Gå til innhold

Tramadol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått tramadol 50 mg mot smerter. Har hørt at folk blir satt ut av de, blir rusa osv. Mitt problem er at den har null virkning.

Har like store smerter, ingen bivirkninger, ikke rusa eller trøtt. Kunne likesågodt tatt en smurfepastill....

Noen som har opplevd det samme?

AnonymBruker
Skrevet

Det er noen (tror det er 5%) som ikke får virkning av opiater. Snakk med legen din om å bytte preparat. 

Selv merket jeg heller ingenting av tramadol og legen mente det måtte være fordi jeg sovna før virkningen kom, men jeg gjorde ikke det. Tok de på morgenen også og ble hverken rusa eller smertedempet men når jeg tok en før eller etter å ha drukket ble hodet døsig og tungt. Merka dog at etter å tatt det flere dager på rad hadde jeg ikke smerter, men de er jo veldig avhengighetssksapene så man skal ikke ta de daglig over lengre periode. Jeg bruker de ikke i dag for virkning var ikke tilstrekkelig for meg heller. 

Anonymkode: 0579c...6db

AnonymBruker
Skrevet

Fikk det mot smerter i rygg. Funket ikke. Ble sinnsykt kvalm. tok de i tre dagerfør jeg sluttet, og var kvalm i minst tre dager etter. Fant aldri en smertestillende som funket, så jeg har hatt sterke smerter i 7 mnd nå. Jippi ... 

Anonymkode: 1cfc3...3b0

AnonymBruker
Skrevet

Har også fått de, fungerte null og niks på meg også, var veldig irriterende fordi jeg hadde veldig store smerter

Anonymkode: feaa4...0b9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir rusa av de, men tar ikke smertene...

Anonymkode: 5b4de...bc0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir skikkelig kvalm og ikke rusa, men de hadde effekt. En lege som ga meg det, sa at det er ingen forskjell i effekten på gruppenivå mellom transformator og Ibux, men at det kan være individuelle forskjeller. 

Anonymkode: 49116...e61

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble rusa og hallusinerte nærmest. Ikke morsomt å føle at jeg var ute av stand til å ta vare på meg selv, så jeg stoppet å ta de og tok heller Paracet + smerter. Har hørt mange historier om hvordan folk reagerer på Tramadol og tenker at legene bør gi mer informasjon og be pasienten rapportere om både virkning og bivirkninger.

Anonymkode: 9c42a...579

AnonymBruker
Skrevet

Har tramadol og føler de funker bra når smertene er som verst. Aldri blitt verken rusa eller noe annet rart av de. 

Anonymkode: ba61c...12d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Hinkelpinkel skrev:

Jeg har fått tramadol 50 mg mot smerter. Har hørt at folk blir satt ut av de, blir rusa osv. Mitt problem er at den har null virkning.

Har like store smerter, ingen bivirkninger, ikke rusa eller trøtt. Kunne likesågodt tatt en smurfepastill....

Noen som har opplevd det samme?

Har ikke effekt av tramadol eller kodein jeg heller. Jeg trenger morfin. 

Anonymkode: abf9e...08b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk Nobligan (samme som Tramadol) da jeg brakk foten min i julen. Etter en liten uke holdt jeg på å å dø av smertene, aldri hatt så vondt i hele mitt liv ,og da medregnet en fødsel! Pinex forte hjalp nada, men da jeg fikk Nobligan tok de endelig smertene. Ble veldig susete av de da.

Men,som noen har påpekt her, så er det en viss andel av befolkningen som har en kropp som ikke omdanner stoffet til kodein og da får null smertestillende lindring. Du må ha noe annet; kontakt legen din! 

Lykke til :) :) 

Anonymkode: af79c...157

Skrevet

Fått det ved brudd, og da fungerte de som de skulle og tok vekk det verste. Gjorde meg også trøttere om jeg var trøtt i utgangspunktet. Fikk de igjen en senere gang, og da hadde de ikke noe effekt for meg. 

Men ta for all del ikke mer enn dosene som står. Snakk heller med legen om alternativt legemiddel.

Skrevet

Om man ikke har effekt av tramadol så skal den parres med Paracet. Type 1 gram. Da funker det supert :) 

Men snakk gjerne med legevakt først. Type, ring inn å spør hvordan du kan kombinere for best effekt. Selv fikk jeg beskjed engang om 2 tramadol og en Paracet. Da funket det plutselig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...