunne brukes til dette før senere i går kveld. (Har kjøpt den pga insektstikk) Før jeg smurte på hadde svien begynt å roe seg litt, men så smurte jeg salve på og da ble svien bare verre. Så den hjalp ikke der og da. Skal ta å gå til innkjøp av litt diverse for skader som dette. Godt å ha ved uhell. Det eneste som så ut til å funke i går var kjøling. Når jeg la meg holdt jeg på en sun lolli is til jeg sovnet. Våknet i natt og da var smerten borte. En hvit blemme er der, men den er ikke vond. Så idag er alt bare velstand! 😄😄😄 Takk for alle råd jeg fikk! 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå