AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #1 Skrevet 15. juli 2018 Hvorfor må man gjennom passkontroll når man skal ut av schengen? Man får ofte sånn stempel på passet, hva har det å si? Hva om man unngår å få det stemple på noen måte, vil det ha noe konsekvenser? Anonymkode: f957c...824
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #2 Skrevet 15. juli 2018 Det er jo ikke først og fremst for å «komme ut» du må vise pass, men landet du reiser til som ønsker kontroll med hvem som kommer inn. Anonymkode: 8c185...6dd 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #3 Skrevet 15. juli 2018 Er vel kun land som krever visum som gir stempel i passet. I dag er passene digitale, de scannes. Reist mye i europa og har ingen stempler i passet. Anonymkode: d68f3...cfc
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #4 Skrevet 15. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er vel kun land som krever visum som gir stempel i passet. I dag er passene digitale, de scannes. Reist mye i europa og har ingen stempler i passet. Anonymkode: d68f3...cfc Marokko krever ikke visum, men de stempler passet. ? Anonymkode: f957c...824
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #5 Skrevet 15. juli 2018 Men om jeg ikke stempler meg inn gjennom pass kontrollen vil det ha noe konsekvenser for meg? Anonymkode: f957c...824
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #6 Skrevet 15. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Marokko krever ikke visum, men de stempler passet. ? Anonymkode: f957c...824 Tror ikke det har bare med visum å gjøre. Anonymkode: f957c...824
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #7 Skrevet 15. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Marokko krever ikke visum, men de stempler passet. ? Anonymkode: f957c...824 Ikke vært i Marokko. Kun reist i Europa,. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men om jeg ikke stempler meg inn gjennom pass kontrollen vil det ha noe konsekvenser for meg? Anonymkode: f957c...824 Men du bestemmer da ikke det ? Hvordan skal du ungå stempling hvis landet stempler? Lure deg inn i landet? Anonymkode: d68f3...cfc 1
Gjest Reputation Skrevet 15. juli 2018 #8 Skrevet 15. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men om jeg ikke stempler meg inn gjennom pass kontrollen vil det ha noe konsekvenser for meg? Anonymkode: f957c...824 Du kommer ikke ut av flyplassen uten å ha vært i passkontrolen
Gjest Reputation Skrevet 15. juli 2018 #9 Skrevet 15. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er vel kun land som krever visum som gir stempel i passet. I dag er passene digitale, de scannes. Reist mye i europa og har ingen stempler i passet. Anonymkode: d68f3...cfc I de fleste land i Europa så trenger du heller ikke å vise passet. Når du reiser utenfor europa, da har flere land stempel. De stempler gjerne inn og ut, uavhengig om du trenger visum eller ei.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #10 Skrevet 15. juli 2018 1 minutt siden, Reputation skrev: Du kommer ikke ut av flyplassen uten å ha vært i passkontrolen Jo da. I fjor var jeg i Marokko, landet på byen Melilla som tilhører Spania i Marokkansk territorium, derfra kom jeg gjennom Spanske og Marokkanske grensene uten å stemple noe som helst. Det var et sted der Marokkanske passkontroll politiet stemplet, men det var mye kø der og jeg gadd ikke å stå der og vente, så kom meg rett ut uten noe stempl eller noe pass kontroll. Anonymkode: f957c...824
reiseglad Skrevet 15. juli 2018 #11 Skrevet 15. juli 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo da. I fjor var jeg i Marokko, landet på byen Melilla som tilhører Spania i Marokkansk territorium, derfra kom jeg gjennom Spanske og Marokkanske grensene uten å stemple noe som helst. Det var et sted der Marokkanske passkontroll politiet stemplet, men det var mye kø der og jeg gadd ikke å stå der og vente, så kom meg rett ut uten noe stempl eller noe pass kontroll. Anonymkode: f957c...824 Og hva skjedde da du skulle tilbake igjen og manglet stempel i passet? Kommer du fra Norge til Marokko, så skal du gjennom passkontroll, da det ikke er en del av EU/Schengen. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må man gjennom passkontroll når man skal ut av schengen? Man får ofte sånn stempel på passet, hva har det å si? Hva om man unngår å få det stemple på noen måte, vil det ha noe konsekvenser? Anonymkode: f957c...824 Konsekvensene KAN være at du ikke får lov å reise tilbake igjen, da du er betraktet som ulovlig innvandrer som ikke er registrert. I verste fall fengslet, jeg hadde ikke villet utfordre grenseoverganger. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #12 Skrevet 15. juli 2018 1 minutt siden, reiseglad skrev: Og hva skjedde da du skulle tilbake igjen og manglet stempel i passet? Kommer du fra Norge til Marokko, så skal du gjennom passkontroll, da det ikke er en del av EU/Schengen. Konsekvensene KAN være at du ikke får lov å reise tilbake igjen, da du er betraktet som ulovlig innvandrer som ikke er registrert. I verste fall fengslet, jeg hadde ikke villet utfordre grenseoverganger. Det tok litt tid, de så seg rundt passet og sjekket med noen andre de jobber med osv. Men slapp det. Hva er kilden din for det du nevner som kan være konsekvensene? Anonymkode: f957c...824
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå