AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #1 Skrevet 15. juli 2018 Jeg fant denne https://forum.kvinneguiden.no/topic/1152631-lyst-til-å-flytte-pga-«venninne»-overdriver-jeg/?page=2 tråden men jeg googlet rundt om å flytte fra der man bor på grunn av hvordan andre mennesker er. Denne tråden var nesten som å lese om oss. Vi er i startgropen i flytteprosessen hvor noe av grunnen er personer som tømmer oss for energi. Personer vi tidligere var mye sammen med, men som viste seg å spre stygge rykter om oss bak ryggen vår, samt begynte å oppføre seg dårlig ovenfor oss. Vi valgte selvsagt å kutte kontakt med de, men det hjalp ikke veldig. Som sagt er det et lite sted, og de oppsøker oss "tilfeldig" og skaper ubehag. De går gjennom andre for å nå oss og de tar med ujevne mellomrom kontakt for å si sin mening om oss og hvor dumme vi er som ikke vil ønsker de i livet vårt. Dette begynner å bli slitsomt. Vi hadde håpet at det skulle gå greit å kutte kontakt og at vi da kunne legge det bak oss. Men slik det er blitt nå så har vi stadig i bakhodet hva det neste fra de blir - hva lages det kvalme av neste gang. Vi får ikke fred og det er slitsomt og energitappende. Noen tror på det disse snakker om, mens andre ikke gjør det. Så man blir også lurende på hvem som tror på dem og ikke. Dette har pågått i over tre år og det blir ikke bedre selv om vi ikke på noen måte har tatt kontakt med dem. Dette, samt noen andre grunner, har gjort at huset vårt er lagt ut for salg nå. Vi orker ikke dette lenger og siden jobbmuligheter og muligheter for større valg for barna blir bedre et annet sted så flytter vi rett og slett. Jeg ser i tråden jeg linker til at noen mener man ikke skal bli drevet bort fra stedet man bor pga andre, at man må heve seg over det og bare kutte kontakten. Ser også en skriver at man om så må ringe politiet. Dessverre er det ikke så enkelt som å bare kutte kontakt når den man kutter ut ikke godtar det, men fortsetter med å lage kvalme. Nå har vi forsøkt lenge nok. Jeg akter ikke å la det gå så langt at politiet må inn i bilde. Vi vil ikke føle oss fanget og begrenset der vi bor, så derfor blir det slik. Er nok en del som mener man bare ikke skal bry seg og ikke la andre ødelegge for seg, men de tror jeg ikke har merket slike folk på nært hold. Andre som har vært borte i energitappende personer? Anonymkode: 5d197...105
Raven.Writingdesk Skrevet 15. juli 2018 #2 Skrevet 15. juli 2018 Jada. Det kan være utrolig slitsomt, spesielt om det er nærmeste familie. Men, det du beskriver er jo mer enn noen som tapper deg for energi, det du beskriver er jo hets og mobbing. Jeg mener dere bør komme dere unna et så destruktivt miljø, spesielt for barna sin del. Flytt! Hvem er disse menneskene da? Gamle exer? Naboer eller familiemedlemmer? Eller gamle venner? Spesielt at noen går så aktivt inn for å ødelegge livet deres.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #3 Skrevet 15. juli 2018 28 minutter siden, veggteppe skrev: Jada. Det kan være utrolig slitsomt, spesielt om det er nærmeste familie. Men, det du beskriver er jo mer enn noen som tapper deg for energi, det du beskriver er jo hets og mobbing. Jeg mener dere bør komme dere unna et så destruktivt miljø, spesielt for barna sin del. Flytt! Hvem er disse menneskene da? Gamle exer? Naboer eller familiemedlemmer? Eller gamle venner? Spesielt at noen går så aktivt inn for å ødelegge livet deres. Det er familie. Ja, vi er på vei bort herfra, huset ligger ute for salg. Det er det rette, men samtidig trist at noen oppfører seg slik. Vi har andre familiemedlemmer vi gjerne kunne tenke oss å bo rundt, men disse vi har kuttet ut forsurer så mye at det ikke går. Enn så lenge er barna små, og har gått klar av dette. Men når de blir eldre ville de fått det med seg hvis vi fortsatte å bo her. Noen mener vi lar de vinne når vi velger å flytte. Jeg velger å se det som at de hadde vunnet dersom vi hadde fortsatt å bo her og trykket oss lenger og lenger ned i søla. Anonymkode: 5d197...105
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #4 Skrevet 15. juli 2018 35 minutter siden, veggteppe skrev: Jada. Det kan være utrolig slitsomt, spesielt om det er nærmeste familie. Men, det du beskriver er jo mer enn noen som tapper deg for energi, det du beskriver er jo hets og mobbing. Jeg mener dere bør komme dere unna et så destruktivt miljø, spesielt for barna sin del. Flytt! Hvem er disse menneskene da? Gamle exer? Naboer eller familiemedlemmer? Eller gamle venner? Spesielt at noen går så aktivt inn for å ødelegge livet deres. Glemte å svare på siste setningen. Det vi tror er grunnen er at vi har tatt noen valg de er uenig i (jobbvalg, diverse regler for barna etc) og de mener de har fasiten på hvordan folk skal leve. Ser nå at de kritiserer mange, men på en "smørblid" måte så det ikke blir lagt merke til så godt med en gang. Men de skiftet med noen års mellomrom ut venner (eller de blir skiftet ut) som ikke godtar kritikken fra dem. Anonymkode: 5d197...105
Raven.Writingdesk Skrevet 15. juli 2018 #5 Skrevet 15. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er familie. Ja, vi er på vei bort herfra, huset ligger ute for salg. Det er det rette, men samtidig trist at noen oppfører seg slik. Vi har andre familiemedlemmer vi gjerne kunne tenke oss å bo rundt, men disse vi har kuttet ut forsurer så mye at det ikke går. Enn så lenge er barna små, og har gått klar av dette. Men når de blir eldre ville de fått det med seg hvis vi fortsatte å bo her. Noen mener vi lar de vinne når vi velger å flytte. Jeg velger å se det som at de hadde vunnet dersom vi hadde fortsatt å bo her og trykket oss lenger og lenger ned i søla. Anonymkode: 5d197...105 Hvor nære familie er dette da? På din eller hans side? Jeg har selv trekt meg og familien min unna famiiemedlemmer som er energikrevende, men de bor heldigvis ikke så alt for nære så vi møtes ikke sånn tilfeldig på butikken eller noe. Veldig trist ja om dere har annen familie på samme sted som dere trives med, også flytter dere pga av de som gjør livet surt for dere.. men kan også forstå det, spesielt om det er en liten plass hvor det fort blir mye snakk..
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #6 Skrevet 15. juli 2018 3 timer siden, veggteppe skrev: Hvor nære familie er dette da? På din eller hans side? Jeg har selv trekt meg og familien min unna famiiemedlemmer som er energikrevende, men de bor heldigvis ikke så alt for nære så vi møtes ikke sånn tilfeldig på butikken eller noe. Veldig trist ja om dere har annen familie på samme sted som dere trives med, også flytter dere pga av de som gjør livet surt for dere.. men kan også forstå det, spesielt om det er en liten plass hvor det fort blir mye snakk.. Ganske nære, på min side. Vi møter de rett som det er på butikken, og får vite via andre at det snakkes stygt om oss. Ja, det er trist. Men storfamilien har på en måte blitt delt i dette og vi blir holdt utenfor en hel del som alle andre deltar i. Det er en liten plass så vi får med oss alt 😢 Anonymkode: 5d197...105
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #7 Skrevet 15. juli 2018 Så grusomt.. Hva sier de når dere snakker med dem? Hva sier resten av familien når dere snakket om dette? Har dere sagt hvor lei, sårende og ødeleggende dette er for dere? Og har dere forklart hvorfor dere faktisk flytter til noen? At noen mennesker kan oppføre seg på den måten er så uvirkelig!! Stor klem til hele din familie ❤️ Anonymkode: 32815...f48
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #8 Skrevet 15. juli 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Så grusomt.. Hva sier de når dere snakker med dem? Hva sier resten av familien når dere snakket om dette? Har dere sagt hvor lei, sårende og ødeleggende dette er for dere? Og har dere forklart hvorfor dere faktisk flytter til noen? At noen mennesker kan oppføre seg på den måten er så uvirkelig!! Stor klem til hele din familie ❤️ Anonymkode: 32815...f48 De sier at vi startet dette ved å kutte kontakt med dem. Men grunnen til at vi gjorde det var fordi vi ble behandlet og snakket dårlig om og til. Sant og si så sluttet vi bare å be de, de har aldri noen gang bedt oss. Resten av familien syns det er en lei situasjon, og håper det ordner seg, men sier ikke noe mer. Når det gjelder reaksjoner etter vi la ut huset for salg så er de fleste at vi overreagerer og bør bare ikke bry oss om hva de sier og gjør. Hadde kanskje gått hvis man hadde bodd et større sted, men vi blir stadig minnet på alt det vonde. Vi forteller grunnen hvis noen spør ja.... Takk for klem 💖Er selv veldig overrasket over hele situasjonen, og enda mer overrasket over at det stadig blir nye konflikter av disse. Anonymkode: 5d197...105
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #9 Skrevet 15. juli 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fant denne https://forum.kvinneguiden.no/topic/1152631-lyst-til-å-flytte-pga-«venninne»-overdriver-jeg/?page=2 tråden men jeg googlet rundt om å flytte fra der man bor på grunn av hvordan andre mennesker er. Denne tråden var nesten som å lese om oss. Vi er i startgropen i flytteprosessen hvor noe av grunnen er personer som tømmer oss for energi. Personer vi tidligere var mye sammen med, men som viste seg å spre stygge rykter om oss bak ryggen vår, samt begynte å oppføre seg dårlig ovenfor oss. Vi valgte selvsagt å kutte kontakt med de, men det hjalp ikke veldig. Som sagt er det et lite sted, og de oppsøker oss "tilfeldig" og skaper ubehag. De går gjennom andre for å nå oss og de tar med ujevne mellomrom kontakt for å si sin mening om oss og hvor dumme vi er som ikke vil ønsker de i livet vårt. Dette begynner å bli slitsomt. Vi hadde håpet at det skulle gå greit å kutte kontakt og at vi da kunne legge det bak oss. Men slik det er blitt nå så har vi stadig i bakhodet hva det neste fra de blir - hva lages det kvalme av neste gang. Vi får ikke fred og det er slitsomt og energitappende. Noen tror på det disse snakker om, mens andre ikke gjør det. Så man blir også lurende på hvem som tror på dem og ikke. Dette har pågått i over tre år og det blir ikke bedre selv om vi ikke på noen måte har tatt kontakt med dem. Dette, samt noen andre grunner, har gjort at huset vårt er lagt ut for salg nå. Vi orker ikke dette lenger og siden jobbmuligheter og muligheter for større valg for barna blir bedre et annet sted så flytter vi rett og slett. Jeg ser i tråden jeg linker til at noen mener man ikke skal bli drevet bort fra stedet man bor pga andre, at man må heve seg over det og bare kutte kontakten. Ser også en skriver at man om så må ringe politiet. Dessverre er det ikke så enkelt som å bare kutte kontakt når den man kutter ut ikke godtar det, men fortsetter med å lage kvalme. Nå har vi forsøkt lenge nok. Jeg akter ikke å la det gå så langt at politiet må inn i bilde. Vi vil ikke føle oss fanget og begrenset der vi bor, så derfor blir det slik. Er nok en del som mener man bare ikke skal bry seg og ikke la andre ødelegge for seg, men de tror jeg ikke har merket slike folk på nært hold. Andre som har vært borte i energitappende personer? Anonymkode: 5d197...105 Dette er på landet...? Har de ingen interesser disse? Anonymkode: 3543e...c81
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #10 Skrevet 16. juli 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er på landet...? Har de ingen interesser disse? Anonymkode: 3543e...c81 Ja, det er på landet. Og interessen for andre er hvertfall stor hos en god del 😥 Anonymkode: 5d197...105
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå