Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en privat person som har som interesse (les hobby) å lese domsavgjørelser på temaer som interesserer meg. Jeg lurer dermed på om det finnes abonnement som gir tilgang til alle domsavgjørelser på Lovdata og om alle domsavgjørelser kan finnes på Lovdata? Takk for svar.

Anonymkode: 0f91b...85f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det gjør det men tror ikke du får tilgang m mindre du jobber innenfor noe juridisk eller er juss student. Abonnementet Er i tillegg dyrt. 

Jeg tror de første avgjørelser finnes der. Hilsen avhoppet juss student 

Anonymkode: edc3b...f1a

• Liker 2
Skrevet

Tror det koster 1000 - kr i måneden. Sjekk om arbeidsplassen din har det, kanskje?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør det men tror ikke du får tilgang m mindre du jobber innenfor noe juridisk eller er juss student. Abonnementet Er i tillegg dyrt. 

Jeg tror de første avgjørelser finnes der. Hilsen avhoppet juss student 

Anonymkode: edc3b...f1a

OK, så en privat person uten tilknytning til yrket ikke kan få tilgang? Det var da ytterst kjedelig.

1 minutt siden, CoolSistah skrev:

Tror det koster 1000 - kr i måneden. Sjekk om arbeidsplassen din har det, kanskje?

Det var da veldig dyrt! 

Anonymkode: 0f91b...85f

Skrevet (endret)

Du trenger ikke være jurist for å bruke Lovdata Pro.

Det innebærer imidlertid en ganske høy avgift. Det er vel ca 12.500 kr i året?

Endret av isw
AnonymBruker
Skrevet

Hvem som helst kan kjøpe abonnement på Lovdata. Men selv ikke abonneneter får tilgang til ALLE dommer avsagt i Norge til enhver tid. Særlig dommer avsagt i tingretter landet rundt havner ikke hos Lovdata. Lovdata tar kun inn et utvalg av tingrettsdommer. Men de tar inn alle dommer fra lagmannretten og Høysterett.

Dersom det er dommer fra tingretten du er interessert i, må du fortsatt ta kontakt med den enkelte tingrett.

Anonymkode: d27b8...54e

Skrevet

Alle kan abonnere ja, men det koster flesk som nevnt over. Det dekker alle lagmannsrettsdommer og Høyesterettsdommer, samt et utvalg fra tingrettene og spesialdomstolene. Og mye annet enn dommer, selvsagt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...