Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Søkte om stipend i mai/juni, og fikk dette innvilget for en stund siden.  Når blir det utbetalt?  Jeg betalte semesteravgiften den 12.07. 
Det står heller ingenting på Lånekassen sine nettsider.  Må lærestedet har registrert at jeg har møtt opp før det blir utbetalt? Isåfall blir jo ikke det før etter den 20 august? 

Anonymkode: b881e...b3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du registrert deg i studentweb? Hvis dette er første år på studiet må du stort sett møte første dag for å få stipend, selv om det er sent. Er du på 2 året +++ på en bachelor, master osv er det nok at du betaler og registrerer deg (stort sett).

Skrevet

Jeg søkte om stipend med skjema X. Og tiltross for at Jeg sendte inn papirene 1 juni ( kunne ikke sende de inn før fordi lånekassen ikke hadde oppdatert skjema X før dette) så tok det 13 uker og 5 dager før jeg fikk pengene. Dette var tredje året på rad jeg fikk det stipendet. Vær glad om du får pengene før studiestart, ikke vær overrasket om de kommer etter 😂

Skrevet

På lånekassen sin hjemmeside står det 5.08 :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det tidligste du får stipendet ved semesterstart er 05.08 for høst og 05.01 for vår. (forutsetter at det ikke er det første året)

Anonymkode: e4965...d6a

AnonymBruker
Skrevet

Ts.   Jo, dette er det første år som student.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tidligste du får stipendet ved semesterstart er 05.08 for høst og 05.01 for vår. (forutsetter at det ikke er det første året)

Anonymkode: e4965...d6a

Tror ikke det er det tidligste? Det er den 5. de skal være på konto. Det står 15. på alle de andre, de betaler ofte ut 13. eller 14.. Så tipper utbetalingen skjer i starten av august? 5. er jo en søndag og da pleier de å sørge for at pengene er der torsdagen/fredagen før.

Anonymkode: 2dd99...00d

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må du stort sett møte opp første dag og bli registrert - før skolen melder deg inn til lånekassen og pengene kommer.

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Første året for meg også. Altså noen skoler starter tidligere enn andre, men fremdeles. Du må møte opp første studiedagen sånn at skolen sender bekreftelse til Lånekassen at du har møtt opp.. du får pengene ca. 3 dager etter alt er bekreftet . Slikt var det ifjor for meg isåfall... det stod den 5, men så gikk dagene og jeg fikk ikke pengene, så ringte dem og de sa at skolen måtte bekrefte først. Uansett om du går VGS eller høyere utdanning, så MÅ de ha bekreftelse at du møter opp 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Semesterregistrering og godkjenning av utdanningsplan

Når semesteravgiften er registrert betalt, åpnes det for semesterregistrering på Studentweb (det kan gå inntil tre virkedager fra du har betalt). Når du semesterregistrerer deg, kontrollerer du at din/-e oppdaterte adresse/-r er registrert, ser igjennom og godtar utdanningsplanen din og melder deg opp til undervisning og vurdering (for studenter med utdanningsplan skjer denne oppmeldingen automatisk, men du må likevel sjekke at du finner undervisnings- og vurderingsmeldingene dine under Aktive emner). Om registreringen er vellykket forsvinner varslet om at du må semesterregistrere deg fra forsiden av Studentweb. Det vil nå gå melding til Lånekassen om at du er registrert som student ved NLA slik at du kan få utbetalt stipend og lån, og du vil få tilgang til fagsidene på it’s learning for de emnene du er oppmeldt til (begge synkene går en gang i døgnet).

https://www.nla.no/for-studenter/for-studenter---ny-student/

Anonymkode: 5f121...983

AnonymBruker
Skrevet

Første året får du ingen penger før tidligst ved semesterstart. Studiet ditt må registrere at du faktisk møter først.

Anonymkode: 61838...b6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tidlig i august. 

Anonymkode: 2cca5...8da

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alle plasser de registrerer at du møter. 

Anonymkode: c99a7...7f7

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo mange her som skriver at søknaden om lån er innvilget allerede. Se søknadstråden.

Anonymkode: 51a30...21d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på venteliste på første valget mitt og ble tilbud 2. valget mitt og ja plass til venteliste. Hvordan er det å søke stipend når jeg egentlig vil komme 1. valget mitt ?

Anonymkode: 6f6d1...f7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...