AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #1 Del Skrevet 15. juli 2018 Jeg kjenner jeg er mektig lei av å ikke få respons når jeg snakker til min kjæreste som er rett på siden av meg. Det er fordi han nok en gang har tatt på hodetelefonene og ikke hører hva jeg sier. Dette kan skje på en onsdags kveld når vi sitter i sofaen ved siden av hverandre med laptopen på fangene og leser nyheter. Nå skal det nevnes at vi har veldig forskjellig musikksmak, men jeg synes det hadde vært koseligere å hørt på musikk fra samme høyttaler... Eller det kan være når vi ligger ute på terrassen og soler oss. Kanskje jeg sitter og leser en halvtime og spør om han kan sende meg solkremen. Så svarer han ikke... Når jeg snur meg sitter han med hodetelefonen på igjen... Hva tenker dere? Er dette greit og at jeg overdriver? Eller kan jeg sette noen grenser på en fin måte? Anonymkode: e4724...4f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #2 Del Skrevet 15. juli 2018 Du kan si ifra at du syns det er asosialt å sitte med hodetelefoner hele tiden og at han kan spille musikken så begge to hører, men da må du jo høre på den musikken han har valgt. Hvis han sitter med hodetelefoner fordi han skal skåne deg fra hans musikksmak som kræsjer med din så er han jo hensynsfull? Anonymkode: 704c0...a4d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #3 Del Skrevet 15. juli 2018 Jeg kan forstå at det er irriterende, men vi har jo alle forskjellige behov når vi er hjemme og slapper av. Jeg tror mannen min ville vært enig med deg, for jeg sitter også ofte med hodetelefoner på hjemme. Enten fordi jeg ser på en serie på iPaden eller fordi jeg hører på på podcast mens jeg lager mat, vasker etc. Jeg pleier å si fra til mannen da, at nå har jeg hodetelefonene på og vil han snakke må han gå bort til meg. Jeg kan gjerne prate med han, men da må han jo også si fra tydelig. Jeg tar dem ikke på NPR vi sitter sammen i Hagen og drikker kaffe etc, for da er det jo hyggelig å prate sammen, Anonymkode: fac92...dda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #4 Del Skrevet 15. juli 2018 Litt snodig at du blir irritert, hvis du har sittet og lesten halvtime. Ikke nødvendigvis sosialt det heller. Så hvis han da kobler av, på sin måte, blir du sur. Men at du leser, og er « utilgejengelig», det er helt greit?! Anonymkode: 5b241...919 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 15. juli 2018 #5 Del Skrevet 15. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Litt snodig at du blir irritert, hvis du har sittet og lesten halvtime. Ikke nødvendigvis sosialt det heller. Så hvis han da kobler av, på sin måte, blir du sur. Men at du leser, og er « utilgejengelig», det er helt greit?! Anonymkode: 5b241...919 Hun er jo ikke utilgjengelig da? Hun hører vel og kan svare og legge ifra seg bladet om han sier noe TS, du må ta det opp med han . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #6 Del Skrevet 15. juli 2018 Hvordan samvær har dere ellers? Tror han at et forhold er så mas så han skjermer seg for kjedelig kjærestetid med hodetelefoner for å melde seg ut, og tar de av seg å går inn i "kjæresterollen" når han vil ha sex? Anonymkode: 4510f...d30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #7 Del Skrevet 15. juli 2018 Dersom min partner ville hatt problemer med min avkoblingsmetode (jeg kaller det nesten for terapi!) som er musikk på noise cancelling høretelefoner, så hadde jeg revurdert forholdet. Så fremt han er tilstede mentalt når dere tilbringer kvalitetstid og at du kan ta på ham for å få oppmerksomheten hans om det er nødvendig synes jeg ikke du kan si noe. Anonymkode: 93339...3fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Energi-jenta Skrevet 16. juli 2018 #8 Del Skrevet 16. juli 2018 TS her. Takk for alle bidrag. Her var det mange gode poeng og tips. Jeg skal prøve å ikke bry meg så mye om det ettersom det virker som at dette er ganske normalt for mange, og fordi han er flink til å gi meg oppmerksomhet når vi gjør noe sammen. Jeg kommer også til be han gi beskjed når han plugger hodetelefonene på sånn at jeg vet at jeg ikke får respons lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå