Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 100% sykmeldt og blir nok værende sånn. Langsiktig er 100% ufør (ung ufør) men vil gjerne prøve meg på å jobbe 50% i forhåpentligvis noen år.

Jeg vet jeg kan miste noen goder som AAP osv om jeg sier opp jobben men jeg vet og at det ikke vil være mulig å gå tilbake til den. 

Hva bør jeg gjøre !?🤷🏼‍♀️

Si opp og være sykmeldt nå frem til jeg er klar for å begynne jobbe smått igjen. Da i ny jobb 50% og 50% ufør/sykmeldt eller hva det ender opp med... Håper jo jeg blir klar før det har gått ett år. Men det vet man jo aldri.... 

Noen råd?

Anonymkode: 0d32e...f5e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvem skal du få sykepenger fra om du sier opp jobben tenker du? Og hvor skal du få penger når du ikke kan få AAP? Du mister jo rettigheter når du sier opp selv, karantenetid før du kan evt få dagpenger. Hvorfor ikke bare være sykemeldt videre så lenge du har behov for det? så har du jo rett på hjelp fra nav etter hva du behøver etterhvert i forløpet?? 

Anonymkode: 29eba...4bf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke si opp!! 

Se hva nav tilbyr deg, omskolering kan også være et alternativ... 

Anonymkode: 8fe81...a56

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet jeg kan miste noen goder som AAP osv om jeg sier opp jobben men jeg vet og at det ikke vil være mulig å gå tilbake til den. 

[...]

Noen råd?

Anonymkode: 0d32e...f5e

Rådet er å ikke si opp.

Spørsmålet er hvorfor du tror du mister "goder som AAP osv" om du sier opp?

AnonymBruker
Skrevet

Langsiktig 100% ung uføre, men du har lyst til å prøve å jobbe 50% om noen år? 🤔 først må du gjennom en lang papirmølle hos nav, får du til å jobbe 50 % så får du jo ikke 100% uføre.. spesielt da ikke ung uføre. Men for all del; ikke si opp jobben din. Hold ut til de eventuelt sparker deg selv, eller at du blir i form til å komme tilbake til jobb 😊

Anonymkode: 07f7e...c8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...