Gå til innhold

Fiskeboller for enslige.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det hender jeg får lyst på fiskeboller i hvit saus, med potet og raspede gulerøtter. Men slike bokser er store, og fiskeboller kan ikke fryses (?) og dermed blir det ikke noe av. 1 boks holder jo til 4 personer. Og når boksen først er åpnet må det jo spises innen kort tid.

Hvordan løser du som også er enslig dette problemet? 

Anonymkode: 4848a...4c1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg elsker deg.

Anonymkode: addcb...f4b

• Liker 2
Skrevet

På Extra har de halve bokser.

• Liker 1
Skrevet

Da må man nesten bare belage seg på fiskebollemiddag de neste tre dagene, eller innfinne seg med å kaste resten.

Er enslig selv, og sliter med mye av det samme, har lyst på noe, pakningen er til flere personer, og må enten spise det samme flere dager på rad (som oftest kjedelig, og da har jeg gjerne fått lyst på noe annet), eller bite i det sure eplet og kaste maten før den er spist opp.

Nytter liksom ikke å kjøpe slike ting som er beregnet for èn person eller som kommer i små forpakninger heller, for da er kiloprisen tilsvarende dyrere.

Så man må enten være superøkonomisk hele tiden, bare spise mat som kan legges bort i fryser, spise opp alt innen kort tid, dvs flere like måltider de nærmeste dagene, eller betale blodpris for små forpakninger....

• Liker 1
Skrevet

Spiser fiskeboller rett fra boksen med gaffel. Enkelt å greit, å så så godt😃

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg elsker deg.

Anonymkode: addcb...f4b

😍

10 minutter siden, hjertesukka skrev:

På Extra har de halve bokser.

Har de? Det må jeg sjekke. Takk for tips!

5 minutter siden, 282_NaughtySpark skrev:

Da må man nesten bare belage seg på fiskebollemiddag de neste tre dagene, eller innfinne seg med å kaste resten.

Er enslig selv, og sliter med mye av det samme, har lyst på noe, pakningen er til flere personer, og må enten spise det samme flere dager på rad (som oftest kjedelig, og da har jeg gjerne fått lyst på noe annet), eller bite i det sure eplet og kaste maten før den er spist opp.

Nytter liksom ikke å kjøpe slike ting som er beregnet for èn person eller som kommer i små forpakninger heller, for da er kiloprisen tilsvarende dyrere.

Så man må enten være superøkonomisk hele tiden, bare spise mat som kan legges bort i fryser, spise opp alt innen kort tid, dvs flere like måltider de nærmeste dagene, eller betale blodpris for små forpakninger....

Ja! Sitter her og planlegger nå.

Frokost: brødskiver med stekte fiskeboller og avokado.

Lunsj: Fiskebolle i salat

Og så endelig Middagen med stor M

Kvelds med Fiskeboller dippet i en eller annen type dip med gulrotstaver og stangselleri.

Må bli noe slikt. Høres det bra ut?

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Kay Parker skrev:

Spiser fiskeboller rett fra boksen med gaffel. Enkelt å greit, å så så godt😃

Ingenting tilbehør? 😀 Det blir litt vel enkelt for selv meg.

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😍

Har de? Det må jeg sjekke. Takk for tips!

Ja! Sitter her og planlegger nå.

Frokost: brødskiver med stekte fiskeboller og avokado.

Lunsj: Fiskebolle i salat

Og så endelig Middagen med stor M

Kvelds med Fiskeboller dippet i en eller annen type dip med gulrotstaver og stangselleri.

Må bli noe slikt. Høres det bra ut?

Hva med fiskesuppe med fiskeboller i? :) Rema sin helt ferdige i kjøledisken er ikke så verst

Ellers finner du mindre forpakninger med fiskeboller i kjøledisken, de pleier å være 500 gram, (Lofoten, Fiskermannen m.fl) - boksene er vel gjerne 800 gram?

(fiskeboller med dipp høres.....øhm.....guggent ut 😕 ) 

Anonymkode: e8f5c...9a2

AnonymBruker
Skrevet

Man kan vel fint fryse dem som er igjen når man har spist litt av en åpnet boks, hvorfor skulle ikke det gå an? Frys i plastboks i laken fra boksen og tin natten over i kjøleskap når de skal brukes igjen - problem solved.

Jeg fryser hjemmelagde fiskekaker, det er jo samme greia. Funker fjell.

Anonymkode: f706c...3a9

• Liker 5
Skrevet

En boks holder da ikke til fire personer? Er selv enslig, og har bare fiskeboller i maks to dager når jeg lager det til middag. Bruker vesterålens fiskeboller. 

Legger restene i kjøleskapet til dagen etterpå, og spiser resten da. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, ValarMorghulis skrev:

En boks holder da ikke til fire personer? Er selv enslig, og har bare fiskeboller i maks to dager når jeg lager det til middag. Bruker vesterålens fiskeboller. 

Legger restene i kjøleskapet til dagen etterpå, og spiser resten da. 

Signerer denne! Og jeg er ei lita dame. 1 middag med saus, og en middag med stekte fiskeboller, så blir det variasjon på den ene boksen :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager fiskeboller i hvit saus med poteter til, rasper og gulrot, tar litt sitron i, så holder det seg bedre. Bruker en hel boks fiskeboller, jeg har det da til 2 middager, og en kveldsmat. Dette gjør jeg med mye mat, lager jeg pasta med kjøttsaus, bruker jeg jo en helt pakke kjøttdeig, og da er det gjerne nok til 3 måltider. Så 2 middager og kveldsmat. 

Anonymkode: 19ea4...775

Gjest Belle âme
Skrevet

Eg har samme problemet med gulrøtter :( 

AnonymBruker
Skrevet

Nå kjøper ikke jeg fiskeboller på hermetikkboks, men kjøper av og til de fra Lofoten i plastboks og har da til to-tre middager. Enten spiser jeg flere dager på rad, ellers så går det helt fint an å fryse ned. Bor i Bergen og her selges det også i løsvekt i noen matbutikker og på Søstrene Hagelin, så av og til kjøper jeg med meg det som trengs til en middag. 

Anonymkode: 3ceec...fb4

Skrevet

Hvordan steker dere fiskeboller?

Hele eller delte? Olje eller smør? Som middag eller på brødskive?

AnonymBruker
Skrevet

Rester fra fiksebollemiddag fryser jeg ned i porsonsposer, med potetene. Tiner i kjøleskap før de varmes i microen.

Anonymkode: f4fba...7b9

Skrevet

Man kan kutte dem opp i terninger og ha dem i fiskesuppe en dag og skjære dem i skiver og ha dem i fiskegrateng en dag. Da har man iallefall tre ulike middager av en sånn boks. Hvis man tar dem over fra boksen og i plastboks med en gang man åpner boksen, kan man oppbevare dem i tre dager etter at boksen ble åpnet og lage mat som kokes/stekes i ovn av dem.

Lykke til. :)

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, applestories skrev:

Hvordan steker dere fiskeboller?

Hele eller delte? Olje eller smør? Som middag eller på brødskive?

Delt, med smør, på brødskive med ketchup

Anonymkode: f4fba...7b9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad i fiskeboller i hvit saus. Jeg kunne fint spist opp en hel boks på 1-2 dager, hvis jeg dropper poteter og heller har ekstra med raspet gulerøtter :) fiskebollene alene må man spise en del av for å bli skikkelig mett.

Anonymkode: 1d3cf...fc7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Belle âme skrev:

Eg har samme problemet med gulrøtter :( 

?

Gulrøtter holder seg da virkelig i månedsvis i kjøleskap, og kan ovnsstekes, lages suppe av, eller puré, eller brukes i gryter av ulikt slag, eller rives rå til råkost, eller brukes i gulrotkake. Hvordan i alle dager kan det være et problem for noen, om man aldri så mye lager mat til bare seg selv?

Det må gå an å bruke fantasien og tiltakslysten littegrann? :) 

Anonymkode: f706c...3a9

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...