AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #1 Skrevet 14. juli 2018 Som overskriften sier.. Jeg bestemte meg for å ta grep etter å ha gått opp 2-3kg på bare 2 uker, hvor jeg spiste junk og sjokolade hver bidige kveld. Følte meg ekkel, og bestemte meg for en sunnere og mer aktiv hverdag. Nå har jeg trent hjemme hver dag i over en uke, samt en joggetur ute. (Er alene med dattera mi på 4, og jobber på dagen, derfor ikke mulig å trene ute ofte). Jeg spiser absolutt ingen sukker, og spiser egentlig bare sunt. Spiser som regel et proteinrundstykke til frokost, og kvelds, samt en sunn middag og frukt til snacks. Har også følt at tålmodigheten min er ganske dårlig, og opplever at jeg nesten har litt mindre energi (sovner på sofaen på ettermiddagene etter middag). Hva gjør jeg galt? Jeg merker allerede at jeg trolig har gått ned iallefall 1-2kg, på ca en uke. Sikkert noe vann også, da jeg pleide å proppe meg med alt mulig slags mat før jeg tok grep. Uansett, er det normalt at jeg opplever det jeg føler nå? Jeg vil bare ha en aktiv og sunn hverdag, hvor jeg er fast bestemt på å holde meg unna sukker en god stund fremover, og heller ha det til helgekosen. Opplevde også stor kvalme ved gårdagens treningsøkt, og måtte avslutte ettersom jeg ble utrolig kvalm. Anonymkode: b41f0...4b6
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #2 Skrevet 14. juli 2018 TS her. Som overskiften sier, så ble magen veldig dårlig etter dagens økt, nå ikveld 🙄 Anonymkode: b41f0...4b6
Eneri Skrevet 14. juli 2018 #3 Skrevet 14. juli 2018 Spiser du ikke lunsj? Drikker du nok vann? Dersom du har erstattet noe sukkerholdig mat med div tilsatt kunstig søtning kan du reagere med diaré (eks hvis man trykker i seg en hel pastilleske på kort tid)
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #4 Skrevet 14. juli 2018 Når du blir sliten og slapp og blir kvalm av trening høres det rett og slett ut som du har overdrevet og spist for lite, samlet sett. Klassisk å bli kvalm under trening om det er for lenge siden man har spist, eller man har spist for lite flere dager. Anonymkode: 96637...e9d
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #5 Skrevet 14. juli 2018 12 minutter siden, Eneri skrev: Spiser du ikke lunsj? Drikker du nok vann? Dersom du har erstattet noe sukkerholdig mat med div tilsatt kunstig søtning kan du reagere med diaré (eks hvis man trykker i seg en hel pastilleske på kort tid) Lunsj er som regel litt frukt og et knekkebrød eller to. Anonymkode: b41f0...4b6
Eneri Skrevet 14. juli 2018 #6 Skrevet 14. juli 2018 Kanskje du spiser så lite i forhold til aktivitetsnivå at kroppen reagerer med kvalme? Jeg kan iallefall bli kvalm hvis jeg har lavt blodsukker. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #7 Skrevet 14. juli 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når du blir sliten og slapp og blir kvalm av trening høres det rett og slett ut som du har overdrevet og spist for lite, samlet sett. Klassisk å bli kvalm under trening om det er for lenge siden man har spist, eller man har spist for lite flere dager. Anonymkode: 96637...e9d Ja, lurer på om det kan være det som er. Jeg leste at mange er redd for å sulte, og at man skal være litt sulten for å gå ned i vekt. Har ikke sultet meg, men begrenser meg og spiser meg ikke ordentlig mett lenger. Lurer på om jeg kan ha fått i meg litt for lite næring ifht til aktivitetsnivået mitt i de siste dagene. Vil også ha kjappe resultater, men nå prøver jeg å lytte til kroppen. Anonymkode: b41f0...4b6
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #8 Skrevet 14. juli 2018 Om du har hatt dårlig kosthold lenge har du rett og slett bombardert magen din på en måte der den tåler dårlig sunn mat. Noen utvikler IBS av det. Bakteriene i magen din som lever av sunn mat har blitt få siden de ikke har blitt matet. Mens de mer kjipe bakteriene som lever på dårlig mat er i overflod og da blir det problemer når du ikke mater de med den dårlige maten lenger. Forhåpentligvis vil det gå over av seg selv i løpet av noen uker. Anonymkode: 1f294...931
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #9 Skrevet 14. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om du har hatt dårlig kosthold lenge har du rett og slett bombardert magen din på en måte der den tåler dårlig sunn mat. Noen utvikler IBS av det. Bakteriene i magen din som lever av sunn mat har blitt få siden de ikke har blitt matet. Mens de mer kjipe bakteriene som lever på dårlig mat er i overflod og da blir det problemer når du ikke mater de med den dårlige maten lenger. Forhåpentligvis vil det gå over av seg selv i løpet av noen uker. Anonymkode: 1f294...931 Tror kanskje det er noe der ja. Er ung, og tynn.. Men innvendig er jeg sikker på at kroppen min er råtten. Håper du har rett, at det går over etter en stund. Kroppen min er sikkert i sjokk, og gråter fortsatt etter sjokolade. Kan også nevnes at jeg slutta med snus for 1 mnd side, og det var da mat og sjokolade ble min nye avhengighet. Så nå er det ikke niktoinmangel, men sukkermangel 😂 Anonymkode: b41f0...4b6
Inwe Skrevet 15. juli 2018 #10 Skrevet 15. juli 2018 Ved første øyekast vil jeg si du spiser alt for lite. Du sier at du allerede er tynn, så hvorfor går du på en diett? Alt du trenger å gjøre for å stramme opp er antagelig å fortsette med treningen hjemme samt ikke spise junk og sukker på hverdager, noe mer trenger du ikke tenke på. Om du bare gjør det til en vane vil du holde deg frisk og slank.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå