Gå til innhold

Noen som har kuttet ut venner her. Årsak og hvordan avsluttet du relasjonen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tittelen sier det meste. Har du kuttet ut venner fra livet ditt før? Hva var årsaken til dette og hvordan avsluttet du relasjonen? 

Anonymkode: 03304...36c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er i en slik prosess nå, tror jeg. Har blokkert på messenger uten å si noe. Har forsøkt før, men opphevet blokkeringen fordi jeg egentlig vil være venn, men det går ikke å være venn. Vennen har selv kuttet ut meg ved å ikke kunne komme på besøk vi bor et stykke fra hverandre. Det er bare jeg som skal dra på besøk. Vanskelig. Jeg har egentlig ikke så mange venner å ta av. 

Anonymkode: 12b30...784

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble kuttet ut av noen venniners liv da jeg fikk depresjon. Det var lettest når de bare lot kommunikasjonen dø ut, om jeg tok kontakt var de hyggelige og svarte, men veldig nøytrale og avslo invitasjoner til å møtes. Det vondeste var hun ene som fortalte ALLE at hun hadde kutta meg ut fordi jeg var så negativ, slik at det kom tilbake til meg fra flere hold. Før jeg fikk vite det av andre, så visste jeg ikke at hun hadde kutta meg ut. 

Nå som jeg begynner å komme til meg selv igjen så kan jeg dog ikke tilgi dem. Man skal være der for hverandre selv om man ikke er i stand til å være partyjenta lenger. 

Litt utblåsning, trengs avogtil. Anbefaler deg å ikke gjøre en stor greie utav det, ingen ritualer eller lange brev eller grandiose handlinger. Det gjør kanskje godt for deg og at du skal gå videre, men kan være veldig vondt og sårt for den andre. La det bare dø ut.

Anonymkode: adc5a...87d

• Liker 12
Skrevet

Kuttet kontakten når det ble slik at personen ble bare mer og mer negativ.  Jeg er en svært positiv og realistisk person og jo eldre vi ble, jo mer merket jeg hvor dårlig det var for meg å ha en slik venn. Det var aldri noe positivt. Nærmest det motsatte. Var alltid sliten eller trist etter jeg hadde vært med personen. 

Endte med at jeg prøvde å kutte kontakten. Svarte han kort og var aldri den første til å starte samtaler. Tror han innså det selv og til slutt ble bare vennskapet borte

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lå med en fyr som en venninne hadde ligget med et par år tidligere.

Det jeg ikke skjønte var at hun fremdeles var hypp på han, ennå hun ikke hadde gitt uttrykk for det i det hele tatt disse to årene etterpå, så det ble et helvete hvor hun ble sur, og siden alle våre felles venner var mer hennes venner enn mine, så tok hun med seg alle de andre også.

Jeg sluttet selvfølgelig å ta noe kontakt med henne, og hverken hun eller noen av de andre bekjente kontaktet meg heller i ettertid, og sånn mistet jeg bestevenninnen min, alle bekjente OG han jeg lå med på en og samme tid, for når jeg ikke lenger var "kul" kunne selvfølgelig ikke han heller ha noe mer med meg å gjøre, da han var veldig opptatt av å være kul og innafor. Han fikk bli i vennegjengen.

Anonymkode: c8b42...fae

AnonymBruker
Skrevet

Ja, kuttet ut ei jeg hadde kjent bare et år. Hun viste seg å ha en såkalt parasittisk livsstil, bl.a. så betalte hun aldri tilbake penger jeg hadde lagt ut for henne. Og behandlet alle rundt seg som tjenerstab. Midtpunkt i alle sammenhenger. Jeg så hvilken vei det bar og bare kuttet rett ut.

Anonymkode: 152f1...462

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble alvorlig syk og mistet da mange av mine venner,  fordi jeg ikke orket å delta på sosiale ting sammen med dem den tyngste tida. Så hvem som ble og hvem som ikke var verdt å ta kontakt med da jeg ble frisk for å si det sånn... 

Anonymkode: 82014...e9b

• Liker 4
Skrevet

Kuttet ut jeg ei venninne gjennom fire-fem år, fant hverandre på høgskolen. «Det perfekte liv» rett i hodet på henne, hun ble helt usmakelig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kuttet ut noen, og minimert kontakt med noen. Kun en gikk jeg så dramatisk til verks med at jeg sa fra om at jeg ikke ville se henne igjen, og blokkerte overalt. Hun løy og lurte, lånte og betalte aldri tilbake. Tigget og gren om hun ikke fikk penger, for så å reise på dyre turer heller enn å betale tilbake. Dette en periode jeg selv var alenemor og student med dårlig økonomi, og aldri rom til ferier. En snylter uten moral! Jeg fikk faktisk penger tilbake til slutt, siden jeg hadde gjeldsbrev og truet med anmeldelse. Har hørt at hun siden faktisk måtte sone på grunn av svindel. 

Andre har jeg bare kuttet ned kontakt med gradvis. Jeg treffer dem av og til ennå, gjennom felles venner, men regner ikke lenger dem som nære venner. Grunnen er at de er slike som krever trøst, oppmerksomhet og tid når de har det vondt, men da jeg hadde en vanskelig periode så hørte jeg overhodet ikke fra dem, og de hadde ikke tid når jeg tok kontakt. 

Slike som bare krever og ikke evner å gi tilbake er jeg ikke mye interessert i å ha som venner. 

Anonymkode: 66c33...e35

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ei som kunne ringe hver dag og flere ganger om dagen for å snakke om det samme dramaet i livet sitt. Hørte aldri noe fra henne med mindre hun måtte dele noe. Så var jeg gjennom en vanskelig periode selv og opplevde at hun delte mine problemer med sine venner. Og at de venninnene kom med "råd" til meg igjen senere. 

Svarte mindre, sjeldnere og prøvde lenge å bli kvitt henne. Har sagt ifra om at det hun delte videre var dårlig gjort, men det er akkurat som om hun ikke skjønner det. Hun er 35 år! Så neste steg er å bare fjerne fra Facebook.

Anonymkode: 62e78...31c

• Liker 2
Skrevet

Mennesker som bare bruker deg, du merker lett når du ikke går overens med et menneske. Da må du sette på alle bremser.

Å være negative til andre er jo vanlig, slik er vi mennesker laget. Rakke ned på hverandre. 

At andre skal være lik oss selv, like det vi vil selv. For det finnes jo ikke noen annen måte enn det vi liker selv. 

Hersketeknikk for å bryte ned og kue andre.

Listen er lang, det alle viktigste er at du aldri bruker tid på mennesker som har negativ innvirkning på deg. Uansett hvor nær relasjonen er.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ei som kunne ringe hver dag og flere ganger om dagen for å snakke om det samme dramaet i livet sitt. Hørte aldri noe fra henne med mindre hun måtte dele noe. Så var jeg gjennom en vanskelig periode selv og opplevde at hun delte mine problemer med sine venner. Og at de venninnene kom med "råd" til meg igjen senere. 

Svarte mindre, sjeldnere og prøvde lenge å bli kvitt henne. Har sagt ifra om at det hun delte videre var dårlig gjort, men det er akkurat som om hun ikke skjønner det. Hun er 35 år! Så neste steg er å bare fjerne fra Facebook.

Dette minner meg veldig om ei venninne av meg som jeg planlegger å kutte ut kontakt med, hun er også rundt den alderen og er det mest selvopptatte mennesket jeg vet om!!!!

Anonymkode: 70496...07a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kuttet ut mange mennesker gjennom livet, har null toleranse for overfladiske vennskap og folk som har som mål å bruke det som en del av en tjenerstab. Jeg har kuttet ut folk bl.a pga:

-De var opptatt av seg selv og sitt ALLTID og kun ringte når de selv hadde problemer i livet.

-Venninner som kun tar kontakt fordi de måååå ha en like fra deg på instagram

-Venninner som hele tiden skal ha alt til å dreie seg om dem og gjør alt for å usyneligjøre deg for fremstille seg selv i bedre lys.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kuttet ut flere, jeg har latt noen koke bort i kålen ved ikke å ta kontakt og å svare kort når de gjør det. Merket bare at jeg ikke hadde energi til dem mere og at jeg kanskje ikke hadde hatt det så ålreit med dem som jeg trodde. En ble kuttet ut fordi hun var utrolig negativ og bare klaget over absolutt alt. Jobben, typen, Norge, været...alt. Man bare orker ikke til slutt og da går det over av seg selv.

Et par jeg hadde kontakt med over flere år, vendte seg mot meg da jeg begynte å gi uttrykk for andre meninger enn mannenn hadde. Han er litt meningstyrann og familien er nesten som en liten sekt....tror jeg var en del av den sekten til livet mitt begynte å forandre seg og jeg begynte å se verden på en annen måte. Kona fortsatte å ringe meg, men jeg sa til henne at jeg ikke ønsket noe kontakt pga noen veldig aggressive meldinger de hadde sendt til meg når de vendte seg mot meg. Hun skyldte på han men jeg tror hun var med på det også... Bye bye til dem!

Nå har jeg fått noen nye og veldig positive og løsningsorienterte mennesker inn i livet mitt, håper det betyr at jeg har blitt mere positiv også :) 

Anonymkode: a02df...ad7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, med alle. Jeg likte ikke attituden dems. De var kjedelige.  Vi var totalt forskjellige, og hadde lite - ingenting til felles. Og de bodde langt, unna.. kontakten faded naturlig ut, da ingen tok kontakt. 

Anonymkode: a1991...0a2

AnonymBruker
Skrevet

Kuttet ut min aller bestevenninne på flere år for noen måneder siden. Vi vokste fra hverandre, og hun forandret seg veldig etter hun fikk seg kjæreste. Følte jeg gav mer til vennskapet enn henne. Trodde aldri dagen skulle komme, men ting forandrer seg og blir snudd på hodet på et blunk. 

Anonymkode: c5745...9c9

• Liker 4
Skrevet

Ja, jeg har kutta ut ei venninne.

Avsluttet det hele på sms da jeg fant ut at hun hadde prøvd å sabotere forholdet mitt med en jeg ble sammen med. Jeg hadde lurt lenge på hvem som hadde satt ut ryktet om meg, og hadde delt min bekymring om dette med henne mange ganger over et par måneder. Lite visste jeg at det var hun.

Hun er typen som blir misunnelig når gutter velger andre over henne. Hun er sykelig selvopptatt og tror at hun er verdens vakreste. Jeg hadde godtatt det helt til jeg fant ut at det skulle gå ut over meg og mine forhold.

Vi var venner i kanskje 15 år. Jeg har ikke snakket med henne siden jeg avsluttet vennskapet for et par år siden.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette minner meg veldig om ei venninne av meg som jeg planlegger å kutte ut kontakt med, hun er også rundt den alderen og er det mest selvopptatte mennesket jeg vet om!!!!

Kan godt tenkes det er samme eller flere av de. Av og på kjærester som hun involverer tidlig med barna, barnevernet og at hun selv var utro og ødela sitt ekteskap er vel noen av punktene fra den siste tiden. Og at hun ringte hver eneste dag gjennom 5 sykluser angående symptomer.. huff. Sliten av det der.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kuttet ut to venninner, som begge to har ligget med ekskjærestene mine. Hun ene rett etter det ble slutt, hun andre mens vi fortsatt var sammen (og holdt det skjult i 2 år). 

Selv har jeg blitt kuttet ut av flere da jeg ble gravid. 

Anonymkode: 48114...5e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om jeg skal kalle venninne, men kom overens en periode da jeg opplevde mobbing fra en vennegjeng. Hun hadde opplevd mye av det samme som meg, i tillegg var våre samboere kompiser. Så det hendte vi fant på ting, hun tok seg en tur, jeg tok meg en tur. 

Etter en stund så mente hun plutselig masse syke greier om meg og bare slang det i trynet mitt. Så jeg svarte jo rolig for meg på samme måte som jeg ville gjort ansikt til ansikt. Hun tok helt av og nektet å tro noe annet enn det hun hadde bestemt seg for. 

Så jeg bare sluttet å prate med henne. Så har hun ikke forsøkt kontakt hun heller så vi var vel enige.

Ei annen kom jeg kjempe godt overens med, kom overens med venninne av henne også. Vi hang sammen alle sammen over et års tid. Så får jeg ikke opp Snap til venninnen hennes så spør henne om venninna hennes har sluttet med Snap. I og med at hun var lite på fra før så kunne det jo hende. Hun sa at det ikke var tilfellet så da må hun ha blokkert meg. Jeg fikk litt sjokk og skjønte ikke hvorfor denne kom ut av det blå. Venninna mi forklarte hva venninna hennes hadde sagt om meg. Jeg godtok den å var ferdig med det. 

Så får jeg sinna melding av hennes venninne om å slutte å blande felles venninne inn i dette. Visste ikke at det var en greie en gang, for meg var det et uskyldig og tilfeldig spørsmål. Jeg skjønte jo fort hvor jeg har begge, så da roet jeg ned kontakten der. 

Jeg har også kuttet ut et par venninner for at de har prøvd seg på typen min. Tok et oppgjør og null kontakt etterpå. 

Det har kommet og gått noen venninner opp igjennom. Tror det er meg som er sær 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...