Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #1 Skrevet 7. mars 2005 noen som kan fortelle meg hva jeg burde kjøpe av "redskaper" til øyensminke. -og ikke minst - hvilket merke er bra? på forhånd takk for hjelpen
Gjest Virvel Skrevet 7. mars 2005 #2 Skrevet 7. mars 2005 Jeg liker best de som ser ut som malepensler - altså med bust og ikke svamp, og langt skaft. De jeg har nå er fra H&M, og koster ikke mer enn 20 kroner per stykk, tipper jeg. De er helt greie, like gode som en del dyrere koster jeg har vært borti.
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #3 Skrevet 7. mars 2005 Jeg liker best de som ser ut som malepensler - altså med bust og ikke svamp' date=' og langt skaft. De jeg har nå er fra H&M, og koster ikke mer enn 20 kroner per stykk, tipper jeg. De er helt greie, like gode som en del dyrere koster jeg har vært borti.[/quote'] Drysser ikke øyenskygggen nedover ansiktet da man putter disse penslene med bust nedi øyenskyfggen? Har bare alltid sett for meg det.. Har bare prøvd svamp hittils.
Gjest Gjesta Skrevet 7. mars 2005 #4 Skrevet 7. mars 2005 De drysser ikke noe mer enn svampapplikatorer, men resultatet er lettere å kontrollere.
Gjest Virvel Skrevet 7. mars 2005 #5 Skrevet 7. mars 2005 Dryssing er ikke noe problem, nei. Får du for mye på kosten er det dessuten bare å blåse lett på den, så forsvinner overskuddet. Jeg synes det er mye lettere å legge øyenskygge pent med slike pensler enn med svamper, i hvert fall. Det er greiere å få jevne overganger mellom ulike farger. Kostene er lettere å holde rene også, forresten. Etter bruk er det bare å rufse litt i dem, og så kan du bruke dem til andre farger også. (Med svampapplikatorer blir jo fargen sittende igjen.) Med jevne mellomrom vasker jeg dem også i lunkent vann.
Gjest gjest1 Skrevet 7. mars 2005 #7 Skrevet 7. mars 2005 Bodyshop har gode koster! :-) Enig. Har en kost fra Chanel, men de fra BodyShop er minst like bra. Et tillegsspørsmål, når dere vasker koster...bruker dere balsam på de etterpå?
anyvold Skrevet 7. mars 2005 #8 Skrevet 7. mars 2005 Kryolan, Grimas, Monsoon og Ben Nye har supre pensler! Jeg vasker mine pensler i heptan, som du får kjøpt på apotek. Grunnen til det er at heptan desinfiserer, fordi det er sprit! Og det tøker fort slik at man kan bruke dem raskt etterpå. Hvis penslene sprer seg eller røyter for mye legger jeg de i olje over natten (LIGGE ikke STÅ...) og vasker bort oljen etterpå med zalo.
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #9 Skrevet 7. mars 2005 hvor får jeg kjøpt disse merkene? -og hva slags pensler burde man kjøpe? vet du noe om pris?
Gjest seroxata Skrevet 8. mars 2005 #10 Skrevet 8. mars 2005 Jeg pleier bare å bruke fingrene jeg... da får jeg det jevnt, og det drysser ikke.. Etter litt trening klarer jeg å få det slik jeg vil uten pensler... hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå