Gå til innhold

Adecco gir lavere lønn sant?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis man har jobbet i 20 år så får en ikke full ansiennitet. Man får kun for de årene man har jobbet i det aktuelle yrke. Jeg taper 55 kr timen på å jobbe for dem. Er det lov? Skulle man ikke hatt for alle 20 årene?

Anonymkode: 8c769...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, de skal jo tjene penger, så det å jobbe for vikarbyrå idag er ikke nødvendigvis lønnsomt. Som regel lurer de deg på en eller annen måte. Enten med pensjonen eller andre måter.

Anonymkode: ebc25...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dårlig. Da går jeg heller som ringevikar i kommunen med rett lønn. 

Anonymkode: 8c769...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk full ansiennitet hos Manpower. 

Anonymkode: abdb5...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk full ansiennitet hos Manpower. 

Anonymkode: abdb5...c94

lever Manpower fortsatt?

Anonymkode: abbe0...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri tjent dårligere i bemanningsbyrå, heller tvert i mot. Men du må jo forhandle lønn ved ansettelse, og ved nye oppdrag. Har jobbet lenge for både Adecco og Manpower.

Anonymkode: a061e...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dårligere lønn enn hva?
Adecco og de andre vikarbyråene må forholde seg til bemanningsdirektivet som kom i....var det 2013, tro. Dette sier at alle innleide arbeidstakere skal ha samme lønn som om de ble ansatt direkte i firmaet de er utleid til.
Det vil si at om du hadde fått lønn med tillegg for 20 års ansiennitet dersom du hadde blitt ansatt direkte i firmaet så skal du ha det om du blir ansatt gjennom et vikarbyrå også.
Det er firmaet som leier deg sitt ansvar å passe på at du får rett lønn, de ser lønna di på kontrakten de har med vikarbyrået.
Vikarbyråene vil at du skal ha høyest mulig lønn, de, for de har et påslag til arbeidsgiver uansett. det vanlige er et påslag på 1,92 og oppover. det vil si at om du har en timelønn på 100,- betaler arbeidsgiver minst 192,- pr time til vikarbyrået.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...