Pjuni Skrevet 14. juli 2018 #1 Skrevet 14. juli 2018 Jeg trenger hjelp til å finne et jentenavn som kan passe forran Katja. Jeg ønsker at mellomnavnet skal være Katja. Er det noen som har noen forslag? Tusen takk på forhånd 😁
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #2 Skrevet 14. juli 2018 Anne Katja Malin Katja Ingrid Katja Elle Katja Hanne Katja June Katja ..... egentlig alle navn med to stavelser og to vokaler. Anonymkode: 4b9f1...443 2
Prinsesse788 Skrevet 14. juli 2018 #5 Skrevet 14. juli 2018 Ann/Anne feks. Ellers syntes jeg personlig at Katja bør være første fornavn. Du trenger jo ikke bruke det. Jeg har et fornavn mellomnavn men bruker kun mellomnavnet. 1
Ullvott Skrevet 14. juli 2018 #6 Skrevet 14. juli 2018 Beklager avsporingen, men først en formalitet: Katja er ikke et mellomnavn. Det er et fornavn, og du ønsker det som fornavn nr 2. Mellomnavn er når man har et etternavn som ikke er det egentlige etternavnet: hvis du møter Anne Olsen Berg, er Olsen mellomnavnet hennes, mens Berg er etternavnet. Så kommer navneforslagene: jeg synes det passer godt med et ganske kort og gammeldags fornavn nr 1, og helst et som ikke slutter på -a, f.eks Linn Katja Ane/Anne Katja Gry Katja Mai Katja Mille Katja Åse Katja 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #9 Skrevet 14. juli 2018 46 minutter siden, Ullvott skrev: Beklager avsporingen, men først en formalitet: Katja er ikke et mellomnavn. Det er et fornavn, og du ønsker det som fornavn nr 2. Mellomnavn er når man har et etternavn som ikke er det egentlige etternavnet: hvis du møter Anne Olsen Berg, er Olsen mellomnavnet hennes, mens Berg er etternavnet. Så kommer navneforslagene: jeg synes det passer godt med et ganske kort og gammeldags fornavn nr 1, og helst et som ikke slutter på -a, f.eks Linn Katja Ane/Anne Katja Gry Katja Mai Katja Mille Katja Åse Katja Høøø? Ingenting som heter fornavn nr 2. Det er helt riktig at mellomnavnet blir Katja. Mellomnavn kan være både egennavn og etternavn. Så hvis noen heter Anne Katja er faktisk Katja mellomnavnet. Anonymkode: 415e8...703 1
Ullvott Skrevet 14. juli 2018 #10 Skrevet 14. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Høøø? Ingenting som heter fornavn nr 2. Det er helt riktig at mellomnavnet blir Katja. Mellomnavn kan være både egennavn og etternavn. Så hvis noen heter Anne Katja er faktisk Katja mellomnavnet. Anonymkode: 415e8...703 Sorry, du må gjerne være påståelig, men der tar du grundig feil. Det er bare navn som kan tas som etternavn som er mellomnavn. Navneloven, se §9. 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #11 Skrevet 14. juli 2018 Anneli Katja Mina Katja Amelia Katja Lara Katja Lone Katja Frida Katja Anonymkode: 415e8...703
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #12 Skrevet 14. juli 2018 Skal Katja brukes til daglig, bør førstemann være kort: Linn Katja, Kim Katja, Frid(e) Katja, Liv Katja, Ann Katja. Hvis ikke, synes jeg det er flott med ett annet navn på K, men uten mye a i seg (bokstavrim). Men dem er det få av: Kristel Katja, Kristin(e) (det blir sikkert populært igjen) Katja. Anonymkode: 76d63...504
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #16 Skrevet 14. juli 2018 Ane Katja Men synes det klinger bedre med Katja som første fornavn Katja Marie Katja Leonore Katja Sofie osv.. Anonymkode: 873d6...158
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #17 Skrevet 14. juli 2018 Ingeborg Katja Sigrid Katja April Katja Iben Katja Louise Katja Alma Katja Ragnhild Katja Johanne Katja Isabell Katja Sofie Katja Anonymkode: 479a4...49e
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #18 Skrevet 14. juli 2018 Ser ikke noe her som passer til Katja. Anonymkode: 3a876...e73 6
Melis87 Skrevet 14. juli 2018 #20 Skrevet 14. juli 2018 Jeg syns ikke noen av forslagene her er gode. Ingen navn passer foran Katja, etter min mening. Det er et fornavn som gjør seg best uten andre navn foran. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå