Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjære hjemmesykepleien i xxx kommune

Hvor vanskelig kan det egentlig være å se forskjell på foran og bak på en bleiebukse, selv om den ikke er tydelig merket? Noe av det første vi lærer oss når vi begynner å kle på oss selv som små barn er at underbukser er brede bak og smale foran. Det samme gjelder, tro det eller ei, for bleiebukser. Nå begynner jeg faktisk å bli litt lei av å måtte snu dem rett vei hver gang dere har vært her, selv etter å ha forklart og vist flere ganger. 

For øvrig er dere engler (bare med elbil i stedet for vinger), og jeg elsker dere og er evig takknemlig for alt dere gjør for oss. Jeg vet ikke hvordan vi skulle klart oss uten dere. Men akkurat dette begynner jeg å bli litt lei etter hvert, og det er en unødvendig påkjenning vi godt kunne klart oss uten slik situasjonen er. 

Hilsen pårørende (og "døgnet rundt-pleier") 

Anonymkode: e21de...6ae

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde selv bare tatt en tlf til ledelsen ang det og bedt dem om å ta det opp. Det fordi brukeren får lekkasjer når den er feil vei, noe som skaper mye vask og styr. 

Så ville jeg tatt bilde av den  fra begge sider, skrevet hva som er foran og hva som er bak, klippet og limet litt og påført store og fete bokstaver øverst, Obs! Og printet ut tre fire stk av dem. Hengt en på innside av utgangsdøra, en over der bruker pleier å sitte/ligge og en på skapet evt skuffen over der de oppbevares samt en på innside av baderomsdøra. 

Hvis det ikke fungerer først da ville jeg skrevet mailen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er der likevel så kan du vel ta dem på selv, så slipper hjemmesykepleien å komme? Passiv aggressive pårørende skulle hatt en stokk i ræven, ta ting du er misfornøyd med opp på en skikkelig måte eller dropp det. 

Anonymkode: be202...104

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tror du de leser her inne?

Send brevet til hjemmesykepleien så det kommer fram til rette personer. Du har sagt i fra til de som kommer, hva med å sende brevet til en leder for det sykehjemmet som sender ut hjemmesykepleierne? 

Anonymkode: b1f85...2b5

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er der likevel så kan du vel ta dem på selv, så slipper hjemmesykepleien å komme? Passiv aggressive pårørende skulle hatt en stokk i ræven, ta ting du er misfornøyd med opp på en skikkelig måte eller dropp det. 

Jeg er der 24 timer i døgnet og er pleier, kokk, servitør, hushjelp, vaskeriarbeider, tolk, telefonoperatør og når det er tid til det (altså litt for sjelden) ektefelle og kjæreste. Men det er grenser for hvor mye min lille kropp klarer å løfte og flytte på en voksen mann, enda så gjerne jeg skulle klart å gjøre alt selv. I tillegg er min eneste "pause" i løpet av døgnet den stunden hjemmesykepleien er her, ellers er jeg på "vakt" absolutt hele tiden, dag og natt. Men du unner meg visst ikke den tiden, siden jeg velger å blåse ut her i stedet for å ende med å kjefte på folk som bare vil oss vel?

Og som du ser av innlegget mitt: Jeg har tatt det opp. Det har ikke hjulpet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er der 24 timer i døgnet og er pleier, kokk, servitør, hushjelp, vaskeriarbeider, tolk, telefonoperatør og når det er tid til det (altså litt for sjelden) ektefelle og kjæreste. Men det er grenser for hvor mye min lille kropp klarer å løfte og flytte på en voksen mann, enda så gjerne jeg skulle klart å gjøre alt selv. I tillegg er min eneste "pause" i løpet av døgnet den stunden hjemmesykepleien er her, ellers er jeg på "vakt" absolutt hele tiden, dag og natt. Men du unner meg visst ikke den tiden, siden jeg velger å blåse ut her i stedet for å ende med å kjefte på folk som bare vil oss vel?

Og som du ser av innlegget mitt: Jeg har tatt det opp. Det har ikke hjulpet. 

Passiv aggressiv igjen. Er vel bare å henge opp en lapp med "vær snill å ta den på rett vei" over posen med bleiebukser? For øvrig relativt vanlig at menn tisser og blir mest våt forran, kan være derfor de er snudd, for å bedre arbsopsjonsevnen. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tar de ofte på feil vei, fordi absorbsjonsoverflaten er større «bak». Hvis det er urinlekkasje pasienten sliter med, kan det faktisk hende de gjør det av en grunn?

Anonymkode: 64abc...91b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar de ofte på feil vei, fordi absorbsjonsoverflaten er større «bak». Hvis det er urinlekkasje pasienten sliter med, kan det faktisk hende de gjør det av en grunn?

Anonymkode: 64abc...91b

I så fall vil jeg tro de hadde sagt ifra om det når jeg fortalte dem at de tok den på feil vei. Dessuten, en bleiebukse som sitter bak frem får en stram og ubehagelig kant over rumpa. I alle fall de vi har. Disse er dessuten ikke unisex, men laget for menn. Og når de sitter feil vei holder de ikke "utstyret" like godt på plass, så faren for lekkasje blir større. 

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Passiv aggressiv igjen. Er vel bare å henge opp en lapp med "vær snill å ta den på rett vei" over posen med bleiebukser? For øvrig relativt vanlig at menn tisser og blir mest våt forran, kan være derfor de er snudd, for å bedre arbsopsjonsevnen. 

Som sagt, foran og bak på ting med trusefasong er noe av det første vi lærer når vi begynner å kle på oss selv. Hvorfor har jeg ikke lov til å være frustrert over at dette blir gjort feil gang på gang? Og dessuten, tiss renner nedover og havner bak uansett. 

Og om utmattetheten, frustrasjonen og sorgen min fremstår som passiv/aggressiv så greit nok. Det er min minste bekymring for tiden. 

AnonymBruker
Skrevet

Få nå denne mannen inn på sykehjemmet, enten til avlastning eller langtidsopphold/ fast plass. Så slipper du å klage på hjemmesykepleien her på KG. Å du får din sårt etterlengtede fritid. 

Anonymkode: 266ba...913

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...