AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #1 Skrevet 14. juli 2018 Jeg jobber fulltid, men må spare i noen år til for å få nok til å kjøpe meg egen bolig. Har planer om å få meg deltidsjobb, men er det da også slik at den faste inntekten jeg får i deltidsjobben vil virke inn på hva jeg får låne? Så om jeg har fast fulltidsjobb hvor jeg tjener 450 000, og så får en fast deltidsjobb hvor jeg tjener 50 000 - vil da banken se det slik at jeg har en årlig inntekt på 500 000? Anonymkode: 81c36...a7d
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #2 Skrevet 14. juli 2018 Må du skatte mer av deltidsjobben? Anonymkode: 333e2...b77
pressplay Skrevet 14. juli 2018 #3 Skrevet 14. juli 2018 Man må ikke skatte mer av bijobb. Det er den totale inntektene som beskattes. Det som ofte skjer er at man forhåndsskatter mer av bijobb, men når skattemeldingen kommer blir dette justert. 1
Strikkagenser Skrevet 14. juli 2018 #4 Skrevet 14. juli 2018 For min del ble ikke biinntekten min tatt med i regnestykket til banken. Rådgiveren forklarte det med at dersom jeg f.eks. skulle bli sykemeldt, ville jeg ikke få utbetalt mer enn for heltidsjobben min. Dette var i sparebank 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #5 Skrevet 14. juli 2018 Selvfølgelig kan man låne mer dersom man har en deltidsjobb i tillegg til den faste jobben, så lenge deltidsjobben er noe man har over lengre tid og kan dokumentere at man har en jevn inntekt fra denne. Jeg har ca 600 000 i året i fulltidsjobben min og minst 200 000 i året på ekstravakter i et annet yrke og alt ble regnet med da jeg fikk lån. Anonymkode: 9cb7b...df8
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #6 Skrevet 15. juli 2018 9 hours ago, Strikkagenser said: For min del ble ikke biinntekten min tatt med i regnestykket til banken. Rådgiveren forklarte det med at dersom jeg f.eks. skulle bli sykemeldt, ville jeg ikke få utbetalt mer enn for heltidsjobben min. Dette var i sparebank 1 Er det helt riktig av banken, da? Om man f.eks. blir 100% sykemeldt i to måneder så vil vel det gjelde både deltidsjobben og fulltidsjobben? (Forutsatt at du har fast inntekt fra deltidsjobben). Eller er det med sykemeldsordningen som har gått meg hus forbi? Anonymkode: 81c36...a7d
Strikkagenser Skrevet 15. juli 2018 #7 Skrevet 15. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det helt riktig av banken, da? Om man f.eks. blir 100% sykemeldt i to måneder så vil vel det gjelde både deltidsjobben og fulltidsjobben? (Forutsatt at du har fast inntekt fra deltidsjobben). Eller er det med sykemeldsordningen som har gått meg hus forbi? Anonymkode: 81c36...a7d Er usikker. Har stusset litt på det selv. Men kom ingen vei med å diskutere på det. Ble heldigvis lån på meg uansett 😊
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #8 Skrevet 15. juli 2018 10 timer siden, Strikkagenser skrev: For min del ble ikke biinntekten min tatt med i regnestykket til banken. Rådgiveren forklarte det med at dersom jeg f.eks. skulle bli sykemeldt, ville jeg ikke få utbetalt mer enn for heltidsjobben min. Dette var i sparebank 1 Dette høres rart ut! En kollega på jobb har full stilling samme sted som meg+at hun jobber 40% et annet sted. Da hun skadet seg og ble fullt sykemeldt fikk hun sykepenger for begge jobber. Eneste jeg kan tenke meg, er begrensningen på 6G som sykepemgegrunnlag som NAV setter:at man fortere passerer den grensen med to jobbinntekter Da vil inntekten gå ned ved sykemld. Anonymkode: a8326...3fc
Strikkagenser Skrevet 15. juli 2018 #9 Skrevet 15. juli 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette høres rart ut! En kollega på jobb har full stilling samme sted som meg+at hun jobber 40% et annet sted. Da hun skadet seg og ble fullt sykemeldt fikk hun sykepenger for begge jobber. Eneste jeg kan tenke meg, er begrensningen på 6G som sykepemgegrunnlag som NAV setter:at man fortere passerer den grensen med to jobbinntekter Da vil inntekten gå ned ved sykemld. Anonymkode: a8326...3fc Ja, det er en begrensning, men ikke aktuelt i mitt tilfelle det heller.. Vil nok uansett være best å høre med banken 😊
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #10 Skrevet 15. juli 2018 49 minutter siden, Strikkagenser said: Ja, det er en begrensning, men ikke aktuelt i mitt tilfelle det heller.. Vil nok uansett være best å høre med banken 😊 TS her - jeg har behov for en deltidsjobb uansett for å kunne spare mer penger, så det blir nok til at jeg søker en deltidsjobb ... men hadde jo vært en bonus om jeg da kunne fått mer i lån. Anonymkode: 81c36...a7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå